Hoe bereik ik XXL-geluidenarchief in Video delux 16 premium?

erker schreef op 10.03.2010 om 18:27 uur
Ik meende eerst de geluiden zelf te moeten maken met Atmos, maar ik vraag me af of die wel werkt. Per keer een 4 keuzemenu, doch ongeacht de keuze blijft het geluid nagenoeg hetzelfde. Er gebeurt ook niets zichtbaar als je een keuze tussen de 4 mogelijkheden hebt gemaakt.
In het voorbeeld van het handboek (blz 205) staat rechts boven een powerknop.
Ik heb daar alleen maar een kruisje staan. 


Reacties

RiViS schreef op 10.03.2010 om 19:09 uur
Hallo Erker,

Er zijn toch wel wat variaties, aan te brengen met de 8 knopjes (4x volume, 4x intensiteit). Je kunt het beste eerst alle knopjes op 0 zetten, dat lijkt aanvankelijk een geklooi, maar ik heb gemerkt dat je ze als schuifregelaar moet gebruiken: Klik eerst op het witte puntje en houd de muisknop ingedrukt, sleep naar links voor verkleinen en sleep naar rechts voor vergroten: je ziet de knop draaien. (Naar beneden en boven werkt het overigens ook).
Als je alle 8 regelaars op 0 hebt (knoppen max linksom) hoor je uiteraard niets. Begin nu b.v. met Creek (onder het hoofdstuk Ambient), zet het volume open en je hoort een kabbelend beekje, zet daarbij de intensiteit open en het wordt een woeste stroom. Zo kun je ook Jungle (dierengeluiden), Summer (insecten) en Wind kiezen, dan wel toevoegen. Speel met Volume en Intensiteit.
succes,
groet,
Rijk
PS: die powerknop heb ik ook niet, maar met het kruisje zet je de boel uit.