hoe kan ik de tik verwijderen

marlies schreef op 13.08.2011 om 16:47 uur

helaas heb ik de pech dat ik mijn camcorder niet kan aansluiten op mijn laptop.

nu heb ik mijn film via een oude laptop op een externe harde schijf gezet en zo kan ik op mijn nieuwere laptop mijn film bewerken. moet helaas zo want mijn oude laptop trekt dat niet meer.

nu staat de film op mijn laptop en als ik hem afspeel is er niets aan de hand maar als ik hem open in VDL 17 HD, zit er al meteen een vervelende tik in het geluid.

nu had ik al wat in het forum gevonden over maat detectie assistent maar dat kan ik niet vinden dus mijn probleem is nog niet opgelost.

 

wie oh wie kan mij helpen want ik begin er een beetje geïrriteerd van te worden (zacht uitgedrukt).

alvast bedankt. 

 

 

Reacties

lucky_me schreef op 14.08.2011 om 01:38 uur

Dag Marlies

Selecteer het geluid op de time line en ga naar bewerken,muzikale montage aanpassing. Nu wordt gekeken of het audio-object al maat informatie bevat. Indien dit zo is kan je deze ook dempen. Het lijkt mij echter onwaarschijnlijk dat de tik hier zijn oorzaak vind want het betreft hier toch een nieuwe film die nog niet bewerkt is.

Misschien ligt de oorzaak wel in de manier waarop je de film laadt in je nieuwe pc. Ik vermoed dat je je camera niet kan aansluiten op je nieuwe pc omdat je er geen fire-wire poort op hebt? Weet dat (bijna) alle laptops een sleuf hebben voor een extra kaartje en dat een fire-wire kaartje eigenlijk niet duur is.

Verder kan je het geluid ook sterk verbeteren met de functies die ingebouwd zijn in vdl. Rechts klikken in de time-line en in het snelmenu kan je audio cleaning kiezen. Hier is reeds hulp voorzien in het venster zelf.

succes

Luc

 

 

mi-bo schreef op 14.08.2011 om 11:24 uur

Ter aanvulling van Lucky_me.

toets Alt+ A  in en daar gaat een scherm open waar u veel mee kan corrigeren, Magix is in de muziek wereld  op gebied van Montage sinds 2002 Marktleider.

Nog een andere aanvulling, met welk montage pakket is het analoog op een dvd gezet, is dit met pinnacle gedaan is de tik verklaarbaar.

gr

lucky_me schreef op 15.08.2011 om 20:46 uur

Neen, het gaat niet over de sleuf die voorzien is voor geheugen kaartjes maar echt een sleuf die voorzien is om een uitbreidingskaart in te steken. Ik raad je aan om met je laptop naar de computerwinkel te gaan waar je hem kocht en het daar te vragen. Indien er zo geen sleuf voorzien is zijn er geen uitbreidingen mogelijk.

Die omzetting van USB naar fire-wire werkt inderdaad niet voor videobestanden, daar ben ik ook eens ingelopen en ik was ook mijn geld kwijt.

Ik heb gelezen dat er honderden verschillende avi formaten zijn waarvan Magix er een driehonderdtal ondersteunt, waarschijnlijk heb jij er dus een van die andere. Kan je anders eens proberen die film binnen te halen in een ander formaat dan avi?

ik wens je succes

Luc