Je hebt je camera verbonden met je pc via usb? Is je camera zichtbaar in de windowsverkenner? Je zou hem moeten zien als ecterne harde schijf. Waarschijnlijk was er een dvd met software bij je camera, is deze geinstalleerd? kopieer alle filmbestanden in de verkenner naar je harde schijf. Nu kan je ze met de mediapool in magix importeren.
mvg
Luc
Voormalige gebruiker
schreef op 19.08.2012 om 15:05 uur
Hallo
Je hebt je camera verbonden met je pc via usb? Is je camera zichtbaar in de windowsverkenner? Je zou hem moeten zien als ecterne harde schijf. Waarschijnlijk was er een dvd met software bij je camera, is deze geinstalleerd? kopieer alle filmbestanden in de verkenner naar je harde schijf. Nu kan je ze met de mediapool in magix importeren.
mvg
Luc
Beste Vijver,
Ik heb op het internet gezien dat sony hdr-td10 een 3D camera is.Tevens zag ik bij de specificatie dat het een signal format NTSC color (Wordt gebruikt in Amerika) is. Pal is de standaard voor Europa. Zie voor uitleg: http://ihffilm.com/videostandard.html
Een andere vraag is, wat bedoel je met importeren? Kan je deze bestanden niet in MAGIX mediapool importeren of kan je de bestanden niet op je harde schijf kopieren? Wanneeer u Video deluxe MX plus/premium-versie heeft dan kunt u e.a. nalezen op p.169 en verder van de handleiding.
Lucky-me heeft in juli al eens antwoord gegeven op de vragen omtrent NTSC en Pal.
Feitelijk kent Magix vdL als één van de weinige soorten NLE software geen "importeren" in de ware betekenis van het woord. Als de bestanden op een harde schijf staan zijn ze ook meteen zichtbaar in de mediapool en worden van daaruit gebruikt in het project. Waar ze ook staan op een schijf je kan ze meteen rechtstreeks naar de tijdlijn of, desgewenst, het previewvenster, slepen. Afhankelijk van de instelling kan dat ook met een dubbelklik van de muis.
Overzetten van de camera naar de pc heet ook al geen importeren, maar gewoon kopiëren zoals je dat binnen de Windows Verkenner kan doen. Zoals eerder hier opgemerkt is de camera als het ware gewoon een opslagschijf/-medium. Voor dat kopiëren van de camera naar de pc heb je dus helemaal geen Magix of andere speciale software nodig, dat doe je met Windows Verkenner.
Ook het "binnenhalen" van videomateriaal vanaf een DVbandje (bij het aloude SD en het nieuwere HDV) is geen importeren, want dat noemen we capturen.
Conclusie: Voor het werken met Magix is de term "importeren" onjuist en kan tot verwarrng leiden.
Voormalige gebruiker
schreef op 19.08.2012 om 17:21 uur
Feitelijk kent Magix vdL als één van de weinige soorten NLE software geen "importeren" in de ware betekenis van het woord. Als de bestanden op een harde schijf staan zijn ze ook meteen zichtbaar in de mediapool en worden van daaruit gebruikt in het project. Waar ze ook staan op een schijf je kan ze meteen rechtstreeks naar de tijdlijn of, desgewenst, het previewvenster, slepen. Afhankelijk van de instelling kan dat ook met een dubbelklik van de muis.
Overzetten van de camera naar de pc heet ook al geen importeren, maar gewoon kopiëren zoals je dat binnen de Windows Verkenner kan doen. Zoals eerder hier opgemerkt is de camera als het ware gewoon een opslagschijf/-medium. Voor dat kopiëren van de camera naar de pc heb je dus helemaal geen Magix of andere speciale software nodig, dat doe je met Windows Verkenner.
Ook het "binnenhalen" van videomateriaal vanaf een DVbandje (bij het aloude SD en het nieuwere HDV) is geen importeren, want dat noemen we capturen.
Conclusie: Voor het werken met Magix is de term "importeren" onjuist en kan tot verwarrng leiden.
Wat bedoel je met NLE software? Magix spreekt in de inleiding van de handleiding wel degelijk over import- en exportformaten(zie p.18). Ook al staan ze op je harde schijf wil nog niet zeggen de VDL de filmbestanden ook zie in de mediapool. Bestanden met MOV extentie wordt niet door VDL niet gezien als het programma Qtime niet is geinstalleerd. In het verleden had in files met MOD extentie en die werd ook niet geimporteerd in Mediapool. Volgens het woordenboek is importeren een synoniem voor invoeren.
Voormalige gebruiker
schreef op 19.08.2012 om 18:40 uur
bedankt er ben er uit is opgelost
Hallo Vijver,
Dat is mooi!
Wat was/is de oplossing van jouw probleem? Wil je dit even in het kort hier beschrijven, zodat andere gebruikers hierook wat van kunnen leren. Alvast bedankt.
ik kon via magix audio video opname rode knop mijn camera hdr td10 niet vinden, wel lukte het als ik via het programa van sony pmb de opname fragmenten op mijn vaste schijf zette dus zoals ik in de antwoorden las klopte het dat het niet rechtstreeks kon , dus wel met het programma PMB of via verkenner, dus gaan we zo verder , wat gaat gaat is via mijn extra sd kaart die ik er ook in heb als ik die er uithaal en in de pc stop en dan via audio video knop die vind hij wel direct , dus ik ben er nu uit.
