Reacties

wderidder schreef op 13.03.2013 om 18:30 uur

kijk eens bij help daar vind je de meeste oplosingen

emilelucienne schreef op 13.03.2013 om 20:07 uur

Ik heb nergens kunnen vinden dat zulk filmpje kan worden gemaakt worden met Magix.

Ik heb wel ervaring met het maken van een time laps video. Mijn camcorder is een Panasonic D-SD700 en via dit toestel heb ik reeds een filmpje gemaakt. Een opengaande bloem was het onderwerp. Redelijk geslaagd. Denk er wel aan dat 25 frames (opnames) slechts één seconde film is. Kijk eens of je camcorder dit ondersteunt?

Succes

wokro schreef op 20.03.2013 om 12:59 uur

Dit zijn niet de antwoorden die ik zoek helaas. Time Laps filmpjes in Magix gaat kennelijk niet.

Ik werk gewoon vanuit een canon 7D met wel 1000/2000 opnames die je tot time laps moet verwerken. Daar is sofware voor bijvoorbeel LR Timelaps (heb ik) maar ik vraag/vroeg mij af of dit in Magix de Luxe kon.

De reden, dan kun je in een normaal opgenomen film Time Laps filmpjes inlassen.

De help geeft hier geen aanwijzingen.

Ik kan wel het aantal frames per sec.  ingeven maar na de uitvoer ziet hij de beelden als 1 beeld. Dus geen Time laps effect..

Gr.

W.

RiViS schreef op 20.03.2013 om 13:29 uur

Als ik je vraag goed begrijp wil je de 400 foto's als een (vertraagde) film achter elkaar afspelen. Ik denk dat dit toch wel moet kunnen in VdL. Eerst moet je beslissen hoe lang iedere foto moet duren. Dat kun je instellen onder Programma Instellingen (sneltoets Y), tabblad Video/Audio, onder Import, achter: Standaard fotoduur. Verander daar Seconden in Frames en je kunt elke foto vanaf 1 frame laten duren.

Daarna selecteer je in de Mediapool alle foto's die je wilt gebruiken. Sleep ze naar de tijdlijn. Als je het resultaat in een ander filmpje wilt opnemen is het misschien handig om dit time laps deel eerst apart te exporteren naar een geschikt filmformaat en het daarna als 1 scene in je film te zetten, maar dat hoeft niet perse.

groet,

Rijk

wokro schreef op 20.03.2013 om 14:02 uur

Bedankt Rijk ik ga kijken wat dit oplevert...

W.