Import is HD, maar in VDL16 toch blokkerig beeld. Zie voorbeeld

Superdave schreef op 05.09.2014 om 18:08 uur

Beste,

Onlangs hebben we een dansfeest georganiseerd waarbij een cameraman met professioneel apparatuur de opnamens heeft verzorgd. Het monteren doe ik zelf, maar ik heb het volgende probleem:

Het ruwe filmmateriaal heb ik als AVCHD op mijn pc staan (ruim 2 uur). Perfect mooi HD beeld zodra ik 't afspeel met diverse mediaplayers. In VDL wordt 't echter niet mooi en strak weergegeven. Dit is meteen al bij het bewerken zichtbaar. Het ziet er blokkerig uit. Volgens VDL zijn alle updates binnen (heb trouwens nooit een update gehad), dus zou het een codec probleem kunnen zijn? Toch heb ik dit zo onder tijdsdruk online geplaatst met de gedachte het ooit uit te pluizen en hier is dus het moment.

De film heb ik op Vimeo (HD) online geplaatst, maar zoals je kunt zien.. het ziet er niet uit. De film bestaat uit 2 delen en is private vanwege de rechten. Mocht je beide filmpjes willen bekijken,.. de 2 linkjes staan hieronder. Vandaar dit wachtwoord: bttm

Link deel 1

Link deel 2

Mocht je ideën of tips hebben over de effecten/bewerkingen, hoor ik dat ook graag.

Instellingen:

HDTV 1080i PAL 16:9 (1920x1080; 25fps)

Reacties

FransS schreef op 05.09.2014 om 21:42 uur

Hoi ,Superdave,dat klinkt natuurlijk niet Super.

ik heb zo'n vermoeden dat VdL 16 niet met HD om kan gaan.

Vertel eerst eens met welk programma werk je.

Dan ook nog wat gegevens over je confieguratie van je computer en welligt kunnen wij je helpen met een oplossing.

Grt.Frans S

Laatst gewijzigd door FransS op 05.09.2014, 21:46, in totaal 2 keer gewijzigd.

Reden: VdL 16

NTSC stands for “Never The Same Colour”,
SECAM stands for “Something Else Came Along Momentarily”
PAL stands for “Peace At Last”

Superdave schreef op 05.09.2014 om 23:32 uur

Hallo Frans, het is inderdaad niet super nee. Maargoed.. hier mijn  specificaties;

• Windows 7 Ultimate 64bit
  • AMD Phenom II X4 945 (quadcore) 3,00 GHz
  • 8 GB DDR3 geheugen
  • Videokaart NVIDIA GeForce 8800 GT (512 MB)

Ik werk met Magix Video Deluxe Premium en de daarbij horende gratis pakketten van Adorage en Mercalli. Dit pakket zou wél met HD en AVCHD moeten kunnen omgaan, zoals ook staat in deze specificaties: TechZine

Ook mijn pc zou ruim voldoende geschikt moeten zijn voor het werken met VDL16. Alhoewel ik toch regelmatig haperingen krijg bij het bewerken. Vandaar dat ik binnenkort sowieso een upgrade wil doen van de videokaart en de uitbreiding van 8 naar 16GB geheugen.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Groet, Dave

Laatst gewijzigd door Superdave op 05.09.2014, 23:32, in totaal 1 keer gewijzigd.

Video DeLuxe 16 Premium

AMD Phenom II X4 945

NVIDIA GeForce 8800 GT

GEIL Black Dragon 8Gb

Windows7 64bit

HD's 1Tb + 500Gb + 200Gb + 160Gb

Superdave schreef op 10.09.2014 om 11:17 uur

Is er dan niemand met een oplossing?

Laatst gewijzigd door Superdave op 10.09.2014, 11:17, in totaal 1 keer gewijzigd.

Video DeLuxe 16 Premium

AMD Phenom II X4 945

NVIDIA GeForce 8800 GT

GEIL Black Dragon 8Gb

Windows7 64bit

Voormalige gebruiker schreef op 10.09.2014 om 12:45 uur

Beste,

Dat het op de tijdlijn van VDL 16 niet mooi weergeeft kan kloppen. Dit komt omdat dit een verwerkingsprogramma is. Als u deze op een DVD of uitvoert naar een Mpeg-bestand dan zult u zien dat deze goed afspeeld in een Bluray-speler of Windowsmedia player.

