Hoofdstukmarkers onzichtbaar op DVD

GuyB schreef op 02.01.2013 om 20:12 uur

De hoofdstukmarkers die ik manueel in mijn film heb geplaatst worden niet getoond als ik de DVD, waarop de film gebrand is, afspeel op mijn DVD speler.

Ik heb de drie brandmethoden al geprbeerd (voor TV met beeldbuis, voor HD TV Blu Ray en AVCHD. Ik heb al encoderen, alles encoderen, gebruiken en alles gebruiken geprobeerd, en ik heb al verschillende titelsjablonen gebruikt. Toch blijven die hoofdstukken onzichtbaar.

Ik heb een nieuwe Blu-Ray/DVD speler van Panasonic, zojuist aangeschaft.

Ik gebruik een officiëel aangekochte versie van Magix Video Deluxe 2013 premium, en ik heb alle bijkomende opties gedownload.

Graag zo spoedig mogelijk een oplossing alstublieft.

Reacties

emilelucienne schreef op 03.01.2013 om 11:20 uur

Je vraag is een beetje vaag maar ik denk te begrijpen dat je elk onderdeel van je film (dus waar een marker geplaatst) wilt kunnen bekijken zonder naar die plaatsen te moeten spoelen. Het hangt ervan af welke sjabloon je gebruikt bij het branden. Indien je bevoorbeeld in de sjablonenreeks "individueel " kiest en dan een sjabloon waar bv 1/2 enz staat vermeld (bv de eerste - een lichtblauwe) is het wel mogelijk. Je zult dan op die sjabloon ook verschillende 'mapjes' zien naast het afspeelteken Probeer het eens uit. Ik denk dat het gaat lukken. Ik hooop dat ik duidelijk genoeg ben geweest. Moest het toch niet lukken graag bereid om verder te zoeken.

Groeten

GuyB schreef op 03.01.2013 om 14:46 uur

Dat is inderdaad wat ik bedoel - het heeft toch geen zin hoofdstukmarkers te maken als men die bij het afspelen niet ziet. Ik probeer het met andere sjablonen, zoals je suggereert.

Bedankt!