Hoe 4K bestanden van een Guardo actiecamera 4 inladen in Video Deluxe

Reacties

Lieve2 schreef op 23.08.2017 om 17:42 uur

Hallo,

Ik heb contact opgenomen met de supportafdeling van Guardo en kreeg als antwoord een link: http://www.squared5.com/

Op deze link vond ik een programma genaamd "MPEG streamclip squadel5".

Met dit programma lukt het ook niet: ik krijg opnieuw de foutmelding dat het bestand niet kan gelezen worden. Ik heb opnieuw een mail gestuurd naar Guardo en opnieuw naar de codecs gevraagd, want dat is het waar alles om draait: de juiste codecs te pakken krijgen, maar dan moet je eerst weten welke dat is.

Van support2 heb ik nog geen antwoord.

Het spreekt voor zich dat, als ik een oplossing vind, ik deze ook op het forum zet!

Voormalige gebruiker schreef op 23.08.2017 om 18:49 uur

Hallo Lieve,

Ik heb even op hun site gekeken. Ik zie dat Guardo drivers uit 2012 (5 jaar geleden) aanbied. Zo te zien zijn deze niet geschikt voor Windows 10.

Dit schrijft Guardo

This free application requires Windows XP or Windows Vista or Windows 7, but may also work in Windows 2000 and in Linux with WINE; it does not work in Windows 95/98/SE/ME. You have to download and install QuickTime, using one of the following two installers (but NOT both!):

Ben benieuwd waar Magix Support mee komt.

Groet,

Rob

aanvulling: 23-08-2017 om 19:30uur

Ik heb even "quicktimealt181.exe" gedownload en geïnstalleerd. Ook met deze installatie kan ik je filmfragmenten niet afspelen. Normaal, als je bestanden met een Mov extentie heeft en je hebt QT_Lite_410.exe geïnstalleerd, zal deze MOV bestanden, zowel onder Windows 7 als onder Windows 10 afgespeeld worden. En ook op de tijdlijn van Video Deluxe kunnen zetten en bewerken.

3x gewijzigd (aanvulling en fouten verbeterd)

mi-bo schreef op 23.08.2017 om 19:25 uur

Uitleg weer verwijderd gezien ik ook met Win 7 werkt en daar werkt Quicktime wel, maar onder Win 10 niet.

gr

Michael

Voormalige gebruiker schreef op 23.08.2017 om 21:14 uur

Beste Magix gebruikers,

Als u MOV bestanden met een van de VDL programma wilt bewerken in Windows 7 of 10, dan is een installatie van QT_Lite_410.exe voldoende. Deze is van het internet te downloaden. U mag / kan ook een volledige versie Quicktime 7.7.9 installeren. Het enige hiervan is, dat deze niet meer door Apple vanaf 2016 wordt ondersteund

Groet,

Rob

4x gewijzigd (aanvullende informatie en taalfouten en zinnen verbeterd)

Lieve2 schreef op 31.08.2017 om 17:57 uur

Een degelijke oplossing gevonden dank zij support2. Ik siteer:

Bedankt voor uw reactie. Betreffend "mp4" formaat kan inderdaad niet gelezen worden door Video deluxe 2016 Premium. Het is ook een bijzonder "vreemd" formaat, wat bestaat uit een JPG codec in een MP4 container... Zeer bijzonder; het zijn dus feitelijk gewoon JPG beelden achter elkaar gezet... Zeker geen standaard video-formaat!

Ik heb wat getest, en met een tooltje kunt u het omzetten naar AVI, en dan kunt u het waarschijnlijk wel importeren. Zie daartoe onderstaande.

Bij mp4 bestanden gaat het niet over gestandaardiseerde videobestanden. Deze kunnen alleen geimporteerd worden, wanneer deze in een zogenaamde AVI container gewrapt zijn.

U kunt het mp4 bestand converteren naar een avi en dat kunt u dan wel importeren in Video Deluxe.
Hiervoor is een gratis Tool beschikbaar genaamd MP4Cam2AVI. Dit kunt u downloaden vanaf de volgende site:
http://sourceforge.net/projects/mp4cam2avi/
Pak het uit en start het programma dmv dubbelklik op Mp4Cam2AVI.exe. Kies links uw mp4 bestand
en druk op Start om te converteren naar AVI.
Het nu aangemaakte bestand kunt u via de Mediapool importeren.
Eventueel dient u nog het vinkje weg te halen bij Internal AVI import in het
Tabblad Systeem van de programmainstellingen (toets Y).

Deze oplossing werkt prima, de geconverteerde bestanden hebben ongeveer dezelfde grootte als de originele en op mijn PC zien ze er heel goed uit. Ik kan ze voorlopig niet bekijken op groot scherm wegens geen scherm met 4K beschikbaar.

Bij Guardo zelf kreeg ik nog geen degelijk en relevant antwoord. Indien dat nog zou komen geef ik het ook door.

Lieve2 schreef op 31.08.2017 om 18:03 uur

Bij nader inzien blijkt de titel van dit issue niet relevant te zijn. Is er een mogelijkheid om deze te wijzigen? Zou handiger zijn voor de gebruikers van het forum indien de titel de lading beter zou dekken. Bijvoorbeeld: "hoe 4K bestanden van een Guardo actiecamera 4 inladen in Video Deluxe"

RiViS schreef op 01.09.2017 om 13:47 uur

Goed voorstel, Lieve, ik heb de titel inmiddels aangepast.

groet, Rijk (mod)

Voormalige gebruiker schreef op 01.09.2017 om 17:01 uur

Hallo Lieve,

Bedankt, dat je de uitgebreide uitleg van Magix Support op dit forum heeft geplaatst.

Het is wel, dat je te aller tijde de opnames moet converteren naar een AVI bestand. Met het programma, dat Magix Support je heeft aanreikt, kan je alle bestanden in één keer converteren naar AVI en je kan deze AVI bestanden op de tijdlijn van VDL 2016 plaatsen en bewerken..

Start het programma Mp4Cam2AVI.exe op en doe het volgende:

1. via de settings het programma op Expert mode gezet (sneltoets: Ctrl+Alt+E)
  2. action op: Batch convert.....
  3. video format op: Source Video....
  4. audio format op: Source Audio.....
  5. klik op: Start; nu worden de bestanden geconverteerd.

De filmfragementen zijn zeker afwijkend te noemen, nl:MJPEG
zie voor uitleg: https://en.wikipedia.org/wiki/Motion_JPEG

De converteerde bestanden hebben precies dezelfde grote als de originele bestanden.
zie afbeelding

Groet,

Rob