het branden gaat mis: interne fout tijdens bewerking

petra78 schreef op 18.09.2012 om 21:52 uur

Wie o wie kan mij helpen?

Ik heb een film gemaakt en het branden gaat steeds mis. Hij geeft telkens aan:

Het branden werd afgebroken met de volgende fout: internet fout tijdens bewerking.

Ik snap er niks van want een tijd geleden maakte ik ook een film en toen ging het branden gewoon goed.

Hij gaf eerder ook al aan: VTS_01vob wilt u het bestaande bestand voor de film gebruiken?

En kon dan kiezen voor alles encoderen, encoderen, gebruiken, alles gebruiken of annuleren.

Heb toen keer op keer meerdere opties gedaan omdat ik niet wist waarom hij dit aangaf en wat ik moest kiezen maar telkens ging het branden fout.

Daarna even een nieuwe film gemaakt, gewoon even om te testen en toen kreeg ik dit hierboven niet te lezen maar desondanks gaf hij weer die interne fout aan tijdens bewerking.

Ik weet niet meer wat ik moet doen en kom er echt niet meer uit. En als ik nou wist waar de fout lag..maar dat weet ik dus niet..

Ik gebruik video de luxe15 en al mijn videobestanden zijn mpeg bestanden.

Wie kan mij helpen?

Reacties

RiViS schreef op 19.09.2012 om 12:40 uur

Hallo Petra,

Deze vraag heb je ook onder "Vragen en Antwoorden" gesteld en Rob heeft daar al diverse tips gegeven waaraan ik niets heb toe te voegen. Wel wil ik even ingaan op je opmerking over "Alles encoderen/gebruiken" etc.

Deze vraag krijg je te zien als je het zelfde project al eens eerder hebt gebrand. VdL geeft je dan de keuze om a) het bestaande (vob) bestand te gebruiken of b) de film opnieuw te encoderen (uitrekenen). Als je niets aan de film hebt gewijzigd kun je kiezen voor "alles gebruiken", dat scheelt een heleboel rekentijd. Als je wél iets hebt gewijzigd kies je voor "alles encoderen". De andere opties "gebruiken" en "encoderen" (zonder toevoeging van "alles") geven nog de mogelijkheid om per bestand die keuze te maken, maar dan moet je wel heel goed weten welk bestand je wél en welk je niet hebt gewijzigd!  Zodra ik ook maar iets heb gewijzigd, kies ik voor alle zekerheid altijd voor "alles encoderen",  wil ik alleen een dvd er bij branden (voor een kennis of zo) dan kies ik "alles gebruiken" en ben je snel klaar.

groet,

Rijk