Hoe is geluidsniveau zichtbaar te maken?

hdereus schreef op 05.03.2012 om 18:16 uur

Ik wil videobeelden que lengte op de maat van de achtergrondmuziek afstemmen, dan wel afstemmen op de geluidspieken van de achtergrondmuziek. Hoe kan ik deze in het geluidspoor zichbaar maken, zodat ik weet waar ik het beeldmateriaal moet knippen? 

Ik doel niet op de optie "audio volume-curve", want dan krijg ik 1 rechte groene lijn te zien, die mij niet de geluidspieken toont.  

Is er trouwens ook een mogelijkheid om het geluid op het geluidspoor te horen waneer je de film niet automatisch afspeelt, maar met de muis over de tijdlijn sleept, zodat je op de letter kunt knippen?

Henk

 

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 05.03.2012 om 19:32 uur

Beste,  klik met rechts op de geluidsbalk dan verschijnt een menu en bovenaan staat golfformweergave aanmaken.

Suc6.

Cees

hdereus schreef op 05.03.2012 om 21:35 uur

Hallo Cees,

Als ik dit doe, gaat er onderin het scherm wel een bleuwe balk lopen en wordt e.e.a.berekend. Ik zie helaas niets op het spoor zelf gebeuren. De wave--vorm zie ik niet, zowel niet op het ampex-spoor(2) als op het muziekspoor. Hoe krijg ik dit wel zichbaar?

Mvg.,

Henk

Voormalige gebruiker schreef op 06.03.2012 om 08:55 uur

Hallo Henk,

Jammer dat het niet werkt. Wat je nog zou kunnen proberen is om bij instellingen alles op standaard-beginwaarden zetten. Heeft bij mij diverse keren geholpen.

Cees

 

hdereus schreef op 06.03.2012 om 13:51 uur

Goeie tip, Cees. Het werkt nu wel!

Alleen is nu in spoor 1 de bovenste helft van het beeld transparant, maar niet helder (bij het afspelen  zie je dit trouwens niet). Hoe krijg ik dit weer helder?

Weet je ook hoe ik de waveform er weer uit kan halen?

Laatste vraagje: hoe krijg ik geluid als ik de muis over de tijdlijn sleep? In m'n vorige programma kon dit en kon ik het beeld precies op de letter knippen.

Mvg.,

Henk

 

Voormalige gebruiker schreef op 06.03.2012 om 15:00 uur

Hoi Henk, Fijn dat het nu werkt. Ook ik heb dat de bovenste helft wat lichter is ook bij het geluid is dat zo. Maar inderdaad je hebt er verder geen last van gelukkig. Heb van alles geprobeerd om de waveform weer weg te krijgen maar is me nog niet gelukt. Ik weet het niet zeker, maar ik geloof dat met je muis slepen met geluid niet kan. Als je probeerd met de waveform er onder, dan kan je misschien aan de pieken zien waar je kan knippen met behulp van beeld voor beeld?

lucky_me schreef op 06.03.2012 om 19:14 uur

Hallo

Geluid krijgen bij het slepen van je muis kan hier ook. Het heet scrubbing en staat mooi uitgelegd in de help, dus denk ik dat verdere uitleg hier niet hoeft.

mvg

Luc

hdereus schreef op 07.03.2012 om 19:39 uur

Ik ben er uit, Luc. Dank!

Henk