Ik wil links en rechts van Vertical Video opvullen met hetzelfde beeld, maar wazig. Hoe?

superlip schreef op 08.08.2015 om 23:13 uur

Ik heb wat filmfragmenten verticaal opgenomen en daar heb ik nu wel spijt van. Omdat ik de beelden niet kan namaken (eerste weken van mijn zoontje), wil ik ze vullen met een vage versie van hetzelfde beeld, links en rechts van het origineel. 

Zoiets als dit: http://imgur.com/l8H6JaB.jpg (enige voorbeeld wat ik kon vinden).

Maar hoe ik ook zoek op internet, ik zie echt niet hoe ik dit kan doen. Uitsnede snap ik niet en dupliceren kan ik ook nergens vinden. Kan iemand mij het (in Jip en Janneke-taal) uitleggen?

Alvast bedankt! 

Groeten,
Bas

NB, ik heb Video Deluxe 2015.

Reacties

lucky_me schreef op 09.08.2015 om 04:08 uur

Hallo

* ik vermoed dat je op http://www.magix.info/nl/vignet-aanbrengen.knowledge.638484.html wel één en ander vind indien je in je beeld wil met "neveleffecten" werken.

* om een effect te krijgen zoals je aangeeft in je link paats je gewoon je opname van je zoontjeop spoor 3 (eventueel audio op spoor 4) en je achtergrond (16/9) daar boven. klik op het spoor van je achtergrond om het te activeren. Ga naar "effecten" en onder video effecten vind je een aantal effecten die die je achtergrond de textuur geven die je wenst.

* Maar eigenlijk is je probleem dat je film vertikaal staat. Als je je beeld dus 90° draait is je probleem opgelost? daarvoor ga je opnieuw naar "effecten" en onder "bewegingseffecten" vind je "rotatie/spiegeling". Je kan je filmpje dus gewoon horizontaal draaien.

anders ook mijn felicitaties met jullie zoontje

Luc

groet

Luc

Voormalige gebruiker schreef op 09.08.2015 om 10:34 uur

Hallo Bas,

U heeft, met uw telefoon, vertikaal gefilmd. U wilt deze op de achtergrond vervaagd weergeven op 16:9.

Wat u dan moet doen is:

1. druk op "Y" en haal het vinkje, als deze er staat, weg bij "Video/Audio op een spoor".

2. Zet het filmfragment op spoor 1  en nogeens hetzelfde filmfragment op spoor 3.

3. op de sporen 2 en 4 staat het geluid (klik op spoor 2 de "M" aan om het geluid op dit spoor uit te zetten (zie afbeelding)

4. activeer spoor 1 en ga naar effecten / bewegings effecten / positie grootte

5. trek het orange vierkantje van zowel links als rechts naar de zijkanten van het previewscherm

6. trek de lijn, die de helderheid regelt, zover naar beneden naar het gewenste resultaat  (zie afbeelding)

Dan is dit het resultaat:

Succes,

Rob

PS. op de tijdlijn van VDL 2015, is de film niet schokkerig, zoals in het voorbeeld

superlip schreef op 15.08.2015 om 22:10 uur

Hi Robvroe1,

Kind ligt op bed, dus even goed de tijd voor genomen. Het was helemaal duidelijk, dankzij je goede uitleg en afbeeldingen. En het is gelukt. Super gaaf, veel mooier zo!

NB, kan je me nog helpen met mijn andere vraag. Die weet je vast ook wel te beantwoorden? :)