Hoe een aangepast DVD-menu maken?

Superdave schreef op 28.10.2011 om 13:19 uur

Ik ben al geruime tijd bezig om de 'Red Smoke' sjabloon aan te passen naar mijn smaak, maar op de een of andere manier wil het maar niet lukken om extra knoppen in het Hoofdmenu te laten werken. Zo kan ik geen eens knoppen vinden. Ik zie wel het tabblad 'knoppen', maar ik zie alleen maar een paar kleurvakken, geen vormen of knoppen.

 

Kan iemand me uitleggen hoe ik simpelweg 3 benamingen met knoppen of icoontjes daaraan gekoppeld krijg? Want als ik nu op 'Knoppen +' klik, kan ik inderdaad een benaming invoeren, maar waar vind ik de daadwerkelijke knoppen of iconen zoals de PLAY of STOP knoppen en die dan weer gekoppeld krijgen aan de benamingen?

 

Ik wil gewoon heel simpel in het menu te zien krijgen (evt met knop of icoon):

START FILM >> film begint direct

SCENE ZOEKEN >> in het submenu je scene zoeken

FOTO's BEKIJKEN >> bekijk direct alle foto's

 

Mijn excuus als er meerdere topics hierover gemaakt zijn, maar ik heb gezocht met 'menu maken' en ik heb er niets over kunnen vinden. Als er een tutorial van is zou ik dat heel graag willen inzien. ALvast bedankt!

 

Mvg,

Dave

 

 

Reacties

Superdave schreef op 28.10.2011 om 16:55 uur

Ooh echt waar? Ik zou toch denken dat je het menu en knoppen kan bewerken met die simpele dingen die ik in het menu zou willen hebben. Waarom zijn de knoppen 'Pagina vormgeven' en Knoppen vormgeven' er dan? En voor de duidelijkheid,.. ik bedoel dus net zoals bij een gekochte dvd-film, waarbij je dus PLAY, ONDERTITELING, EXTRA's en bijvoorbeeld BLOOPERS als linkjes direct in het hoofdmenu ziet.

 

De 1e link (icoon + tekst) staat al in het sjabloon en daar kan ik de naam ook nog van wijzigen. Met deze link start de film dus.

De 2e link staat er eigenlijk ook al, maar hiervan zie ik alleen een vierkant icoontje. Als ik hierop klik kom ik in het submenu waar dus alle geplaatste markers zichtbaar zijn. Bij deze link zou ik graag naast het icoontje ook tekst willen toevoegen.

De 3e link is er niet, maar het zou toch mogelijk moeten zijn (daar lijkt het dus wel op) om bijvoorbeeld de tweede film of foto collage in het dvd-project aan te kunnen sturen met ook weer een tekst-link in het hoofdmenu?

 

Als ik eigenwijs ben en het dus alsnog niet mogelijk is, moet je het gewoon zeggen. Als het niet kan dan kan het niet en dan neig ik sterk naar de Pro versie die ik voorlopig niet kan betalen. Helaas dan maar.

 

Mvg,

Dave  

Laatst gewijzigd door Superdave op 28.10.2011, 16:55, in totaal 1 keer gewijzigd.

Video DeLuxe 16 Premium

AMD Phenom II X4 945

NVIDIA GeForce 8800 GT

GEIL Black Dragon 8Gb

Windows7 64bit

HD's 1Tb + 500Gb + 200Gb + 160Gb

mi-bo schreef op 28.10.2011 om 18:22 uur

Beste, Hier een uitleg en je hoef niet meer te bellen.

zet het product op de tijdlijn, verdeel het in hoofdstukken, geef aan hoofdstuk markers aan maken,

dan ga je naar branden, geanimeerd, geef alle hoofdstukken een naam en je vraag is beantwoord.

succes met het mooie magix Product.