Hoe pas ik de randenvan mijn project aan, zodat het in het geheel op de tv zichtbaar is.

theovanvilsteren schreef op 26.07.2011 om 19:31 uur

Sinds geruime tijd werk ik met het programma "foto's op cd & dvd 8". Het probleem dat ik hierbij ondervindt is het niet in het programma kunnen vinden, van de mogelijkheid om de beelden die na het branden van een diashow op dvd staan, volledig en niet afgesneden op het TV scherm te projecteren.

Zoals ik uit het gedeelte van uw hulp pagina op internet "Hoe pas ik de randen van mijn project aan, zodat het in het geheel op de tv zichtbaar is" heb gelezen, moet dit te vinden zijn in het menu 'Effecten" en het submenu Effecteninstellingen. Bij het opstarten van het menu effecten krijg ik een aantal submenu's te zien zoals "beeld optimalisatie"-"vervreemding"- "Beeld en animatie" en "vormgeving" plus de diversen submenu's.

Gaarne wil ik van u vernemen wat de oorzaak kan zijn dat ik het gezochte menu niet kan vinden, zodat ik een diashow kan maken met het gehele beeld op het TV scherm. (Mijn TV is er een met een beeldbuis.) 

Met vriendelijke groet.

Th.J.M. van Vilsteren

Theo-v.vilsteren@quicknet.nl

Reacties

Polders schreef op 27.07.2011 om 09:54 uur

Beste Theo, het kan zijn dat uw TV met beeldbuis het formaat 4:3 heeft en uw foto's het huidige rechthoek-formaat 16:19 hebben.  Dat betekent dat het format verschillend is en er zwarte balken rechts/links of boven /onder te zien zijn.

Als dit uw probleem is, is het mogelijk foto voor foto beeldvullend te maken.

Veel succes