Hoe kan ik geluidsobjecten branden op cd als losse tracks?

youtu schreef op 07.10.2013 om 18:38 uur

Van een project bestaande uit 20 objecten met bijbehorend geluid wil ik, behalve een dvd, graag een cd branden met alleen het geluid. Ik kan die bestanden exporteren, maar dan houd ik maar 1 track over. Hoe kan ik de 20 objecten als 20 geluidstracks branden, zodat je bij het afspelen, net als bij een gewone cd, kunt kiezen welk nummer je wilt afspelen? Ik had verwacht dat dat zonder al te ingewikkelde omwegen met behulp van de hoofdstukmarkers zou moeten kunnen. Beeld verwijderen en dan branden, maar dat gaat dus niet.

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 07.10.2013 om 22:15 uur

Beste,

Voor ik e.a ga uitleggen, wil ik u erop wijze dat u dit alleen mag doen voor eigen gebruik.

U kunt van de 20 objecten (geluidtracks) een cd maken. Hoe?

Selecteer met een klik op de muis op één track, ga naar bestand / film exporteren / audio als MP3

Nu heeft u 20x mp3 bestanden.

U kunt de mp3 bestanden nu op een USB-stick zetten en beluisteren via uw audio-apparatuur mits deze over een USB ingang bezit.

U kun de mp3 bestanden op een CD / DVD branden en afspelen op uw CD / DVD  speler mits de CD/DVD-speler mp3 ondersteunt.

Zelf gebruik ik Roxio om een muziek CD samen te stellen die op een CD speler afgespeeld kan worden.

Op internet zullen er ongetwijfeld gratis programma's te downloaden zijn!!

Succes,

Rob 

youtu schreef op 09.10.2013 om 11:06 uur

Dag Rob, Bedankt voor je reactie. Het brengt mij 1 stapje dichterbij, omdat ik voorheen alle objecten delete, dan exporteerde, en dan via ongedaan maken de objecten weer terughaalde om voor item nr 2 hetzelfde te doen. Maar ik zou toch denken dat bij Magix die vooral bekend staat om zijn geluidsbewerkingsmogelijkheden, rechtstreeks een geluidsproject te branden zou moeten zijn op een cd. Alles staat al goed, alleen de beelden moeten buiten beschouwig gen worden en vermoedelijk aansturing cd speler ipv dvd-speler aangegeven.

Ik hoop stiekem dat die optie toch nog ergens in het programma zit. Zo niet, dan zal ik het inderdaad op onderstaande manier moeten doen, al zal ik dan .wav exporteren ipv mp3. Irene

Voormalige gebruiker schreef op 09.10.2013 om 15:04 uur

Dag Rob, Bedankt voor je reactie. Het brengt mij 1 stapje dichterbij, omdat ik voorheen alle objecten delete, dan exporteerde, en dan via ongedaan maken de objecten weer terughaalde om voor item nr 2 hetzelfde te doen. Maar ik zou toch denken dat bij Magix die vooral bekend staat om zijn geluidsbewerkingsmogelijkheden, rechtstreeks een geluidsproject te branden zou moeten zijn op een cd. Alles staat al goed, alleen de beelden moeten buiten beschouwig gen worden en vermoedelijk aansturing cd speler ipv dvd-speler aangegeven.

Ik hoop stiekem dat die optie toch nog ergens in het programma zit. Zo niet, dan zal ik het inderdaad op onderstaande manier moeten doen, al zal ik dan .wav exporteren ipv mp3. Irene

Beste Irene,

Je kan wel de WAV-bestanden branden op een CD / DVD. Ga naar: bestand / cd/dvd branden / bestanden handmatig samenstellen. of de sneltoets Ctr--B. 

Met Windows Media Payer kan je een audio cd branden. zie foto 

Succes,

Rob

youtu schreef op 20.10.2013 om 15:37 uur

Via Magix video deluxe heb ik niet het antwoord gevonden dat ik zocht, maar inmiddels heb ik met Nero Express een cd kunnen branden. Ik heb de audio .wav track die ik via Magix had geexporteerd (Fiolm exporteren, dan audio als .wav) toegevoegd aan een muziekproject in Express en daarna kon ik via eigenschappen vrij simpel de overgangen vinden van de nummers en zo 20 trakcs maken en branden. tot nu toe is dit voor mij de snelste methode gebleken.

Groeten,