Beste,
Onlangs hebben we een dansfeest georganiseerd waarbij een cameraman met professioneel apparatuur de opnamens heeft verzorgd. Het monteren doe ik zelf, maar ik heb het volgende probleem:
Het ruwe filmmateriaal heb ik als AVCHD op mijn pc staan (ruim 2 uur). Perfect mooi HD beeld zodra ik 't afspeel met diverse mediaplayers. In VDL wordt 't echter niet mooi en strak weergegeven. Dit is meteen al bij het bewerken zichtbaar. Het ziet er blokkerig uit. Volgens VDL zijn alle updates binnen (heb trouwens nooit een update gehad), dus zou het een codec probleem kunnen zijn? Toch heb ik dit zo onder tijdsdruk online geplaatst met de gedachte het ooit uit te pluizen en hier is dus het moment.
De film heb ik op Vimeo (HD) online geplaatst, maar zoals je kunt zien.. het ziet er niet uit. De film bestaat uit 2 delen en is private vanwege de rechten. Mocht je beide filmpjes willen bekijken,.. de 2 linkjes staan hieronder. Vandaar dit wachtwoord: bttm
Mocht je ideën of tips hebben over de effecten/bewerkingen, hoor ik dat ook graag.
Instellingen:
HDTV 1080i PAL 16:9 (1920x1080; 25fps)