Het programma ziet geen CD's meer in de computer

RinusD schreef op 30.11.2009 om 11:49 uur
Ik wil CD's inzezen, maar er staat steeds "geen CD geladen"terwijl er wel een CD in zit, die automatiosch wordt afgespeeld in windows.
Ik heb diverse CD's geprobeerd maar geen doet het meer. In het verlden wel. Ik heb het programma opnieuw geinstalleerd, maar hij doet het nog niet. Waty is de oorzaak en hoe kan ik het verhelpen?

Reacties

RiViS schreef op 30.11.2009 om 12:19 uur
Hallo Rinus,

Ziet het programma de cd speler wel?
In het scherm "Tracklijst CD" staat je speler rechts, een beetje onder het midden, genoemd. Klik anders ook even op de knop "Opties cd station", dan krijg je een scherm waar je de speler kunt kiezen, of zo nodig toevoegen.

groet,
Rijk
RinusD schreef op 30.11.2009 om 12:35 uur
Dag Rijk,

Ja hij ziet mijn brander. Dat is een Plextor die er al vanaf het begin in zit en heeft ook gewerkt. Ik snap er echt niets van. Nu moet ik rippen in Nero en dan als files inlezen in Magix. Dat moet niet nodig zijn.

Groeten,
Rinus
RiViS schreef op 30.11.2009 om 16:02 uur
Het zou ook nog aan je brander kunnen liggen, die krijgen soms na een paar jaar al kuren, bv dat ze cd's/dvd's niet zien die er wel in zitten. Ik heb dat ook gehad, een nieuwe brander: opgelost. Heb je misschien nog een andere brander, of evt alleen een speler, om te proberen?

groet,
Rijk