Hoe een staande video maken?

dennis.super schreef op 04.12.2018 om 10:39 uur

Kan iemand me uitleggen hoe je een staande video kan maken? als ik bijvoorbeeld het formaat bij filminstellingen 1080x2560px aanpas, dan zie ik geen staande staande beeldschermweergave meer.
Daarna wil ik exporteren naar mpg4. Bij export MPG4 worden de sporen niet bijgesneden aan het fiminstellingformaat. Dit gaat wel goed bij export van een .mov of een .windowsvideo, maar ik heb spesifiek pmg4 nodig.

Reacties

Bol schreef op 04.12.2018 om 11:11 uur

Hallo Dennis,

Om een staande video te maken, ga dan naar effecten - weergave/animatie - Rotatie/spiegeling en klik op roteren.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

dennis.super schreef op 04.12.2018 om 11:15 uur

Het gaat niet om het roteren. het gaat om het exporteren van een staand formaat in mpg4 voor een staande infozuil.

Bol schreef op 04.12.2018 om 11:38 uur

Bedoel je dit?

Laatst gewijzigd door Bol op 04.12.2018, 11:46, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

dennis.super schreef op 04.12.2018 om 12:10 uur

9:21

Bol schreef op 04.12.2018 om 12:21 uur

Ben je er nu uit?

PC -1-

PC -2-

dennis.super schreef op 04.12.2018 om 12:44 uur

nee, 9:21 is de staande beeldverhouding. Het gaat om:

Bij export MPG4 worden bredere afbeeldingen en films op de sporen niet bijgesneden aan het fiminstellingformaat. Het formaat klopt dus niet meer. Dit gaat wel goed bij export van een .mov of een .windowsvideo, maar ik heb spesifiek pmg4 nodig.

Bol schreef op 04.12.2018 om 14:32 uur

Hallo Dennis,

Misschien is dit de oplossing. Ik heb een 9:21 (3:7) format geëxporteerd als WMV bestand met VDL 2019 en daarna in Handbrake geconverteerd naar een MP4 bestand.

Freeware Handbrake: https://handbrake.fr/

Succes,

Rob

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 04.12.2018 om 14:33 uur

Hallo Dennis,

Hier een filmpje, die ik met free Handbrake naar mp4 heb geëxporteerd.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 04.12.2018, 14:37, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

dennis.super schreef op 04.12.2018 om 15:01 uur

Dit is wel een idee! Dank je. Dus jij ondervindt hetzelfde probleem bij exportreren in Magix als het geimporteerde filmpje breder is dan het filmformaat?

Bol schreef op 04.12.2018 om 16:23 uur

Hallo Dennis,

Klopt, heb in VDL 2019 een project 1080 x 2560 beeldformaat 9:21 (3:7) op heel veel verschillende manieren geprobeerd te exporteren als MP4. Steeds wordt deze geëxporteerd als beeldformaat 16:9.

Maar via Handbrake kan het wel.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

dennis.super schreef op 04.12.2018 om 16:32 uur

Hallo Rob,

Super! Dank voor het meedenken en het bieden van een oplossing!
Heel blij me! ;-)

Wel jammer dat het niet in VDL 2019 goed geexporteerd kan worden. Zou een verbeterpunt mogen zijn.

Groeten,
Dennis

Bol schreef op 04.12.2018 om 16:39 uur

Hallo Dennis,

Met heel veel plezier gedaan. Via een omweg (Handbrake) kan je het toch realiseren wat je voor ogen hebt.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 04.12.2018, 16:40, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 08.12.2018 om 23:22 uur

Hallo heb je al gekeken nadat je een film in de arranger hebt geladen of hij wel op 100% staat?

Ik heb zelf altijd dat in de arranger mijn films niet op 100% staan maar wel op 90%

Dit kan je controleren door de film te selecteren en dan de grootte instelling bij Positie/grootte te kiezen in het tabblad effecten te kijken
Mvg Kees

dennis.super schreef op 10.12.2018 om 09:44 uur

Hallo heb je al gekeken nadat je een film in de arranger hebt geladen of hij wel op 100% staat?

Ik heb zelf altijd dat in de arranger mijn films niet op 100% staan maar wel op 90%

Dit kan je controleren door de film te selecteren en dan de grootte instelling bij Positie/grootte te kiezen in het tabblad effecten te kijken
Mvg Kees

Het gaat er om als men bijvoorbeeld een film juist op 130% wil gebruiken. Dit gaat niet goed bij het opslaan naar Mpeg4.

Bol schreef op 11.12.2018 om 12:40 uur

Hallo Dennis,

Volgens mij was je probleem min of meer opgelost. Maar wat bedoel je nu exact met 130%? Je wilt een staande projectie met een beeldformaat 1080 x 2560 9:21 (3:7).

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

dennis.super schreef op 11.12.2018 om 12:57 uur

Hallo Dennis,

Volgens mij was je probleem min of meer opgelost. Maar wat bedoel je nu exact met 130%? Je wilt een staande projectie met een beeldformaat 1080 x 2560 9:21 (3:7).

Groet,

Rob

Ja hoor probleem is opgelost door jou. Ook bij vergroten naar bijvoorbeeld130%. Dus als de film buiten het veld valt (wat dus niet mee moet worden gerenderd). Dus de oplossing "geëxporteerd als WMV bestand met VDL 2019 en daarna in Handbrake geconverteerd naar een MP4 bestand" Werk goed!