Hoofdstukmenu

Theo schreef op 12.07.2011 om 12:15 uur

Geacht forum,


Ondanks de 267 soortgelijk gestelde vragen en het contact met mi-bo@magix.info, leg ik mijn probleem ten einde raad nog eens bij u uit. Het lukt mij namelijk niet om aan het eind van een hoofdstuk de DVD terug te laten springen naar het hoofdstukmenu.


Het gaat over Video deluxe 17 HD. (downloadversie).


Tijdens een familie weekend heb ik een film opgenomen en hebben familieleden foto's gemaakt. De film heb ik in mijn programma opgenomen, bewerkt en voorzien van een projectmarker en een hoofdstukmarker. Aan het eind van deze film heb ik de foto's van de familieleden opgenomen, bewerkt en ook voorzien van een hoofdstukmarker. Bij het brandgedeelte in het programma heb ik bij het filmmenu aangegeven dat na het einde van een hoofdstuk het programma terug moet keren naar het hoofdstukmenu. Maar helaas!!! Als ik de DVD brandt en hem afspeel springt hij niet terug maar gaat gewoon verder.


Ooit had ik Pinnacle Studio versie 9, ik droom er nog wel eens van. Uw programma is mooier en verder ontwikkeld maar in Studio was dit nooit een probleem, je plaatste gewoon een marker en klaar was Theo.

Helaas bestaat zoiets niet in dit programma.


Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want dit programma heb ik nog geen 4 maanden geleden gekocht en als Magix vraag me te helpen moet ik of betalen of bij de gebruikers te raden gaan.
 

Met vriendelijke groet,
Theo de Jong

Reacties

VanderKaart schreef op 21.07.2011 om 10:53 uur

Wanneer je 1 film in de tijdlijn hebt staan, en die opgedeeld hebt in hoofdstukken (mbv de blauwe markers boven de tijdlijn dus), dan zijn dat dus normale DVD-hoofdstukken.

Een DVD-hoofdstuk is niets anders dan een sprong-verwijzing naar een bepaalde tijd-locatie op de DVD. Dus hoofdstuk 1 verwijst naar tijdstip 0:00, hoofdstuk 2 naar tijdstip 3:00, hoofdstuk 14 verwijst naar bijv. 60:00. Meer is een hoofdstuk niet. In de DVD-standaard is dat zo vastgelegd, en er valt dan ook niet terug te springen nadat een hoofdstuk voorbij is ofzo.

Wat je zou moeten doen, is die ene lange film die je nu hebt "opgedeeld" in hoofdstukken, opdelen in losse films die dan in 1 project zitten, en dan ook als aparte film terugkomen in het DVD Hoofdmenu. En het is DAAR waar die functie voor dient, wat te doen na einde film; terug naar menu, verder met volgende film etc.

Deel je bestaande ene lange film op in meerdere delen. Zet de startmarker in het midden en dan naar menu Bewerken / Monteren / Film splitsen...

Via menu Venster aan de onderkant kunt u dan van de ene naar de andere film gaan. In het DVD-menu in het Branden deel van het programma ziet u nu dat iedere film als apart item terugkomt in het hoofdmenu.....

 

ruudvenema schreef op 04.12.2011 om 11:38 uur

Hoi Theo,

Waarschijnlijk is het ondertussen wel gelukt gezien je post-datum, maar ik liep tegen hetzelfde probleem aan en kwam er eerst ook niet uit.

Je verwacht dat je op de tijdlijn zowel hoofdstukmarkers als aparte filmmarkers kunt zetten, maar dat werkt bij Magix even anders. Het heeft bij mij ook even geduurd voor ik het door had want het moet volgens de methode die VanderKaart schetst. Hierdoor splitst de film zich en zie je op de tijdlijn alleen maar 1 filmgedeelte. Om het andere, afgesplitste gedeelte te bewerken, moet je dit via dat kleine ronde "filmspoel" icoontje links onder de monitor selecteren. Je ziet dus maar 1 filmgedeelte tegelijk op de tijdlijn staan, en da´s anders bij Pinnacle.