Het instellen van de sterkte van het audiosignaal.

micky02 schreef op 25.04.2015 om 20:57 uur

Bij het bewerken van muziek video heb ik problemen met het instellen van het volume van het audio signaal.

Ik gebruik dan de signaal sterkte meter van Video deluxe 2014 Plus, sneltoets M, en zorg dan uiteraard dat ik uit het rood blijf.

Als ik daarna een proef neem met het audio gedeelte op te slaan als Mp3 bestand en dit met Mp3Gain check kom ik altijd te hoog uit, gemiddeld ruim 95 dB terwijlik 92 dB het uiterste vind.

Is er geen mogelijkheid om Video deluxe 2014 Plus zo in te stellen dat audio  altijd constant op 92 dB opgeslagen wordt?.

Misschien een rare vraag maar ik vind het toch de moeite waard om deze te stellen in de hoop dat iemand mij verder kan helpen of adviseren.

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,

Henk.

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 26.04.2015 om 10:08 uur

Hallo Micky,

In VDL 2014 plus en in de andere VDL produkten kunt u met de snel Alt+N het geluid normaliseren. Selecteer alle (film-  geluidsfragmenten) en drukt dan op Alt+N. Nu worden alle geluiden genormaliseerd.

Succes,

Rob   

PS. Het geluidsniveau is afhankelijk van de opgenomen geluidssterkte.  

lucky_me schreef op 26.04.2015 om 10:14 uur

Hallo

iets dergeijks deed ik met de instellingen van windows. recht klikken op versterkertje (rechts onder beeldscherm). kiezen opname apparaten. tapblad opnemen. Waarschijnlijk gebruik je "stereo-mix -> rechts klikken en eigenschappen opvragen. tapblad niveaus kan je opname niveau vast instellen. even experimenteren.

wanneer je deze zaken in Magix aanpast, pas je eigenlijk dezelfde parameters aan.

succes

Luc

micky02 schreef op 26.04.2015 om 13:53 uur

Luc en Rob,

Bedankt voor jullie snelle reactie, altijd weer fijn om te zien.

Ik ga jullie advies beide uitproberen en laat van mij horen als het gelukt is.

Bedankt,

Henk.

micky02 schreef op 27.04.2015 om 20:08 uur

Luc en Rob,

Helaas lukt ook dit niet.

Het normaliseren haalt het niveau niet genoeg naar het juiste  niveau van 92 dB en de instelling van de stereomix is erg onnauwkeurig.

Er zit bij mij niets anders op dan het audio bestand uit de muziekvideo bestanden eerst naar een Mp3 bestand op te slaan, na enig geschuif met de volume instelling en net zolang met Mp3Gain uit proberen om op de 92 dB uit te komen en vervolgens het geheel weer op te slaan.

Dat is goed te doen maar bij 8000 nummers wel een jaartje werk.

De aanleiding om dit te doen was het feit dat ik ontdekte dat veel muziek dvd,s soms tegen de 97 dB zitten en dat hoor je als je de muziek iets harder zet.

Nogmaals bedankt voor het meedenken en met vriendelijke groet,

Henk.