hoe kan ik blue ray branden met 1920x1080 50p

wilsonen1962 schreef op 29.09.2012 om 14:31 uur

Ik heb onlangs Magix video deluxe 2013 aangeschaft omdat deze avchd 1080p ondersteund.

Mijn opnames van 1920x1080 50p mt2s bestanden wil ik op een blue ray branden.

Er staat geen optie in de voorkeuze lijst  van 1920x1080 50p, alleen maar 25i of een lagere resolutie in 50p.

Wordt 1080 50p niet ondersteund voor het branden op een blue ray (film met menu animatie)?

Ik kan het wel als avchd bestand wegschrijven op een blue ray schijfje maar dan heb ik geen geanimeerde film.

Ik verneem graag of ik iets fout doe of dat het gewoon niet kan.

Groeten,

rob

Reacties

lucky_me schreef op 29.09.2012 om 21:11 uur

Dag Rob

Ik begin met te zeggen dat ik met deze instellingen geen ervaring heb maar ze bestaan wel, probeer ze zelf maar eens en laat ons je ervaringen ermee weten als je wil.

Wanneer je menu klaar is roep je de branddialoog op:

Kies hierin de avchd optie, dan bekom je;

Onder punt 2 kan je klikken op de knop van de encoder instellingen en dan krijg je;

Je hebt 2 presets met 50p, probeer eens uit welke de beste is

mvg

Luc

wilsonen1962 schreef op 30.09.2012 om 00:06 uur

Ik begrijp je uitleg.

Ik wil echter een blue ray film branden.en de  optie 50p komt er niet in voor.

Als je het als een bestand wil wegschrijven lukt het wel in avchd 50p

ik wil een blue ray dvd met menu animatie branden en dan heb ik niet de 50p optie!

Rob

lucky_me schreef op 30.09.2012 om 04:56 uur

Ik begrijp je uitleg.

Ik wil echter een blue ray film branden.en de  optie 50p komt er niet in voor.

Als je het als een bestand wil wegschrijven lukt het wel in avchd 50p

ik wil een blue ray dvd met menu animatie branden en dan heb ik niet de 50p optie!

Rob

Rob

De opties die ik aangaf werken zowel voor dvd als voor blu-ray.zie afbeelding

onderaan dit venster staan de opties voor avchd en je ziet dat blu-ray er tussen staat. Je hebt wel een blu-ray speler nodig dit formaat kan lezen maar gezien je specifiek dit formaat zoekt zal dat wel geen probleem zijn.

mvg

Luc

wilsonen1962 schreef op 30.09.2012 om 08:36 uur

Uiteraard staat de optie blue ray erbij.

Als ik dan bij de brandopties onder de decoderinstellingen kijk staat daar geen 1080 50p bij.

Wellicht wat verwarrend maar het gaat om een blue ray film die ik wil branden met menu;s en zo.

Een avchd bestand branden op een blue ray lukt mij wel met de optie 1080 50p!

Maar het gaat mij echt om een film met menu animaties.

lucky_me schreef op 30.09.2012 om 08:50 uur

Uiteraard staat de optie blue ray erbij.

Als ik dan bij de brandopties onder de decoderinstellingen kijk staat daar geen 1080 50p bij.

Wellicht wat verwarrend maar het gaat om een blue ray film die ik wil branden met menu;s en zo.

Een avchd bestand branden op een blue ray lukt mij wel met de optie 1080 50p!

Maar het gaat mij echt om een film met menu animaties.

is het mogelijk om me een kort stukje film te sturen (met yousendit bvb.) ik denk dat het kan met mijn oplossing maar heb een clipje nodig om het te kunnen testen. Ik stuur mijn e-mail naar je toe.

Luc

lucky_me schreef op 30.09.2012 om 11:24 uur

intussen heb ik dit getest met een 1920x1080 50p en alles werkt perfect, menu inbegrepen. menu's bestaan, presets bestaan, probleem lijkt niet te bestaan

Luc

wilsonen1962 schreef op 30.09.2012 om 12:23 uur

Ik sta voor een raadsel hoe je dat dan doet.

Als de film klaar is ga ik naar branden.

Vervolgens kies ik bij diskselectie blue ray.

Tabblad bd branden verschijnt en ik kies encoder instellingen.

In tabblad blue ray video export staat bovenaan presets en klik deze aan.

Een lijst met mogelijkheden verschijnt, maar toch echt niet de optie 1920x1080p50 !!

Ik weet het echt niet meer.......

Rob

lucky_me schreef op 30.09.2012 om 12:40 uur

Ik sta voor een raadsel hoe je dat dan doet.

Als de film klaar is ga ik naar branden.

Vervolgens kies ik bij diskselectie blue ray.

Tabblad bd branden verschijnt en ik kies encoder instellingen.

In tabblad blue ray video export staat bovenaan presets en klik deze aan.

Een lijst met mogelijkheden verschijnt, maar toch echt niet de optie 1920x1080p50 !!

Ik weet het echt niet meer.......

Rob

volgens mij doe je alles goed maar zit je in de verkeerde brand keuze.

