Het geluid op de Blu-Ray disk is geen Dolby 5.1 geluid maar stereo terwijl ik aangeven heb Dolby 5.1 ( Dolby geïnstalleerd in MX ) )

Fonz schreef op 02.11.2012 om 12:53 uur

Als ik een Blu-Ray brand met de optie Dolby 5.1 dan krijg ik geen 5.1 maar stereo geluid. Ik heb alle opties goed ingesteld in het programma. Als ik een AVCHD Disk maak dan krijg ik wel Dolby 5.1 geluid.

Ik werk met MAGIX Video de luxe MX Premium.

Reacties

mi-bo schreef op 02.11.2012 om 13:34 uur

Beste,
hier helaas geen antwoord op
een mail naar help@magix.net zou wonderen kunnen betekenen, en hebben zij geen antwoord dan wordt automatisch een link naar de support gelegd
succes.

Cinecor schreef op 02.11.2012 om 14:02 uur

Helaas moet ik, net als mi-bo, het antwoord schuldig blijven, want ik heb geen ervaring met het maken van Blu-ray disks. Vertoning van HDfilms op TV of beamer doe ik met een mediaplayer. Wel zo handig en veel goedkoper... Misschiein het overwegen waard?

Disks (ook DVD's) gebruik ik alleen als er meerdere exemplaren van mijn films aan derden moeten worden uitgegeven. En dat is (tot op heden) in Blu-ray nog niet gebeurd.

RiViS schreef op 02.11.2012 om 14:30 uur

Ik heb er de Hulp functie van MX even op nageslagen. Onder het hoofdstuk "Appendix: MPEG1/2 encoder instellingen / Audio-instellingen" staat het volgende:

"5.1 Surround is alleen beschikbaar voor Surround-projecten bij het branden van DVD's. Hierbij worden alle 6 de Surround-kanalen in de audio stream geëncodeerd."

Blijkbaar werkt het alleen op dvd en dus niet bij Blu-Ray.

groet,

Rijk

Voormalige gebruiker schreef op 02.11.2012 om 18:10 uur

Hallo Fonz,

Ik ga ervan uit dat je filmproject op de tijdlijn de surround-kanalen gescheiden zijn (Shift-C).  Je krijgt dan op spoor 2, 3 en 4 de geluidsporen staan. Zie voor verdere instructie de foto's. Ik zelf brand geen 5.1 surround.

Ik hoop dat ik je zo heb kunnen helpen. Laat het mij even weten.

Succes

Rob

Fonz schreef op 02.11.2012 om 19:10 uur

Hallo Rob,