HOE VOORKOMEN DAT EEN OPGENOMEN FILM OP DVD SCHOKKEND AFSPEELD ?

william.muylle schreef op 11.11.2014 om 11:13 uur

goede morgen allemaal

Ik heb mijn eerste film afgewerkt op V D 2014 en deze zowel op bluray als dvd gebrand !

ik filmde deze met een Canon Legria HFG30 AVCHD camera

beide schijfjes spelen perfect op Bluray spelers

in het brandmenu  heb ik de bluray dan ook met AVCHD optie gedaan en de Dvd's met de DVD optie !

de DVD speelt ook perfect op Bluray spelers maar NIET op dvd spelers (ik probeerde op 3 verschillende spelers)

De film schokt de hele tijd bij het afspelen !   Ook de letters bij titels trillen !

ik heb ook al geprobeerd de bitrate te verhogen maar dat helpt ook niet !

iemand een oplossing of goede raad voormij ?

dank bij voorbaat

william

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 11.11.2014 om 15:34 uur

Beste William,

Er kunnen zoveel factoren zijn dat uw DVD niet goed afspeelt in een gewonen DVD speler. Ik zou zeggen brand nog eens een keer een DVD.

1. klik op branden

2. klik op DVD

3. klik op "encoder-instellingen"

4. klik op "reset"

5. Haal het vinkje weg bij "Smart Rendering......"

Succes,

Rob

lucky_me schreef op 12.11.2014 om 06:17 uur

Beste

In de brandmenu voor dvd kan je ook kiezen voor "interlaced- onderste veld eerst"of "interlaced-bovenste veld eerst" of ook "progressief". deze instellingen varieren naar gelang de tv die je bezit. Verkeerde instellingen hier kunnen geven trillende beelden als resultaat. ik zou zeggen, test één en ander uit op een rw dvd. dan kan je steeds hetzelfde schijfje herbruiken.

succes

Luc

Voormalige gebruiker schreef op 12.11.2014 om 10:28 uur

Beste

In de brandmenu voor dvd kan je ook kiezen voor "interlaced- onderste veld eerst"of "interlaced-bovenste veld eerst" of ook "progressief". deze instellingen varieren naar gelang de tv die je bezit. Verkeerde instellingen hier kunnen geven trillende beelden als resultaat. ik zou zeggen, test één en ander uit op een rw dvd. dan kan je steeds hetzelfde schijfje herbruiken.

succes

Luc

Luc,

Bedankt voor je aanvulling. Hier had niet aangedacht.

Gr. Rob