1* Je gaat dus naar branden en kies wat je wil voor menu (pas op , niet alle menus gaan met blu ray) en pas deze menu aan volgens smaak.

2* kies bij disk selectie AVCHD (EN DUS NIET BLU-RAY) => mijn eerste antwoord geeft elke stap aan met afbeelding en instellingen en op de derde afbeelding zie je toch de preset die je vroeg?

bij deze keuze staat 30 minuten, inderdaad nogal misleidend dit. wanneer je klikt op "meer opties" zie je dat je op een blu-ray schijf tot 160 minuten krijgt in de hoogste resolutie, hoewel met 50p vermoed ik dat dit maar 80 minuten worden (zie ook afbeelding bij antwoord 4h56).

de keuze opties blu-ray disk en AVCHD zijn volgens mij vrij gelijklopend maar om een disk af te spelen met de AVCHD optie moet je eens zien of je blu-ray speler dit formaat wel aan kan. Je moet een hele goeie hebben ervoor.

succes

Luc

Voormalige gebruiker schreef op 30.09.2012 om 13:03 uur

Hallo Rob,

Ik werk zelf nog met VDL MX premium. 

Zoals ik dit kan beoordelen neem jij de selectie Blu-ray en Lucky me neemt de selectie AVCHD.

In Blu-Ray is bij VDL MX de optie 1920x1080P24 mogelijk  (Blu-ray ca. 160min)

in AVCHD is  bij VDL MX de optie AVCHD 1920x1080P50 mogelijk. (DVD ca. 30min en Bluray ca.160min).

Ik hoop dat hiermee het raadsel is opgelost. Ik hoor het wel.

Succes

Robvroe1

wilsonen1962 schreef op 30.09.2012 om 13:18 uur

Klopt, ik neem de selectie blue ray!

Heb zojuist avchd gekozen en ja hoor...dat werkt wel!

Heb even snel een blue ray gebrand met menu en een stukje film, maar helaas niet af te spelen op mijn Philips Bdp 7600.

Het geanimeerde menu verschijnt wel, maar als ik op play druk gaat de film niet starten.

Ga maar weer wat proberen met andere decoder instellingen.....

Is het verstandig om smart render aan te vinken?

Mijn bronmateriaal is 1920x1080 50p 28 Mbps

Voormalige gebruiker schreef op 30.09.2012 om 13:27 uur

Klopt, ik neem de selectie blue ray!

Heb zojuist avchd gekozen en ja hoor...dat werkt wel!

Heb even snel een blue ray gebrand met menu en een stukje film, maar helaas niet af te spelen op mijn Philips Bdp 7600.

Het geanimeerde menu verschijnt wel, maar als ik op play druk gaat de film niet starten.

Ga maar weer wat proberen met andere decoder instellingen.....

Is het verstandig om smart render aan te vinken?

Mijn bronmateriaal is 1920x1080 50p 28 Mbps

Hallo Rob

Ik heb een LG bluray speler. Daar staat de uitvoer naar de TV op AUTO. Je moet even in het menu van de speler kijken hoe deze staat.

Gr. Rob 

wilsonen1962 schreef op 30.09.2012 om 13:40 uur

De film speelt ook niet op mijn pc af, dus de fout ligt niet bij de Philips speler.

Ga maar stoeien met decoder instellingen.....

Als ik het bestand van mijn camera direct op blueray brand als data speelt de schijf wel af!

Wat kan het toch weer zijn!

Voormalige gebruiker schreef op 30.09.2012 om 13:52 uur

De film speelt ook niet op mijn pc af, dus de fout ligt niet bij de Philips speler.

Ga maar stoeien met decoder instellingen.....

Als ik het bestand van mijn camera direct op blueray brand als data speelt de schijf wel af!

Wat kan het toch weer zijn!

Is deze wel 50P?

wilsonen1962 schreef op 30.09.2012 om 14:06 uur

Het bestand  van de camera is 50P 1920x1080

Voormalige gebruiker schreef op 30.09.2012 om 16:38 uur

Hallo Rob,

Oke, als de film, die je direct vanaf je camera op een Blu-ray brand en kan afspelen via de Bluray-speler,  dan mag/kan je aannemen dat je bluray-speler en tv dit aan kunnen.

Zelf maak ik altijd eerst een ISO bestand, om daarna op met NERO 8 op een DVD of Blu-ray te branden. Het branden van ISO bestanden vind ik  betrouwbaarder dan rechtstreeks branden.  Zelf heb ik smart render niet aangevinkt staan, omdat dit naar mijn idee niet helemaal vlekkeloos werkt..

Succes met het uitproberen.

Rob

lucky_me schreef op 02.10.2012 om 12:52 uur

intussen heb ik dit getest met een 1920x1080 50p en alles werkt perfect, menu inbegrepen. menu's bestaan, presets bestaan, probleem lijkt niet te bestaan

Luc

Hallo; Intussen ben ik iets slimmer geworden. Bovenstaande test voerde ik uit en inderdaad , alles werkte perfect.....op de pc. Je kan voor je begint een schijf te branden testen in het programma of alles werkt zoals het hoort. Dit was inderdaad het geval.

