hoe wijzig ik de lettergrootte, de tekstkleur en de achtergrondkleur van de hoofdmenubalk?

kraanvogel schreef op 30.10.2015 om 16:32 uur

Ik wil graag de lettergroote, de tekstkleur en de achtergrondkleur van de hoofdmenubalk wijzigen. Ik heb moeite met het kleine de kleine letters en de kleur. Dit geldt eigenlijk voor alle tekstweergave zoals ook in de mediapool, de gerredschappenbalk etc. Is dit mogelijk?

Met vriendelijke groeten,

mevr.T.Daalder

Reacties

RiViS schreef op 30.10.2015 om 19:13 uur

Beste mevr Daalder,

Ik meen dat dit helaas niet mogelijk is. Wel is er in Windows de functie Vergrootglas, waarmee je alles op het scherm kunt vergroten. Dit betekent wel dat een (flink) deel van het programma steeds buiten het beeld valt, met de muis kun je de gewenste delen opzoeken. Dat is dan wel een heel geschuif steeds.

Misschien is het een optie om dan de monitor op halve resolutie te zetten (rechtsklik op de monitor en kies de gewenste resolutie), waardoor wellicht toch een werkende situatie onstaat. Een andere optie is om steeds het vergrootglas naar behoefte in- en uit- te schakelen. (ook niet ideaal).

Wat ook kan (met ingeschakeld vergrootglas): met de muis de diverse VdL vensters op een bruikbare grootte brengen. Het is allemaal een beetje behelpen en experimenteren, maar misschien vindt u iets bruikbaars. Je kunt in Windows ook nog de stappen instellen waarmee het vergrootglas "opschakelt" (standaard is dat 100%, misschien is 50 % voor u genoeg, zodat er minder buiten beeld valt steeds.

Tenslotte is het misschien nog mogelijk een grotere monitor te nemen, wel weer een investering. Zelf werk ik met een 24" scherm, tegenwoordig is er ook al 27" 

Welke windows versie hebt u?

groet,

Rijk

kraanvogel schreef op 01.11.2015 om 12:07 uur

Bedankt Rijk voor je reaktie. Ik weet nu wat me te doen staat. Het beste van alle opties  is gewoon een grotere monitor te kopen .Dan zijn de problemen opgelost en kan ik weer vele jaren vooruit met het Magix Video deLuxe 2016 Plus programma.

Met vriendelijke groeten,

mevr.T.Daalder