Kunt u wat meer informatie verstrekken? Uw Asus 500D is een ??Ik veronderstel dat de laatste uw PC is en u heeft een camcorder met een firewire aansluiting?
fire wire heeft niets te maken met USB. Dat is een gans andere verbinding. Om verbinding te maken via vdl moet je een fire wire aansluiting hebben zowel op je camera als op je pc. Vdl werkt niet met USB.
Je kan je camera wel verbinden met je pc via USB en dan je bestanden kopieren naar je harde schijf met de windows verkenner. Je laptop heeft USB3,dit is goed. Je haalt daar echter alleen voordeel uit wanneer je camera ook een USB3 aansluiting heeft. Dan gaat het kopieren van je bestanden ongeveer 10x zo snel als met het bekendere USB2.
mvg
Luc
Voormalige gebruiker
schreef op 15.12.2012 om 21:18 uur
Beste,
Ik vind het jammer dat je niet het type van je camcorder van sony heeft vermeldt. Misschien kan je dat als nog doen, dan kunnen wij zien wat voor mogelijkheden je camcorder heeft t.a.z. van het overzetten van je opgenomen materiaal.
Er bestaan wel degelijk een usb-firewire kabel. zie onderstaande dat ik de Conradsite heeft gekopieerd. Ik denk dat de oplossing die Lucky_me in het tweede deel van zijn antwoord aandraagt de juiste is
succes
Rob
USB - FIREWIRE KABEL
USB naar Firewire kabel,
Connector 1: USB A male,
Connector 2: 4p Firewire male,
Lengte: 1.8 meter
Geschikt voor het aansluiten van USB-apparatuur op een Firewire-poort. Deze kabel werkt niet in alle gevallen, soms wordt het aangesloten USB-apparaat niet herkend. Dit is vooral afhankelijk van de USB drivers die worden meegeleverd met uw product.
Let op!
Deze kabel is niet geschikt om een digitale camera met Firewire-aansluiting op een computer aan te sluiten
Ik vind het jammer dat je niet het type van je camcorder van sony heeft vermeldt. Misschien kan je dat als nog doen, dan kunnen wij zien wat voor mogelijkheden je camcorder heeft t.a.z. van het overzetten van je opgenomen materiaal.
Er bestaan wel degelijk een usb-firewire kabel. zie onderstaande dat ik de Conradsite heeft gekopieerd. Ik denk dat de oplossing die Lucky_me in het tweede deel van het antwoord aandraagt de juiste is
succes
Rob
USB - FIREWIRE KABEL
USB naar Firewire kabel,
Connector 1: USB A male,
Connector 2: 4p Firewire male,
Lengte: 1.8 meter
Geschikt voor het aansluiten van USB-apparatuur op een Firewire-poort. Deze kabel werkt niet in alle gevallen, soms wordt het aangesloten USB-apparaat niet herkend. Dit is vooral afhankelijk van de USB drivers die worden meegeleverd met uw product.
Let op!
Deze kabel is niet geschikt om een digitale camera met Firewire-aansluiting op een computer aan te sluiten
Beste, Ik ben bang dat er een laptop is gekocht zonder fire-wire aansluiting.
dan weet ik niet of er een kabel te koop zal zijn die van fire-wire naar USB gaat ik hoop dat robvroe zijn aanbeveling zal gaan werken,( het gaat niet van USB naar Fire-wire maar anders om) en anders evt via usb converter van MAGIX de beelden analoog binnen halen
succes met het mooie MAGIX product.
Voormalige gebruiker
schreef op 16.12.2012 om 15:09 uur
Beste, Ik ben bang dat er een laptop is gekocht zonder fire-wire aansluiting.
dan weet ik niet of er een kabel te koop zal zijn die van fire-wire naar USB gaat ik hoop dat robvroe zijn aanbeveling zal gaan werken,( het gaat niet van USB naar Fire-wire maar anders om) en anders evt via usb converter van MAGIX de beelden analoog binnen halen
succes met het mooie MAGIX product.
Hallo Magixagent,
Bedankt voor je commentaar. Misschien heb ik mij wat onduidelijk uitgedrukt. Ik heb met mijn antwoord alleen maar willen zeggen dat USB-Firewire kabels te koop zijn, maar waarschijnlijk niet zullen werken.
Daarom gaf ik het advies: "Ik denk dat de oplossing die Lucky_me in het tweede deel van zijn antwoord aandraagt de juiste is".
Doordat ik het verleden ook al eens, voor een bedrijfspresentatie, geprobeerd heb om een camcorder met DV-bandjes en USB - Firewirekabel met een laptop te verbinden, wat uiteraard niet gelukt is. De meeste HD-camcorders en laptops hebben geen firewire aansluitingen meer, alleen maar USB aansluitingen. Deze kan je wel aansluiten op een USB 3 poort. Ik zou graag willen weten wat de vragensteller voor een Camcorder heeft. Zodat ik via de handleiding de enige juiste oplossing kan geven.
Dank voor je reactie. DCRVX1000E een oud beestje met nog steeds prima resultaten. Wellicht ten overvloede: USB 3.0 ondersteund de synchronistatie als gebruikt bij firewire. Ik ga er vanuit dat het technisch mogelijk moet zijn fw-usb 3.0 aan de gang te krijgen mits er een driver beschikbaar is die het wf protecol via de usb 3.0 poort accepteert.