Ik denk dat u het moet zoeken in het uploaden naar Vimeo. Ik zelf gebruik deze nooit. Heeft u de juiste instellingen van Vimeo gebruikt.

Succes,

Rob

Superdave schreef op 10.09.2014 om 16:11 uur

Nou dat dacht ik zelf dus ook dat Vimeo de schuldige zou zijn, maar zoals ik in 't eerste verhaal al zei.. gebeurt hetzelfde met iedere mediaplayer op de pc zónder dat ik dus Vimeo gebruik. Overigens slaat Vimeo het wel als HD op, maar omdat VDL het niet als HD heeft verwerkt, is het dus alsnog slecht beeld.

Kan dit met de "Resolutie Presets" te maken hebben? Per toeval kwam ik hier net achter doordat Mercalli met een melding kwam dat er iets alleen weergegeven kon worden op "volledig". Toen ik volledig klikte werd het beeld strak en dus HD. Nadeel is nu wel dat er niet mee te bewerken is. Het hapert als een gek.

Is de instelling van de "Resolutie Presets" ook verantwoordelijk voor de uitwerking van de uiteindelijke film?

Wie o wie heeft antwoord..

Laatst gewijzigd door Superdave op 10.09.2014, 16:11, in totaal 1 keer gewijzigd.

Video DeLuxe 16 Premium

AMD Phenom II X4 945

NVIDIA GeForce 8800 GT

GEIL Black Dragon 8Gb

Windows7 64bit

Voormalige gebruiker schreef op 10.09.2014 om 16:57 uur

Beste,

VDL 16 heb ik overgeslagen, dus ik kan niets nagaan. Dat het in VDL16 happert is begrijpelijk. Dit komt omdat het veel rekenwerk moet verrichten.  Je moet natuurlijk bij het aanmaken van een project de filminstellingen op HD zetten en niet op SD. Ik denk dat de verwachting van VDL16 te hoog zijn. Toen VDL16 uitkwam was het een programma die up to date was op dat moment.

Vanaf VDL MX premium zijn er verbeteringen aangebracht, zoals preview-rendering .  

In VDL 2014 kwam hier nogeens Proxy-rendering bij.

Conclusie: na VDL 16 zijn er vier andere versie uit. NL: VDL17; VDL MX; VDL2013; VDL2014 (allemaal 32bits)

Sinds september is VDL2015 (64bits) uitgekomen. Ook is er dit jaar Video X6 pro 64bits (nederlands) uitgebracht.

Succes,

Rob

Superdave schreef op 10.09.2014 om 20:59 uur

Ok duidelijk Rob. Maar denk je echt dat VDL16 nu met 't HD verhaal de boosdoener is? Ze verkochten 't pakket toch als 'n programma dat met HD en AVCHD kan omgaan.

Weet je ook 't antwoord op mijn vraag?

Is de instelling van de "Resolutie Presets" ook verantwoordelijk voor de uitwerking van de uiteindelijke film?

Laatst gewijzigd door Superdave op 10.09.2014, 20:59, in totaal 1 keer gewijzigd.

Video DeLuxe 16 Premium

AMD Phenom II X4 945

NVIDIA GeForce 8800 GT

GEIL Black Dragon 8Gb

Windows7 64bit

FransS schreef op 08.12.2014 om 17:28 uur

Beste Superdave,

Ik ben een beetje laat maar ben er vaak tussen uit,gepensioneerd weetje.

Welnu je bent er nog steeeds niet uit zie ik. Nu installeer ik  Mercalli nooit omdat het verveelende dingen kan doen met het momteren.

Nu had ik gezien dat je de instelling op  HDTV 1080i PAL 16:9 (1920x1080; 25fps)dit zou je is kunnen veranderen inPal  HDV 2 16:9 1440 X 1080 25fps, daarbij kun je dan bij  "instellingen" programma de resolutie op 1/2 of 1/4 zetten dit maak aan het eind produkt niet af de kwaliteit bijft gehandhaaft.

Probeer dit eersat met een stukje film ,Suc6 Frans S.

FransS schreef op 08.12.2014 om 17:54 uur

ik heb je filmpjes ffffbekeken maar wat is er mis me ?

voor mij zit het perfect uit .

Grt. Frans S