Hoe werkt 'verplaatsen' in titeleditor van Video deLuxe 16?

Katelijn schreef op 24.11.2009 om 16:02 uur
Hoe werken de functies 'verplaatsen', 'combineren', enz. in de titeleditor van VDL 16? Het lukt me bv. niet om een 'fade in' (bij 'verplaatsen') te krijgen van een titel. Ik doe iets fout, maar wat?

Mijn werkwijze:
klikken op tabblad 'titels';
dan klikken op 'verplaatsen' in menu links;
klikken op 'fade in';
slepen van 'fade in' naar spoor;
dubbelklikken op titel in videomonitor;
tekst invoegen;
sluiten door vinkje aan te vinken;
dan naar 'algemeen' in het menu links om kleur, lettertype e.d. aan te passen.

Dit werkt niet. Als ik omgekeerd werk en eerst 'algemeen' gebruik en dan fade in naar de inmiddels aangemaakte titel sleep, werkt het ook niet.

Toch moet het kunnen want op een of andere manier heb ik het 'per ongeluk' al een keer gedaan ...

Ik werk met Windows 7 en VDL 16. Heb al op deze site en in Help gezocht, maar kan niets vinden over de extra functies in de titeleditor.

Wie heeft suggesties?

Reacties

RiViS schreef op 24.11.2009 om 17:43 uur
Hallo Katelijn,
Dank voor je uitvoerige beschrijving van het probleem (deed iedereen het maar zo).
Als ik de Helpfunctie goed begrijp, dan kunnen lettertype, kleur, etc niet gewijzigd worden bij de titelsjablonen (zoals onder Verplaatsen etc).
Zie Help/Effecten en titels/Titeleditor/

Wat wel kan: Ga direct naar Algemeen, dubbelklik in de monitor, stel alles in zoals je wilt en bevestig met het vinkje in de monitor. Er zijn dan toch wel aardig wat instelmogelijkheden, behalve lettertype, grootte, kleur, kun je de tekst ook laten bewegen: bij Animatie. Verder kun je de titel verplaatsen door op het rechthoekje naast Titelobject te klikken (en dan verder met de muis in de monitor). Wil de titel laten in/uitfaden? Doe dat in de tijdlijn door de zwarte blokjes links/rechtsboven te verslepen.
Gewoon even alles uitproberen, klik ook eens op Geavanceerd.
Ik moet wel zeggen dat ik er ook behoorlijk aan moet wennen, de oudere versies gingen toch wel heel anders...

groet,
Rijk
Katelijn schreef op 24.11.2009 om 20:09 uur
Hi Rijk,

Bedankt voor de tips! (ook deze )

Grtz,
Katelijn