Hoe videobestand maken?

hdereus schreef op 24.04.2015 om 23:04 uur

Ik heb m'n film via bestand/film exporteren/video als Mpeg4 weggeschreven en hierna op een DVD gebrand. Op m'n blueray-speler wordt deze goed weergegeven. In een DVD-spler van een ander niet.

Ik de voorganger van Video de Luxe Premium 2015 bevond zich in het menu exporteren rechtsboven een optie om de film om verschillende wijze te exporteren (ook als videobestand). In de 2015 versie gebeurt er echter niets als ik op het linker ikoontje rechtsboven (filmspoeltje) klik.

Klik ik op het ikoontje helemaal rechts (rondje/pijltje), dan tref ik wel de optie "als videobestand uitvoeren", maar het lijkt hier om een uitvoerbestand te gaan dat ik alleen op de PC kan afspelen.

Wie, o wie, helpt mij op weg?

Henk

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 25.04.2015 om 09:41 uur

Hallo Henk,

Eerst een antwoord op de Blu-Ray en DVD vraag. Een DVD speler ondersteund geen Mpeg-4 bestanden. Wanneer u uw film via een DVD speler wilt afspelen moet u deze als DVD branden via het brandmenu. Klik op de middelste icoon rechtsboven.

en kies dan voor DVD

U kunt deze dan zowel in een DVD speler als in een Blu-Ray speler afspelen.

Succes,

Rob

hdereus schreef op 25.04.2015 om 11:05 uur

Hier kom ik wel verder mee, Rob. Dank!

Als ik op het middelste ikoontje klik, krijg ik vragen over markers plaatsen. Als ik kies voor 1 marker plaatsen, begint de film meteen af te spelen. Rechts in het scherm bevindt zich een grijs vlak met hierin de tekst "branden". Betekent dit dat de film al wordt gebrand tijdens het afspelen?

Groet,

Henk

hdereus schreef op 25.04.2015 om 11:06 uur

Aanvulling: Het scherm met keuzemogelijkheden (jouw tweede plaatje) kreeg ik niet in beeld. De film speelde direct af.

Voormalige gebruiker schreef op 25.04.2015 om 12:37 uur

Hallo Henk.

De film word nog niet gebrand bij het afspelen. Om het tweede plaatje te krijgen moet je op "branden" klikken. Daarna op DVD.

Kijk voor uitleg in het handboek.pdf. Ga naar hulp / handboek.pdf. Vanaf pagina 242 en verder lees u, hoe u een dvd brand.

Succes,

Rob

hdereus schreef op 25.04.2015 om 20:48 uur

Hallo Rob,

Ik denk dat het mij gelukt is. Hartelijk dank voor je hulp.

Ik heb nog een vraag. Ik wil de film eigenlijk zoals deze nu is, dus zonder menustructuur branden. Hoe kan ik het menu omzeilen?

Vriendelijke groeten,

Henk

hdereus schreef op 26.04.2015 om 10:51 uur

Ik wil nog iets toevoegen aan m'n laatste vraag, Rob.

Ik calculeerde in dat de dvd kwaliteit minder zou zijn dat de blue ray kwaliteit. Echter het verschil is zo groot dat ik mij afvraag of mijn instellingen bij het branden wel juist zijn. Het beeld is nl erg onstabiel.

Ter info doe ik hier een screenshot bij, zodat je de huidige instellingen kunt zien. Ik hoor het graag als hier iets niet goed in is.

Verder heb ik de Mpeg coderinstellingen op shortplay en hoogste kwaliteit omdat de film slechts 23 minuten duurt en gemakkelijk op de dvd past. Ik vinkte verder anti interlacefilter aan en videoeffecten op GPU berekenen.

Enig idee waarom ik ongevraagd een tweede hoofdstuk/film in het menu krijg (ufx_particles en hoe ik dit weg krijg.

Vriendelijke groeten,

Henk

Voormalige gebruiker schreef op 26.04.2015 om 10:51 uur

Hallo Henk,

Je kan het menu omzeilen door: op bewerken te klikken en dan de vinkjes weg te halen bij "Filmmenu en Hoofdstukmenu" (zie afbeelding)

Wanneer u uw project op een DVD heeft gebrand en de DVD in de DVD lade legt, wordt deze automatisch afgespeeld, zonder een menu.

Succes,

Rob

hdereus schreef op 26.04.2015 om 11:19 uur

Hallo Rob,

Ik was er inmiddels, na wat zoeken, zelf achter gekomen. Echter als ik de dvd hierna brand krijg ik bij het afspelen toch het menu op het plaatje te zien. 

Er wordt vooraf nog wel gevraagd of ik een eerder bestand wil gebruiken voor het branden. Ik denk dat dit nog het bestand is met de menu-structuur. Ik zie even niet hoe ik dit kan wijzigen. 

Heeft Magix na het mixen, etc. het bestand soms eerst naar de C-schijf weggeschreven, moet ik dit weghalen en vervolgens alles opnieuw opstarten via het brandprogramma (dus eerst mixen, etc, waarna het programma aan het eind vanzelf de dvd brandt?

Mvg.,

Henk 

Voormalige gebruiker schreef op 26.04.2015 om 12:01 uur

Hallo Henk,

1. U krijg bij het afspelen geen menu te zien op uw TV. Uw film wordt direct afspeeld.

2. Wanneer u er gevraagd word of u een eerder bestand wil gebuiken, klik dan op: "alles encoderen". Dan weet u zeker dat alle verandering, die u heeft aangebracht ook worden gemaakt. zie afbeelding.

3. De DVD image wordt eerst naar een map weggeschreven, voordat het daadwerkelijk op een DVD wordt gebrand. zie afbeelding.

succes,

Rob

hdereus schreef op 26.04.2015 om 20:52 uur

Ha Rob,

Met jouw aanwijzingen (het encoderen) is het allemaal prima voor elkaar gekomen, waarvoor mijn dank. Ik weet nu ook waar de imagebestanden worden opgeslagen. Met het handboek alleen kwam ik er echt niet uit. Het is niet overal even duidelijk en in lekentaal beschreven. 

Ik waardeer het dat je de tijd voor mij nam om te helpen.

Klopten de instelling op het laatst toegezonden screenshot trouwens?

Hartelijke groeten,

Henk

Voormalige gebruiker schreef op 27.04.2015 om 09:39 uur

Hallo Henk,

Het laatste screenshot klopt voor mij. Druk op de letter "Y". Nu komt u in het menu van programma instellingen. Klik op het tabblad "map". Hier kunt u zelf een map kiezen waar e.a. wordt opgeslagen.

Succes,

Rob