Hoe de randen van bewegende beelden vervagen?

Sabine-Debel schreef op 31.03.2025 om 21:39 uur

Hallo,

Ik heb rechtopstaande filmbeelden met een gsm gefilmd. Ik wil ze in mijn film voegen, tussen de andere beelden, maar wil het scherm ook volledig vullen. Ik werk hierbij met een achtergrond: hetzelfde beeld, maar met uitsnede 'net als film', waardoor het hele scherm opgevuld is. De achtergrond maak ik wazig met effecten, scherpte 'artistieke vervaging'. Het rechtopstaande filmbeeld (op de voorgrond) zou ik wat willen vervagen aan de randen zodat de overgang naar de wazige achtergrond wat minder hard is. Weet iemand hoe dat moet? Of is dit niet mogelijk met Video deluxe 2023 Plus, want daarmee werk ik momenteel.

Vriendelijke groeten,

Sabine

Reacties

Bol schreef op 03.04.2025 om 13:10 uur

@Sabine-Debel

Hallo Sabine,

In het verleden heb ik de staande filmbeelden (19:6) de randen met een van deze opties onscherp gemaakt.

Optie -1-

• zet uw GSM beelden op de tijdlijn
  • ga naar: effecten / NewBlue Elements / Picture-in-Picture
  • zet bij Border de Blur In op bv. 19 (experimenteer hiermee)
  • zet bij Shadow de Opacity bv. op 3.40 (experimenteer hiermee)

Optie -2-

• zet uw GSM beelden op de tijdlijn
  • ga naar: effecten / NewBlue Elements / Picture-in-Shape
  • zet de Preset op Rest to None)
  • zet bij Feather bv op. 6,5

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 03.04.2025, 16:33, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Sabine-Debel schreef op 03.04.2025 om 21:46 uur

Het is nog niet hetzelfde resultaat als wanneer je bv. foto's vervaagt bij het maken van een album, maar het is al een minder scherpe rand. De 2de optie vind ik beter dan de eerste. Dank u wel, Rob om mij te helpen. Groetjes Sabine