Hoe krijg ik na standaardinstelling mijn films weer terug?

Sjon schreef op 28.08.2016 om 11:26 uur

Vanwege een storing heb ik het programma moeten terug brengen naar standaardinstellingen. (via: bestand - instellingen - programma instellingen terug zetten naar standaardwaarde) Nu blijkt dat ik mijn, deels gemonteerde, films niet meer kan openen. Alleen slechts de Demo van fabriekswege. Vraag: hoe kan ik weer over mijn opgeslagen films beschikken in het programma?

Reacties

mi-bo schreef op 28.08.2016 om 12:34 uur

Hallo Sjon, 

programma terug zetten naar standaardinstellingen heeft niets met gemaakte projecten te maken, de projecten zijn te vinden in de verkennermap, of opzoeken via de schijf waar het is opgeslagen

gr

Michael

Voormalige gebruiker schreef op 28.08.2016 om 13:38 uur

Hallo Sjon,

Je heb alles teruggezet naar de fabrieksinstellingen.

Je project bestanden met de extentie MVP kan je vinden, mits je deze niet in een andere map heeft opgslagen, in:

1. start VDL 2014 op

2. klik op: "Mijn Media" in de mediapool

3. klik op: "Mijn Projecten"

4. Klik op het project dat je wilt openen

5. Deze wordt dan op de tijdlijn gezet

Succes,

Rob

Sjon schreef op 28.08.2016 om 16:58 uur

Deze weg is mij bekend. Maar dan krijg ik de clips van de diverse films. Die kan ik wel weer op de tijdlijn zetten maar dan moet ik opnieuw monteren. Wat ik graag terug wil zien zijn mijn opgeslagen en gemonteerde films en de films waar ik halverwege mee gekomen ben en verder aan wil werken.

Groet,

Sjon

Voormalige gebruiker schreef op 28.08.2016 om 17:05 uur

Hallo Sjon,

Ik denk dat deze weg je niet bekend is. Sleep het MVP-bestand naar de tijdlijn of dubbelklik op een project met de extentie MVP (hier in staan alleen verwijzigingen) en dan wordt je project op de tijdlijn gezet, inclusief filmfragmenten etc.....

groet,

Rob

Sjon schreef op 28.08.2016 om 19:39 uur

Hallo Rob,

Het lukt. Maar de meeste filmpjes hebben extensie MOV. Slechts 1 filmpje heeft MVP en die heb ik inderdaad gaaf op de tijdlijn gekregen. De rest in het lijstje noem ik gemakshalve even rommel. De vraag is: hoe krijg ik de andere filmpjes terug? En, hoe sla ik de filmpjes verantwoord op. Ik heb hiervoor D: schijf gereserveerd.

mi-bo schreef op 28.08.2016 om 20:32 uur

Hallo Sjon,
eert een mappen structuur maken. voor elk project een aparte map, en als een project op de tijdlijn staat, ga naar bestand, opslaan als, dan zoek u de map op in de D schijf en klik dit aan en het project wordt in die map gezet met naam uiteraard, dan hebben alle projecten hun eigen map
gr
Michael

Voormalige gebruiker schreef op 28.08.2016 om 23:18 uur

Hallo Sjon,

Wat jij de meeste filmpjes met de extensie MOV noemt, zijn filmfragmenten, waarmee je een Magixproject (MVP) samenstelt. Zoals ik al beschreef, bestaat een MVP-bestand alleen uit verwijzigingen. zie afbeelding

Klik op de afbeelding om deze te vergroten

Groet,

Rob

mi-bo schreef op 29.08.2016 om 10:46 uur

Hallo Sjon.

een aanvulling op een antwoord van Robvroe1. MOV bestanden kunnen niet worden opgeslagen in MAGIX vdl systeem, dit moet namelijk omgezet worden, en dan als MVP opgeslagen

gr

Michael

Voormalige gebruiker schreef op 29.08.2016 om 12:02 uur

Hallo Sjon,

Een reactie op het antwoord van Mi-Bo.

De MOV-bestanden kan je net als AVI, Mpeg-2,  MTS etc.. gewoon opslaan in een map op je PC.

Echter bij het importeren op de tijnlijn van VDL 2014 moet je wel Qtime op je PC geinstalleerd hebben staan, anders herkent VDL 2014 deze MOV bestanden niet.

Zoals ik al 2 keer heb beschreven, het MVP-bestand bestaat alleen maar uit verwijzigingen.

Groet,

Rob