Hoe te branden ?

RoelKroonen schreef op 20.12.2013 om 22:00 uur

Hallo. Ik heb een film gemonteerd die ik een naam gaf (met VDL 15)... Als ik dezelfde film een nieuwe naam geef (iets aangepast voor vrienden) krijg ik bij het branden een keuze welke ik wil branden...Ik moet aanvinken welke wel/niet wil branden.Ik heb onlangs een filmbestand gecreeerd die kennelijk uit 4 films bestonden...AVCHD en alszodanig gemonteerd (m2ts). Heb als BD ISO laten branden. Nu heb ik een film van 54 minuten die 2 uur 30 wordt (waarschijnlijk toch alle 4 de films) en dus 6 uur nodig heeft om te berekenen / branden. De film die ik aangaf van 54 minuten staan er wel op maar daarna tot 2uur 30 zwart beeld. Film wordt uiteindelijk. 15 GB Wat doe ik verkeerd. Groet Roel 

Reacties

HDU-Veen schreef op 30.12.2013 om 18:26 uur

Dag Roel,

Duidelijk een "organiseer" probleempje ontstaan, waarbij het overzicht kwijt raakt. Tip hiervoor is, om elke film afzonderlijk uit te voeren in een hoge resolutie naar een bestand. B.v. MP4, maar mag ook elk ander formaat zijn.

Daarna een project aan te maken, waarin je alle films afzonderlijk laadt. Dus meerdere films inporteren in hetzelfde project. Zie bij [bestand] [films beheren]. Als je een film ingevoegd hebt, kun je die hernoemen met een logische naam.

Daarna kun je de DVD branden, waarop alle films dan staan.

Succes!

Henk

RoelKroonen schreef op 31.12.2013 om 20:13 uur

Hallo Henk,

Dank voor je antwoord. Moet nog even kijken wat ik ermee kan. Het is idd een organisatie ding. Het vreemde is dat ik bij het branden de film die ik wil hebben selecteer (aanvinkt) en de andere 3 niet aanvinkt. De andere wil ik dus niet in mijn film terug vinden. Hij berekend kennelijk alles en neemt daar de tjd voor maar toont uiteindelijk geen beeld. Dus de film die ik wil, heb ik (54 minuten) en daarna nog 2 1/2 uur zwart beeld/ data. Is 15 GB.

Groet Roel

HDU-Veen schreef op 01.01.2014 om 11:39 uur

Goede morgen Roel,

Allereerst: de Beste wensen!

1a. Ik begrijp niet goed hoe het kan en waarom en waar dat precies gebeurt. Ben even kwijt (tussendoor met zo veel andere dingen bezig geweest), hoe je ging nu precies ging branden. Heb je films/project actief staan als je naar branden gaat?

1b.Moet de film nog gerenderd worden, of doe je dat vanuit het geopende project en dan [BRANDEN] aangeklikt, zodat je in het brand menu komt? Als dat zo is, check dan in je project (film) of de eindmarker (= "}" teken in een smalle blauwe band boven spoor 1)  aan het einde van je film staat.

1c. Als je VDL opstart en naar [branden] gaat zonder je project geopend te hebben, krijg je uiteindelijk de browser voor het openen van een bestand (film). Zie plaatje onderaan. Daar kies je dan de juiste film. Van te voren vaststellen, welke je precies moet hebben.

2. a. Voor het bij elkaar houden van de bestanden per project, maak ik per project zelf een nieuwe map aan, ahv een template (folder met sub-mappen) die ik kopieer en hernoem naar de project naam.

New project folder:

-My discimmage

-My project

-My export

-My import

-My Music

-My take

-My TV Take

En zet ik elke keer de programma gegevens [bestand] [programmainstelling] op die map. Zodat alle bestanden op de juiste plaats komen.

Daar (in [my project]  komen dan ook alle {projectnaam_BAKx.MV_} files te staan tbv project herstel, als VDL crashed.

2b. Je kunt daarna ook een directory back-upen + verwijderen en alle bestanden opruimen met de [opruimassistent] onder [bestand].

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Stuur anders wat plaatjes van de volgorde die je afwerkt bij het branden.

Succes!

Henk

RoelKroonen schreef op 05.01.2014 om 14:28 uur

Hallo Henk,

Ook voor jou de beste wensen... excuses voor de latere reactie..ben nogal druk. Ik heb nog niet echt veel meergezocht / gesleuteld aan het 'probleem'. wat betreft je vragen :

Ik heb idd geen eindmarkereing aangegeven. Ik weet eerlijk gezegd niet beter. Ik gebruik eigenlijk maar zelden keuzemenu's en 0hoofdstukken.

Als ik bij het tabblad branden ben beland heb ik de keuze uit verschillende opties. Ook de keuze om aan te vinken als je project / film uit meerdere delen bestaat zoals er door onverklaarbare wijze bij mij is gebeurd. ik selecteer de film die ik wil branden en kies vervolgens om te branden. De film wordt dat gerendeerd / afgemixed etc (duurt circa 6 uur).

1c ga ik ook proberen nadat ik eerst de eindmarkering heb geprobeerd,

Wat betreft het organiseren heb ik wel wat aan dit soort tips... Ben waarschijnlijk te enthousiast maar niet ordelijk.

Ik ga er eens mee stoeien. Mocht ik er met de gestelde oplossingen nog niet mee uitkomen plaats ik wat screenshots.Nogmaals dank. Groet

Roel