Hoe kan ik kleine fragmenten kopiëren uit verschillende opnames om ze in een nieuw project te plakken ?

adidden schreef op 09.01.2012 om 21:21 uur

Sinds de geboorte van mijn kleinkinderen heb ik meer dan 20 volledige films van min. 1 uur elk (ook onbewerkt)

Ik zou graag hieruit de belangrijkste fragmenten kopiëren om ze in één nieuw project te plakken (is dus een film waarin 10 jaar op 1 uur wordt weergegeven)

Kan dit ? Wat is de werkwijze ?

 

Bijzondere dank voor de gewaardeerde reacties

Een opa

Reacties

mi-bo schreef op 10.01.2012 om 13:51 uur

Beste Opa,

Gefeliciteerd, met welk pakket werkt U en met welk systeem wilt u de analoge beelden digitaliseren.

zie een antwoord tegemoet

gr

adidden schreef op 10.01.2012 om 16:23 uur

Dank voor uw snelle reactie

Ik werk met Magix Video Deluxe 15 Premium

En de films zijn opgenomen met mini DV (digital video cassette)

Desktop met Windows 7 met 12 Gb ram geheugen en videokaart met extra 2 Gb geheugen

Nog even vermelden dat ik reeds verschillende films heb gemonteerd en afgewerkt, maar nu van de originele opnames wil (her)beginnen voor een nieuw project samenvattingen.

Wanneer ik een copy neem van het originele fragment (in de optie bewerken) en het daarna in een nieuw project wil plakken lukt dit niet (er is niks op het klembord blijven staan om te plakken ?). Als ik een nieuw project open wordt het oude gesloten ? En kan ik hierdoor niet kopiëren ?

Ik wil dit kopiëren herhalen voor talrijke afzonderlijke fragmenten uit verschillende opnames...dus regelmatig een originele opname openen, fragment kopiëren, plakken in nieuw project, andere originele  opname openen, tweede fragment plakken in nieuw project enz.

Wellicht is er een meer geavanceerde methode die ik nog niet heb kunnen vinden in de database vraag/antwoord

 

Met dank

jenrbru schreef op 10.01.2012 om 19:13 uur

Beste Opa,

Werkt u met een analoge of een digitale camera? Als ik dat weet kan ik u wellicht op een idee brengen.

Gr.

Mabel

RiViS schreef op 10.01.2012 om 19:18 uur

Hallo Opa Didden,

Het is dus al digitaal, mooi. Ik neem aan dat de originele opnames nog op je PC staan, (anders kan VdL ze niet vinden en moet je ze opnieuw importeren).

Wat je kunt doen: Begin een nieuw leeg project. Sleep nu de eerste opname vanuit de mediapool naar de tijdlijn, we noemen dit Film1. Verdeel desgewenst in scenes (hoeft niet, mag wel) en zoek de gewenste scene. Knip zo nodig voor en achter het gewenste deel, zodat je het kunt selecteren, ik noem het even Scene1

Open nu eerst een nieuwe film (in hetzelfde project), geef die de naam van je nieuwe gewenste film, bv MIjn Kleinkindertjes.

Schakel terug naar Film1,  selecteer de scene (muisklik) en copieer hem (Ctrl C).

Schakel naar Mijn Kleinkindertjes en  toets Ctrl V (plak). Scene1 staat op de tijdlijn.

Nu kun je voor het gemak Film1 weer verwijderen: Ctrl A (selecteer alles),  Delete (anders heb je dadelijk 20 films in je project, beetje onoverzichtelijk). Je hebt weer een lege tijdlijn, sleep nu de opname Film2 naar de tijdlijn, selecteer gewenste scene, copieer naar Mijn Kleinkindertjes, etc etc dat alles dus 20 keer.

Er zijn ook nog wel andere methodes, maar uiteindelijk komt het op hetzelfde neer.

Veel plezier met de monrtage.

groet,

Opa Rijk

 

adidden schreef op 11.01.2012 om 11:01 uur

Graag nog enige verduidelijking aub want ik doe blijkbaar iets verkeerd

HOE SCHAKEL IK VAN NAAR EN TERUG

Ik schakel nu tussen beide projecten met de keuze "bestand>films beheren>nieuwe film" en keer terug met de keuze "bestand>laatst geopend project>film1"

Maar krijg bij CTRL V de melding

Ook komt er bij een andere poging om te schakelen tussen beide projecten de vraag . Ik kies de eerste optie en maar dan raak ik helemaal de draad kwijt

En een andere keer krijg ik de melding en dan loopt het ook helemaal in de war

Dank en groet

RiViS schreef op 11.01.2012 om 13:08 uur

Ik zou het niet via Bestand doen. Onder de monitor staat een filmblikje met een driehoekje er naast. Als je daar op klikt krijg je de geopende film(s) te zien en kun je aanvinken welke je op de tijdlijn te zien krijgt. Daar zie je ook de mogelijkheid: nieuwe film. Die vink je aan om je nieuwe film Kleinkindertjes (in mijn voorbeeld) te maken.

Je moet dus geen nieuw (tweede) project aanmaken.

Dus samengevat: nieuwe/tweede film aanmaken via het filmblikje en ook schakelen tussen de films via het filmblikje. Dan zou het moeten lukken.

groet,

Rijk

adidden schreef op 11.01.2012 om 16:11 uur

Schitterend !!!

Gelukt !!!

Hartelijk dank voor je advies

Magix is nóg beter dan ik dacht

Een tevreden opa