hoe laat ik gif foto,s langer duren in magix video deluxe plus

bettyblik schreef op 10.10.2016 om 21:06 uur

hallo heb sinds gisteren de nieuwe magix video deluxe plus, nu wil een filmpje maken van gewone foto,s gecombineerd met gif foto,s, de gewone foto,s heb ik op 15 sec gezet dat probeer ik ook met de gif foto,s te doen maar dat lukt niet, kan iemand me helpen?

Reacties

RiViS schreef op 10.10.2016 om 21:23 uur

Hallo Betty,

Dat kun je doen in de tijdlijnmodus. Ga daar met de muis naar het linker uiteinde van het gif plaatje, je ziet de muiswijzer (pijl) veranderen in twee vertikale streepjes (met pijltjes). Klik en houd ingedrukt, nu kun je de clip (gif plaatje in dit geval) uitrekken door de muis (met ingedrukte linker knop) naar rechts te bewegen.

groet,

Rijk

bettyblik schreef op 10.10.2016 om 22:16 uur

bedankt voor je antwoord, dat dacht ik dus ook, maar werkt dus niet kan hem wel kleiner maken maar niet uitrekken

Voormalige gebruiker schreef op 10.10.2016 om 23:24 uur

Hallo Betty,

Heeft u het over een foto met een extentie GIF of een gif-plaatje (bewegend).

Als u het heeft over een foto met de extentie GIF dan kunt u deze verlengen naar een gewenste lengte, van bv. 15 sec.

Als u het heeft over een gif-plaatje (bewegende) met de extentie GIF dan kan dat niet. U kunt deze d.m.v. kopieeren en plakken achter elkaar zetten.

Groet,

Rob

3x gewijzigd wegens taalfouten en verbeterd antwoord

bettyblik schreef op 11.10.2016 om 14:13 uur

wat een waardeloos iets dat kopieeren, je krijgt op die manier een heleboel dezefde foto,s achterelkaar en als je dan alle foto,s op rangorde wil zetten gooit magix de heleboel weer telkens door elkaar, en daar geef je nou 100 euro aan uit

Voormalige gebruiker schreef op 11.10.2016 om 16:24 uur

Hallo Betty,

Ik denk dat je toch iets niet goed gedaan heeft.

Je heb nog geen antwoord op mijn antwoord gegeven.

Is het daadwerkelijk een foto.gif (stilstaand beeld of gifplaatje.gif (bewegend beeld)

Waarom gebruik je nog gif bestanden?

groet,

Rob

bettyblik schreef op 11.10.2016 om 20:30 uur

hoi rob ik gebruik dus een gifplaatje, ben bezig een film van foto,s te makenover het leven van mijn man omdat hij erg ziek is, ik bewerk de foto,s met het imikimi program en daar zitten soms mooie gif afbeeldingen bij, met video deluxe 2013 was dat geen probleem, maar nu???

Voormalige gebruiker schreef op 11.10.2016 om 23:26 uur

Hallo Betty,

Hierbij wens ik jullie allebei veel sterkte toe en dat het een hele mooie film mag worden.

Ik heb even op een van de sites van imikimi program gekeken. Als ik het goed begrijp, gebruik je een gif-frame om daar een persoonlijke foto aan toe te voegen.

Als je deze ca. 15 sec. wilt laten afspelen, dat hoef je deze niet te kopieren en te plakken. Je kan het frame gewoon meerdere keren achter elkaar plakken. BV één frame duurt 3 sec. zet deze dan vijfmaal met een harde las tegenelkaar op de tijdlijn van VDL.

Ik heb een foto van imikimi gedowload. Drie van deze gif-plaatjes bestanden heb ik, met een blauwe achtergrond, op de de tijdlijn van VDL gezet. zie voorbeeld

Groet,

Rob