HD videos importeren in Magix Video Delux 2007

michel2012 schreef op 31.10.2012 om 10:31 uur

Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik werk al jaren met Video Delux 2007 plus en ik heb ook Video Delux MX op mijn pc staan

Nu heb ik net een nieuwe Sony full HD camera gekocht en in MX kan ik die videos bewerken maar ze zijn niet zichtbaar in Delux 2007.

Is er een upgrade/patch die ik kan downloaden zodat ik ze ook in 2007 kan bewerken?

Ik vindt 2007 veel gemakkelijker om mee te werken namelijk

De videos hebben een m2ts extensie

Ik weet dat ik ze kan omzetten in WMV of MPEG2 maar je verliest een hoop kaliteit daarmee

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Alvast bedankt

Vriendelijke groet,

Michel

Reacties

RiViS schreef op 31.10.2012 om 11:30 uur

Dag Michel,

Welkom op Magix.info

Met de aankoop van een HD camera laat je zien dat je met je tijd mee wilt gaan. Daarom verbaast het me een beetje dat je aan VdL2007 vast wilt houden, we zitten nu in 2012. Ik heb ook aan MX moeten wennen, maar dat is eigenlijk zo gebeurd en een kwestie van blijven doen.

Om je vraag te beantwoorden: m2ts bewerken in 2007 gaat niet lukken en bij mijn weten is er ook geen patch voor.

Je mening dat je met mpeg2 "een hoop kwaliteit verliest" kan ik overigens niet delen, of je moet bedoelen dat je terug valt op de halve resolutie. Maar je hebt ook mpeg2HD1920x1040 en je moet van goeden huize komen om het verschil met m2ts te kunnen zien. Ik weet echter niet of 2007 met mpeg2HD overweg kan, ik heb die oude versies niet meer op mijn PC.

Mijn advies zou zijn: probeer te wennen aan MX, je zult zien dat je na een tijdje "niet beter meer weet".

Veel plezier met dit mooie pakket.

groet,

Rijk

Voormalige gebruiker schreef op 31.10.2012 om 13:50 uur

Dag Michel,

Welkom op Magix.info