Reacties

RiViS schreef op 09.09.2010 om 15:35 uur

Hallo Joseph,

 

Dat kan via Effecten en dan onder Video-effecten.

Daar kun je dan kiezen voor bv Kleur (als je de kleuren wilt wijzigen) maar in jouw geval zou je ook kunnen overwegen om te kiezen voor Helderheid/Contrast, daar kun je m.b.v. Selectieve Helderheid delen lichter of donkerder maken. In jouw geval zou je dan de preset (onderaan) kunnen instellen op: Selectief: donkere kleuren. Met de schuifregelaar kun je dat dan regelen en op de monitor zie je meteen hoe het wordt.

Je kunt ook Helderheid en/of Contrast regelen als dat voor jou betere resultaten geeft.

Experimenteer maar eens met de diverse mogelijkheden.

 

groet,

Rijk

bobbiaan schreef op 09.09.2010 om 17:28 uur

Beste Joseph en RiViS,

 

Ik denk dat het hier over de programma interface gaat en die is helaas niet te veranderen. In het programma Foto's op CD & DVD 8 kan je het programma instellen met een donker of lichte programma interface. Ik denk dat de vraag hierover gaat.

 

Mvg

Bobbiaan

RiViS schreef op 09.09.2010 om 18:34 uur

Nou ik de vraag nog eens goed lees, zou je best eens gelijk kunnen hebben, Bobbiaan.

Misschien wil Joseph nog even uitsluitsel geven?

Andere kleuren zal overigens lastig zijn, maar met de Helderheid en/of Contrast regeling van de monitor moet dan toch iets te bereiken zijn?

 

groet,

Rijk

JOSEPH schreef op 09.09.2010 om 20:59 uur

Ik dank je voor jullie antwoordt. Het gaat om de weergave van het programma zelf MAGIX VIDEO DELUX 16 PLUS.

Ik moet erbij zeggen dat ik niet voldoende computerkennis heb om je uitleg goed te begrijpen , ik denk dat je bedoeld met "interface" de weergave van het programma , en daar gaat het om. Ik moet er ook bij zeggen dat mijn computer op de tv is aangesloten ( Breedbeeld van 81 cm ) , een monitor gaat niet , daar is geen plaats voor. Ik gebruik het nu nog maar een week , want ik heb het vorige week gekocht. Op het moment zet ik mijn tv op zwart-wit , en dan kan ik redelijk zien , en ermee werken , en ik heb ook mijn computer verbeterd door de letterweergave te verbeteren , maar het beste zou zijn om het programma in andere kleuren om te zetten. Ik heb ook in de instellingen van het programma gezocht , maar vind er niets om het programma zelf te veranderen , ook niet in beeldinstellingen. Ik vermoed dat het niet veranderd kan worden.

Maar ik heb nog een probleem , ik wilde een video van 25 minuten exporteren , naar avi of wmv of welke extensie dan ook , en het zou maar liefst meer dan 2 uur duren voor het geexporteerd is. Is dat normaal bij dit videobewerkingsprogramma ? Of doe ik iets verkeerd ? Moet ik het misschien anders doen , want nu klik ik op bestand , en dan exporteren , en dan kan ik kiezen in welke extensie , en in welke map ik het wil , dat doe ik toch goed lijkt me . Waarom duurt het dan zo lang ?

TONY

bobbiaan schreef op 09.09.2010 om 22:09 uur

Hallo Joseph,

 

Ja, we zitten op de zelfde golflengte en helaas is dat een tegenvaller voor je denk ik.  Je moet met de instellingen van je TV proberen een zo goed mogelijk beeld in te stellen. Wat voor een PC heb je en welke specificatie's heeft de PC. Kan je nog iets met de resolutie instellen verbeteren?

 

Mvg

Bobbiaan

JOSEPH schreef op 10.09.2010 om 21:53 uur

Neem me niet kwalijk dat ik nu pas antwoordt , maar ik had nogal veel werk.

Ik heb een 64 bits computer , met windows 7 erop , en een nieuwe grafische kaart van gforce

Het is dus en snelle computer , en ik heb er ook Magix Mechanic geinstalleerd , waardoor die nog sneller gaat.

En ik heb onnodige animaties uitgeschakeld , letters vergroot , Cleartype ingeschakeld , beeldresolutie aangepast tot 1024 x 768 . en ik heb op op een usb stick readyboost geinstalleerd , en door al deze dingen is hij nog sneller geworden.

Dus ik denk niet dat het beter kan. Maar het is me wel opgevallen dat als ik Magix video opstart , dat dan het kleurenschema door de computer veranderd wordt. Dat gebeurt ook als het om oudere software gaat , want dan simuleert de computer xp of vista om de oudere software ook te laten werken. Maar op de doos van magix staat dat die software ook op compatibel is met Windows 7 . Ik heb daarom ook gekeken bij eigenschappen en daarin compatibiliteit , en die staat gewoon op windows 7. Maar toch start magix op met het besturingssysteem van XP servicepack 3 ;