Voormalige gebruiker
schreef op 19.08.2012 om 23:00 uur
ik kon via magix audio video opname rode knop mijn camera hdr td10 niet vinden, wel lukte het als ik via het programa van sony pmb de opname fragmenten op mijn vaste schijf zette dus zoals ik in de antwoorden las klopte het dat het niet rechtstreeks kon , dus wel met het programma PMB of via verkenner, dus gaan we zo verder , wat gaat gaat is via mijn extra sd kaart die ik er ook in heb als ik die er uithaal en in de pc stop en dan via audio video knop die vind hij wel direct , dus ik ben er nu uit.
NLE is de officiële benaming voor bewerkingssoftware waarvan Magix er één van velen is. NLE betekent Non Lineaire Editing (= niet lineaire montage).
Als je een camera hebt met schijf/ SDcard e.d. kan je met de met een USB op de pc aangesloten camera via de Windows Verkenner de bestanden zien en eenvoudigweg kopiëren naar een vaste schijf in de pc. Daar is geen andere software voor nodig, ook niet die van Magix.
Een SDcard kan bijv ook uit de camera gehaald worden en via een ingebouwde of losse adapter door de pc worden "ingelezen". Gemakkelijk als je met materiaal van iemand anders moet werken, die geeft dan alleen zijn SD kaartje af. Denk maar eens aan multicam opnamen.
Als die camerabestanden (worden bronbestanden of footage genoemd) eenmaal op de harde schijf van de pc staan kan je ze in Magix vdL in de medialpool gewoon zien staan en ze direct gebruiken. Jouw bewering hieromtrent is dus onjuist. In Magix wordt niets "ingevoerd" en zeker niet geïmporteerd. Zoals ik schreef kunnen de bestanden direct vanuit de mediapool met "drag and drop" in de arranger of de previewmonitor worden geplaatst.
Tip: Bestanden verwijderen van een SDcard doe je het beste in de camera zèlf. Bij sommige camera's ontstaan er soms problemen met de telling (aanduiding van het bestand) bij volgende opnamen als er via de WV verwijderd is.
Voormalige gebruiker
schreef op 20.08.2012 om 13:59 uur
Beste "Vijver",
NLE is de officiële benaming voor bewerkingssoftware waarvan Magix er één van velen is. NLE betekent Non Lineaire Editing (= niet lineaire montage).
Als je een camera hebt met schijf/ SDcard e.d. kan je met de met een USB op de pc aangesloten camera via de Windows Verkenner de bestanden zien en eenvoudigweg kopiëren naar een vaste schijf in de pc. Daar is geen andere software voor nodig, ook niet die van Magix.
Een SDcard kan bijv ook uit de camera gehaald worden en via een ingebouwde of losse adapter door de pc worden "ingelezen". Gemakkelijk als je met materiaal van iemand anders moet werken, die geeft dan alleen zijn SD kaartje af. Denk maar eens aan multicam opnamen.
Als die camerabestanden (worden bronbestanden of footage genoemd) eenmaal op de harde schijf van de pc staan kan je ze in Magix vdL in de medialpool gewoon zien staan en ze direct gebruiken. Jouw bewering hieromtrent is dus onjuist. In Magix wordt niets "ingevoerd" en zeker niet geïmporteerd. Zoals ik schreef kunnen de bestanden direct vanuit de mediapool met "drag and drop" in de arranger of de previewmonitor worden geplaatst.
Tip: Bestanden verwijderen van een SDcard doe je het beste in de camera zèlf. Bij sommige camera's ontstaan er soms problemen met de telling (aanduiding van het bestand) bij volgende opnamen als er via de WV verwijderd is.
Beste Cinecor,
Ik, Robvroe1, had u de vraag gesteld en niet "Vijver". Bedankt voor de uitleg voor de afkorting NLE. U heeft gelijk dat er bestanden in de Mediapool te zien zijn, maar dan ook alleen de bestanden die naar de arranger gesleept kan worden. Bijvoorbeeld zal je geen files met EXE, ZIP,DOC e.d. erbij zien staan. Daar zit het verschil tussen de Mediapool en de verkenner van Windows. Echter de bronbestanden met extentie MOV zie je wel in megapool, en kan je wel slepen naar de arranger maar zal niet werken als er geen Qtime van Apple is geinstalleerd. Wat betreft het woord importeren, ik zal vanaf nu het woordt slepen naar de arranger gebruiken, alhoewel ik vind dat je tijdens het slepen naar de tijdlijn wel degelijk iets invoert bv. een bronbestand met de extentie MPEG. Ik ga met u hierover niet verder in discussie, want de vraag die Vijver stelde was alleen hoe hij de bronbestanden op zijn computer c.q. in de mediapool kon copieren.
Met vriendelijke groet,
RobVroe1
PS. Dit heb ik gecopieerd van uit de help van Magix
Import- en exportformaten
Ondersteunde importformaten:
Citaat: Bijvoorbeeld zal je geen files met EXE, ZIP,DOC e.d. erbij zien staan. Daar zit het verschil tussen de Mediapool en de verkenner van Windows.
Dat lijkt me ook erg logisch, want de door u genoemde bestanden zijn geen video- of audiobestanden.
Wat mij betreft mag u trouwens gerust het op de tijdlijn plaatsen van clips "importeren" noemen. Bij de meeste andere NLE software vinden we een apart venster waarin de clips worden geplaatst die worden "opgehaald" van de vaste schijf. Dat noemen we importeren in de software. Bepaalde bewerkingen die je dan in het previewvenster aanbrengt (geldt vooral voor het plaatsen van in- en uitpunten) blijven dan aan die clip verbonden. Daarmee kan je dus eerst alle clips vooraf op lengte trimmen voordat je ze (in een later stadium) vanuit dat aparte venster op de tijdlijn plaatst. Helaas voorziet Magix niet in die mogelijkheid, want het heeft dat aparte venster niet, en de bronbestanden zèlf kan je natuurlijk niet inkorten.