Hoe kan ik van een camera met HDMI aansluiting inporteren naar mijn PC zonder HDMI aansluiting.

Nervana schreef op 29.04.2012 om 12:24 uur

Als aanvulling op mijn vraag het volgende:

De camera die ik gebruik is een Full HD boxcamera die op het objectief van mijn super 8 projector zit geschroefd,deze camera heeft een HDMI aansluiting maar mijn PC niet.

Wat is de beste manier om de film realtime over te zetten? Mijn eerste gedachte was een Colusses kaart maar die ondersteund geen Full HD dus iemand nog een idee?

Mijn PC ziet er als volgt uit:

CPU Quad Q9550 2,83 Ghz. Geheugen 8 Gb.  Graf. kaart Geforce 9600 GT 512 Mb. Div harde schijven.

OS. W7 Premium 64bits.

Reacties

lucky_me schreef op 29.04.2012 om 19:57 uur

Dag Nervana

Kan je misschien eens meegeven op welk medium je je opnames schrijft in de camera? Is dat op een interne hd of op losse schijfjes of op memory kaartjes? Kan je de opnames niet met usb overzetten op je pc? Ik vermoed dat je hdmi aansluiting eerder dient om je camera aan je tv aan te sluiten of vergis ik me?

mvg

Luc

Nervana schreef op 30.04.2012 om 09:52 uur

Hallo Luc,

De camera is een box camera die zelf geen opname mogelijkheden heeft, hij geeft het beeld dus alleen

maar door dat ik dan via de HDMI uitgang naar mijn computer moet brengen om het op te slaan.

De beelden zijn in Full HD.

Groetjes Jef.