Reacties

lucky_me schreef op 12.10.2010 om 22:47 uur

1* het filmfragment kopiëren en beide films perfect boven elkaar plaatsen in de tijdlijn

2* het bovenste fragment helder maken en het onderste donker (effecten/videoeffecten/helderheid,contrast)

3* in een appart tekenprogramma een vorm naar wens tekenen en blauw of groen maken.

4* deze vorm op het spoor onder de onderste film plaatsen en dezelfde lengte geven als het filmfragment

5* de grootte en positie van de vorm aanpassen naar wens (bewegingseffecten/ positie, grootte)

6* de vorm tijdens het afspelen van de film de gewenste figuur laten volgen (vorm selecteren op tijdlijn,rechtermuisknop,aan beeldpositie vastkleven) -> er volgt een berekening door de pc

7* chroma effect toepassen op de vorm (video effect, chroma key)

 

het resultaat zou moeten zijn dat je een helder stuk ziet in een donkere film en dat die vorm ook de bewegingen op het scherm volgt. eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik dit voorbeeld zelf niet deed maar ik denk dat het zo moet lukken. succes

koopmoed schreef op 18.10.2010 om 15:12 uur

Bij het programma Video deluxe 17 Premium kun je het extra programma proDAD Adorage installeren. Middels extra effenten kun je dit programma benaderen. In de help funtie zie je een voorbeeld van een deel van het filmfragment extra te belichten. Succes.

Bart van Osch schreef op 20.10.2010 om 19:18 uur


Bij het programma Video deluxe 17 Premium kun je het extra programma proDAD Adorage installeren. Middels extra effenten kun je dit programma benaderen. In de help funtie zie je een voorbeeld van een deel van het filmfragment extra te belichten. Succes.

 

Dank je wel voor je info. Inmiddels geinstalleerd maar niet gevonden maar bedoelde cirkel niet gevonden. Het nodigt me wel uit verder te zoeken met plug-ins.