Blijkbaar is het iets helemaal anders wanneer je echt op een blu-ray schijf wil branden. Blu-ray ondersteunt het 50p formaat niet in de hoogste resolutie. Dus kan je geen blu-ray schijf branden die werkt in 1920*1080 50p, ook niet zonder menu.

Luc

Voormalige gebruiker schreef op 02.10.2012 om 14:22 uur

Luc

Hallo; Intussen ben ik iets slimmer geworden. Bovenstaande test voerde ik uit en inderdaad , alles werkte perfect.....op de pc. Je kan voor je begint een schijf te branden testen in het programma of alles werkt zoals het hoort. Dit was inderdaad het geval.

Blijkbaar is het iets helemaal anders wanneer je echt op een blu-ray schijf wil branden. Blu-ray ondersteunt het 50p formaat niet in de hoogste resolutie. Dus kan je geen blu-ray schijf branden die werkt in 1920*1080 50p, ook niet zonder menu.

Luc

Hallo Luc,

Je hebt helemaal gelijk Blur-ray spelers ondersteunen nog geen 1920x1080 50p. Ik heb e.a nu zelf uitgebreid getest. Bij mij kwam wel het menu op het scherm, daarna was alleen het geluid te horen zonder beeld. Ook bij het streamen van het bestand 0000.m2ts naar mijn TV. Ik heb de zelfde DVD / Blu-ray in mijn computer geplaatst, deze starten het programma Cyberlink Power DVD 9 op en speelde de hele DVD/Bluray, inclusief menu, zonder problemen in 1920x1080 50p af. Ik had een te snelle conclusie getrokken dat het wel kon omdat in het menu van mijn LG speler de optie 1080p staat vermeld. Dit wil nog niet zeggen dat hij 50p aankan. ik ga nu experimenteren met 24p. ik laat je nog weten of dit wel kan.

aanvulling. 14:35uur

Ik heb zojuist een AVCHD gebrand op 1920x1080 24p deze wordt door mijn LG Blu-ray speler, inclusief menu, afgespeeld.

Gr. Rob  

wilsonen1962 schreef op 02.10.2012 om 19:58 uur

Bedankt voor al jullie reacties en het meedenken met mijn probleem.

Blue ray ondersteund geen 1920x1080 50P!

Een lagere resolutie is wel mogelijk met 50 beeldjes progressive.

Ik ga mijn films dan maar overzetten zonder dvd menu en gewoon op een usb harde schijf.

Zoals al werd vermeld ging het afspelen alleen met het menu en daarna de film met alleen geluid.

Groeten,

Rob

Voormalige gebruiker schreef op 03.10.2012 om 10:57 uur

Hallo Rob,

Misschien heb je hier wat aan?

http://nl.wikipedia.org/wiki/High_Definition_Video

Succes,

Rob

a-vandennieuwenhuijzen schreef op 03.03.2020 om 09:41 uur

Hallo,

Ik heb het volgende probleem met het branden van Blu-ray schijfje. Heb wel geluid maar geen beeld ik heb al verschillende opties geprobeerd en al diverse malen gebrand maar het probleem blijft, Denk zelf dat het iets met de instellingen te maken heeft. Heb zelfs bij encoder instellingen reset gebruikt maar ook dan hetzelfde probleem. Ik weet het niet meer help.

Laatst gewijzigd door mi-bo op 03.03.2020, 10:01, in totaal 1 keer gewijzigd.

Reden: Beste wilt U zo Vriendelijk zijn een nieuwe Topic aan te maken gezien U reageer op een vraag van 2012 (Als moderator heb ik Uw bericht verborgen, met vriendelijke groet, Michael

Kees-Haremaker schreef op 03.03.2020 om 10:34 uur

Hoi Rob, ik snap niet dat je VDL 2013 hebt aangeschaft want we zitten nu met VDL 2020 en daar kan je wel b.v. een film in avchd wel verwerken, maar je moet eerst een film in de arranger zetten en na de bewerking en dan m.b.v. omzetten naar .mp4. m.b.v. de film te selecteren (geel) dan de toets S dan krijg je dit plaatje

na aanklikken krijg je een keuemogelijkheid

en die kan je zo op een DVD branden ik zou dat eerst in een zgn. .iso bestand zetten, die kan je even controleren of het goed is en dan het .iso bestand op een DVD branden
en als je gaat branden kies eerst voor imagerecorder .i.p.v. je brander dan krijg je een zgn . iso bestand die je met een apart programma ANYBURN kunt branden, te downloaden hier http://www.anyburn.com/download.php

Mvg Kees

Bol schreef op 03.03.2020 om 11:42 uur

Hallo A-vandennieuwenhuijzen

Kan het zijn dat u per ongeluk de "M" van Mute op spoor 1 geactiveerd?

Ik verneem wel van u.

Groet,

Rob

PS. om dit forum overzichtelijk te houden, kunt een volgende keer beter een eigen Topic aanmaken.

Laatst gewijzigd door Bol op 03.03.2020, 11:46, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-