hoe kan je de interactieve eigenschappen van een knop veranderen

famzee schreef op 30.08.2010 om 15:04 uur

bijv. wanneer de muis erover gaat dan verkleurd de knop, deze wil je dan lichter van kleur of een andere kleur geven dan wat standaard is

Reacties

mi-bo schreef op 30.08.2010 om 16:55 uur

Beste,

ga naar opties kleur en daar kunt u de kleur veranderen

succes,

famzee schreef op 30.08.2010 om 22:32 uur

Bedankt voor je reactie.

Maar volgens mij verander je daarmee de kleur van een knop zoals een verder of overzichtsknop.

Wat ik wil is het volgende;

Wanneer een muis over een actief object wordt bewogen dan verandert de kleur van het object (dat kan zijn een foto of in het menu een fragment van de film.

Afhankelijk van het type menu of knoppenkeuze, wordt het vlak dan rood of geel of zelfs na genoeg niet meer transparant. Vooral waneer je geen lijst rondom het object hebt.

Die verkleuring wil ik kunnen veranderen in een andere kleur of meer transparant maken.

Om een of andere rede kan ik diepere eigenschappem van de knoppen niet veranderen, alleen de lettertype met al de eigenschappen zoals kleur, vet etc. Of het plaatje wat je dan in de knop (object) ziet.

Ook een standaard knop, met een pijl naar links of naar rechts, daarvan heb ik niet terug kunnen vinden hoe je het plaatje kan veranderen zonder gelijk voor een ander menusjabloon te moeten kiezen.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groet 

Ger van der Zee

rikrik schreef op 05.06.2017 om 18:28 uur

Heb je ondertussen een oplossing gevonden voor dit probleem?

Voormalige gebruiker schreef op 06.06.2017 om 13:08 uur

Beste,

U reageer op een topic van 30-08-2010.

Ik vind deze vraagstelling met zijn antwoorden zeer onduidelijk.

U kunt het beste een nieuwe topic aanmaken en daar de vraag nog eens duidelijk uiteen te zetten.

Geef hier ook aan met wel pakket van Magix u werkt. bv. VDL 2017

Groet,

Rob

RiViS schreef op 08.06.2017 om 13:06 uur

Omdat rikrik inmiddels een nieuw topic is begonnen, wordt deze topic gesloten.

zie verder https://www.magix.info/nl/forum/interactive-dvd-menu-knoppen-maken--1191713/

groet,

Rijk (mod)