Reacties

RiViS schreef op 21.11.2012 om 14:59 uur

Beste Harry,

Hier kunnen we helaas weinig mee, graag wat meer informatie:

1. Over welke sjablonen gaat het precies? (VdL kent diverse typen: effect-, titel-,disk menu- sjablonen etc)

2. Hoe heb je de eigen sjablonen gemaakt?

3. Wat heb je gedaan om ze in je fiilm te plaatsen?

4. Heb je de Helpfunctie geraadpleegd?

groet,

Rijk

Harry47 schreef op 21.11.2012 om 15:40 uur

Beste Rijk,

1. Ik praat thans over titel sjablonen, welke ik wil gebruiken voor aftiteling

2. Deze sjablonen worden gemaakt met effecten en kleurvlakken uit het Magix MX prog,

3. Eerst heb ik deze sjablonen elders opgeslagen op de PC en sleepte ik ze naar de film. Thans wil ik ze sneller d.m.v. darg & drop in de film plaatsen vanuit de effecten / eigen sjablonen.

4. Ik vind de help functie in deze niet duidelijk genoeg en kan ook moeilijk er iets over vinden..

Als ik een sjabloon nu heb aangemaakt wordt deze wel opgeslagen in de betreffebde map, maar ik kan hem niet meer oproepen.

Misschien kun jij mij wat duidelijker verder helpen.

Groet ,

Harry

RiViS schreef op 21.11.2012 om 17:51 uur

Hallo Harry,

ALs je ze als Titel wilt oproepen moet VdL ze wel als zodanig herkennen. Titels hebben de extensie .tfx

Je zou kunnen proberen de extensie van je opgeslagen Effect via de Windows Verkenner  te veranderen in .tfx, maar ik weet niet of VdL dat slikt. Het proberen waard. Zelf heb ik alleen ervaring met titelvarianten vanuit de VdL Titels, die varianten kun je dan weer als titelsjabloon opslaan (via rechtsklik op de titel) en dan komen ze in een van de titel (sub-) directories terecht.

groet,

Rijk

Harry47 schreef op 29.11.2012 om 19:42 uur

Rijk,

Sorry voor de vertraging. Ik zal proberen om je vraag punt voor punt af te werken.

1.  Het gaat in dit geval om effect en titel sjablonen.

2. Ik heb de sjablonen gemaakt met en in Magix de Luxe MX, door gebruik te maken van effecten aanwezig in de map Titels (gecmbineerde titels) en de Map Effecten (kleurvlakken en achtergronden) Deze heb ik daarna op volgende wijze opgeslagen. Re. muisknop , met muis naar videoeffecten, daarna klikken op laden.Hierna het effect een naam gegeven (.ixf) en opgeslagen in de betreffende map.

3. Ook de helpfunctie geraadpleegd veen als het bij het programma geleverd boekje, doch deze geven niet veel meer bijzonderheden.

Hopelijk heb je an deze informatie iets meer.

Gr.  Harry