Hoe kan ik muziek toevoegen aan een video die ik maak?

drsrikki schreef op 19.03.2014 om 15:39 uur

Hallo,

Sinds kort heb ik de Magix Moviemaker en ben ik aan 't leren om ermee om te gaan.

Eerst lukte 't me om aan een reeks beelden muziek toe te voegen, maar nu gaat dat niet meer.

Tuurlijk doe ik iets verkeerd... Wie wil me helpen?

Ik gebruik mijn eigen illustraties, opgeslagen in m'n computer en zet daar stukjes tekst tussen (uit een gedicht). Daaronder moet dus de muziek komen. Overgangen kan ik mooi toevoegen, maar met de muziek - die ook op m'n computer staat - zit ik te klooien...

Ik was gewend om te werken met de Windows Moviemaker, maar die veroorzaakte ernstige computerproblemen.

Met vriendelijke groet,

Rikki Keller

Drs. Rikki Keller

Schrijfster, dichteres, taalkundige, beeldend kunstenares.

Geboren in Rotterdam. Studie Frans in de jaren zestig van de vorige eeuw.

Verblijf in Amerika van 1971 tot 1975. Los Angeles & New York. Studies o.m. botanisch tekenen.

Verblijf in Luxemburg van 1976 tot 1983.

In Nederland vanaf 1983. Werkzaam als schrijfster, dichteres, beeldend kunstenares.

Studie Universiteit Leiden, 1999-2003. Nederlandse Taal- en Letterkunde & Cultuur.  

Reacties

RiViS schreef op 20.03.2014 om 09:27 uur

Hallo Rikki,

Welkom in onze Magix wereld. Op deze site helpen meer of minder gevorderde gebruikers elkaar met problemen. Het is dan wel belangrijk om goed aan te geven over welk programma het gaat, Magix Movie maker ken ik niet, wellicht bedoel je Video deLuxe? Geef de volgende keer aub ook aan over welke versie het gaat, b.v. Video deLuxe2014Plus, dan kunnen we je beter en gemakkelijker antwoorden.

In het algemeen kun je muziek gewoon met de muis vanuit de mediapool (het grote venster rechts boven) naar de tijdlijn slepen, onder je filmbeelden. Zorg dus dat je muziek in de mediapool zichtbaar is (zoals in de Verkenner).

groet,

Rijk

drsrikki schreef op 20.03.2014 om 12:01 uur

Hallo Rijk,

Heel hartelijk dank voor je hulp (zo snel!) en je vriendelijke woorden! Dankzij jou heb ik het voornoemde probleem vanmorgen vroeg al kunnen oplossen. Zo fijn!

Mijn vraag betrof inderdaad Video Deluxe 2014. 'Plus' zie ik er niet bij staan.

Misschien is 't leuk om te vertellen dat iemand die bij mij thuis dat 'Toonding' van Eneco kwam monteren, me Magix Video Deluxe heeft aangeraden. Hij hoorde me praten over de problemen met de Windows Moviemaker en stuurde me direct naar de website van Magix. Zelf gebruikt hij de Magix software ook, met veel plezier.

Ik ben dichter-auteur, taalkundige & beeldend kunstenaar. Wanneer ik optreed, speelt er een van mijn video's op de achtergrond, als we geen live-muziek hebben. Zeker zal ik Video Deluxe rondom van harte aanbevelen!!!

Nogmaals dank, Rijk!  Groetjes,

Rikki

Laatst gewijzigd door drsrikki op 20.03.2014, 12:01, in totaal 1 keer gewijzigd.

Drs. Rikki Keller

Schrijfster, dichteres, taalkundige, beeldend kunstenares.

Geboren in Rotterdam. Studie Frans in de jaren zestig van de vorige eeuw.

Verblijf in Amerika van 1971 tot 1975. Los Angeles & New York. Studies o.m. botanisch tekenen.

Verblijf in Luxemburg van 1976 tot 1983.

In Nederland vanaf 1983. Werkzaam als schrijfster, dichteres, beeldend kunstenares.

Studie Universiteit Leiden, 1999-2003. Nederlandse Taal- en Letterkunde & Cultuur.