hoe verwijder ik storend camerageluid van opname

hanpou schreef op 04.03.2012 om 12:43 uur

Ik gebruik Magic Video de luxe mx.

Mijn camera is een Sony DCR-SR90 met ingebouwde Harddisk

iedere opname wordt beeindigd met een storende cameratik

Ik hoe verwijder ik dit storend Camerageluid in een opname?

Ik heb al eens een fragment van het geluid gemaakt. maar als ik dat invoer heeft dat geen effect

Reacties

mi-bo schreef op 04.03.2012 om 13:18 uur

Een vervelend verhaal.
het beste wat u kunt doen met een externe microfoon opnamen gaan maken, het mooiste is draad loos.
En het probleem wat u nu heeft met de geluidmixer het ergste verwijderen, ook kunt u op de geluidlijn klikken en met de middelen die dan naar voren komen wat experimenteren
succes.

Voormalige gebruiker schreef op 05.03.2012 om 07:20 uur

Even ter aanvulling van Mi-bo.

Hetzelfde probleem heb ik met m,n Sony HC1. Omdat ik altijd wat langer opneem kan ik elke scene wat inkorten en dan is het getik en gekraak verdwenen. Ook heb ik aan het eind van iedere scene  enkele zwarte frames. Het ligt dus niet aan Vdl MX. Bij mij is het ongeveer 3 frames en dan is het weg. Misschien is dat een oplossing voor u.

Cinecor schreef op 05.03.2012 om 13:23 uur

Het probleem is eigenlijk geen probleem als je gewoon de "standaardregels" van het editen volgt. Dat houdt in dat van elk shot ALTIJD aan de v'óór- en achterzijde een aantal frames worden verwijderd. In de meeste gevallen zelfs enkele seconden. De aan- en afloop van een shot kunnen namelijk altijd "ongerechtigheden" bevatten, ook wat betreft het beeld. Bovendien is het noodzakelijk om bij het eventuele toepassen van overgangen een stukje "loos"(verwijderde gedeelte) te hebben. Doe je dat niet dan maakt de software op die plek extra beelden aan, maar die staan dan stil. Shots kunnen vooraf worden ingekort door rechtstreeks uit de mediapool het shot in de preview van in- en uitpunten te voorzien. Helaas gaat dat niet met takes: een "bug" in de software (t/m versie MX).

Samengevat: Goed monteren doe je altijd met losse shots (clips op de tijdlijn).