Hoe kan ik mijn hardwareversneller inschakelen ?

Polleke01 schreef op 20.02.2012 om 19:35 uur

Hallo,

Ik heb een film van 3 uur bewerkt met VDL 16 plus, maar als ik hem wil bekijken op het hele scherm krijg ik steeds de melding ; " Film is te groot en hardwareversneller is uitgeschakeld.". Hoe kan ik die weer inschakelen ?

Ik ben al gaan kijken onder Windows en daar staat hij op " volledig " ingeschakeld.

Ik werk met XP Pro en VDL 16 plus of VDL 17 Premium.

Kan iemand mij helpen ?

Alvast bedankt.

Polleke

Reacties

FransS schreef op 20.02.2012 om 22:05 uur

Hoi Polleke,

Kan het niet zo zijn dat er a, te veel bewerkingen in zitten,b,heb je al geprobeerd om er een DVD RW van te branden en het dan nog eens te bekijken of het op vol screen wel te zien is en anders moet ik toch een keer langs komen dan kan ik het beter bekijken 

, ha,ha,ha,

Grt Frans S

lucky_me schreef op 21.02.2012 om 01:45 uur

Hallo

Heb je de laatste versie van directx op je pc? deze is te vinden op: http://www.microsoft.com/windows/directx/downloads

mvg

Luc (bijna opa van 2)

RiViS schreef op 21.02.2012 om 15:23 uur

Hallo Polleke,

Even nog ter aanvulling: je kunt in Video deLuxe ook even checken of de hardwareversnelling is ingeschakeld: ga naar Programma-instellingen (sneltoets Y), tabblad Weergave-opties, kijk daar onde Preview in de Arranger of bij Videomodus "Hardwareversnelling (Direct 3D)" is ingeschakeld. Zo niet: even via het driehoekje aanklikken.

groet,

opa Rijk

PS: Luc, is het tweede kleinkind op komst of is er een tweeling op komst?? Hoe dan ook: alle goeds toegewenst voor (groot)ouders en (klein)kinderen!

lucky_me schreef op 21.02.2012 om 18:18 uur

allemaal opa's en oma's, en nog altijd computerminded, tof.

het eerste is net een jaar geweest en het tweede is op komst, ook een tweede zoon die trouwt in juli, dus goede vooruitzichten

dank je

Luc

FransS schreef op 22.02.2012 om 23:22 uur

Ben Opa van 6 Kleinkinderen en Overgrootvader (Bonpapa) van 1 achterkleinzoon

En nog geen 80 ..Nu zijn we weer up toe date .ha,ha,ha,

Grt. Frans S.