HD videos importeren in Magix Video Delux 2007

michel2012 schreef op 31.10.2012 om 10:31 uur

Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik werk al jaren met Video Delux 2007 plus en ik heb ook Video Delux MX op mijn pc staan

Nu heb ik net een nieuwe Sony full HD camera gekocht en in MX kan ik die videos bewerken maar ze zijn niet zichtbaar in Delux 2007.

Is er een upgrade/patch die ik kan downloaden zodat ik ze ook in 2007 kan bewerken?

Ik vindt 2007 veel gemakkelijker om mee te werken namelijk

De videos hebben een m2ts extensie

Ik weet dat ik ze kan omzetten in WMV of MPEG2 maar je verliest een hoop kaliteit daarmee

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Alvast bedankt

Vriendelijke groet,

Michel

Reacties

RiViS schreef op 31.10.2012 om 11:30 uur

Dag Michel,

Welkom op Magix.info

Met de aankoop van een HD camera laat je zien dat je met je tijd mee wilt gaan. Daarom verbaast het me een beetje dat je aan VdL2007 vast wilt houden, we zitten nu in 2012. Ik heb ook aan MX moeten wennen, maar dat is eigenlijk zo gebeurd en een kwestie van blijven doen.

Om je vraag te beantwoorden: m2ts bewerken in 2007 gaat niet lukken en bij mijn weten is er ook geen patch voor.

Je mening dat je met mpeg2 "een hoop kwaliteit verliest" kan ik overigens niet delen, of je moet bedoelen dat je terug valt op de halve resolutie. Maar je hebt ook mpeg2HD1920x1040 en je moet van goeden huize komen om het verschil met m2ts te kunnen zien. Ik weet echter niet of 2007 met mpeg2HD overweg kan, ik heb die oude versies niet meer op mijn PC.

Mijn advies zou zijn: probeer te wennen aan MX, je zult zien dat je na een tijdje "niet beter meer weet".

Veel plezier met dit mooie pakket.

groet,

Rijk

Voormalige gebruiker schreef op 31.10.2012 om 13:50 uur

Dag Michel,

Welkom op Magix.info

Met de aankoop van een HD camera laat je zien dat je met je tijd mee wilt gaan. Daarom verbaast het me een beetje dat je aan VdL2007 vast wilt houden, we zitten nu in 2012. Ik heb ook aan MX moeten wennen, maar dat is eigenlijk zo gebeurd en een kwestie van blijven doen.

Om je vraag te beantwoorden: m2ts bewerken in 2007 gaat niet lukken en bij mijn weten is er ook geen patch voor.

Je mening dat je met mpeg2 "een hoop kwaliteit verliest" kan ik overigens niet delen, of je moet bedoelen dat je terug valt op de halve resolutie. Maar je hebt ook mpeg2HD1920x1040 en je moet van goeden huize komen om het verschil met m2ts te kunnen zien. Ik weet echter niet of 2007 met mpeg2HD overweg kan, ik heb die oude versies niet meer op mijn PC.

Mijn advies zou zijn: probeer te wennen aan MX, je zult zien dat je na een tijdje "niet beter meer weet".

Veel plezier met dit mooie pakket.

groet,

Rijk

Hallo Rijk,

Ik denk dat je 1920x1080 bedoeld.

gr.

Rob

Voormalige gebruiker schreef op 31.10.2012 om 13:59 uur

Hallo Michel,

Ik bezit een Sony HDR-CX730 en monteer mijn films in Magix video de luxe MX premium. Dit pakket kan zeer veel aan. Ik zelf ben van VDL15 zonder al te veel problemen overgestapt naar MX. Mijn advies: "Lees vooral goed de handleiding door of koopt het boek Videomontage makkelijk gemaakt met MAGIX  - VIDEOE DELUXE 3e oplage volledig vernieuwd. ISBN: 978-3-86960-607-1"

Veel plezier met het monteren van je video.

Groet,

Rob 

RiViS schreef op 31.10.2012 om 16:58 uur

Ik denk dat je 1920x1080 bedoeld.

gr.

Rob

inderdaad

michel2012 schreef op 01.11.2012 om 00:37 uur

Bedankt jongens!

Ik zal me verdiepen in MX en die gebruiken

Hij is alleen ZOOO traag als ik de video wil afspelen. Full screen en kein scherm. Hij blijft haperen

Op halve resolutie zetten helpt ook niet echt

Maar goed we stoeien verder

Nogmaals bedankt voor jullie antwoorden

Groetjes,

Michel

RiViS schreef op 01.11.2012 om 10:35 uur

Hij is alleen ZOOO traag als ik de video wil afspelen. Full screen en kein scherm. Hij blijft haperen

Op halve resolutie zetten helpt ook niet echt

Wat bij mij ook helpt: Ik converteer mijn m2ts bestanden nog altijd eerst naar mpeg2, dat loopt veel soepeler in VdL. Ik heb indertijd uitgezocht dat het beste resultaat (geen waarneembaar kwal.verlies) wordt verkregen met conversie naar mpeg2HDarchief1920x1080. Conversie gaat via rechtsklikken op de bulk geselecteerde files en dan kiezen voor batchconversie, vervolgens kiezen voor mpeg2 en daarna via geavanceerd voor bovengenoemde optie. Als je montage helemaal klaar is, kun je die bestanden desgewenst weer weggooien, want het neemt wel extra ruimte op je schijf in beslag.

Verder hangt het ook sterk af van de snelheid van je PC. Een i7 processor (of gelijkwaardige AMD) is voor HD films geen overbodige luxe.

groet,

Rijk

Voormalige gebruiker schreef op 01.11.2012 om 11:39 uur

Hallo Michel,

Het soepel afspelen hangt af van twee dingen

1. processor (minimaal i7 processor of een gelijkwaardige AMD, zoals Rijk al aangeeft.

2. videokaart.(minimaal een NVidia 460 of een gelijkwaardige kaart van ATI met minimaal 1gb geheugen.

Vanaf Magix VDL MX plus en premium heb je ook de mogelijkheid om op de tijdlijn met sneltoets Ctrl-R je video te renderen, zodat in het in de preview-venster beter afspeelt.  

groet,

Rob

FransS schreef op 03.11.2012 om 17:03 uur

Hallo Michel,

Als je toch wil blijven monteren in 2007 +,nu weet ik niet wat voor merk camera je hebt (Tape/SD kaart)maar anders kun je eens in het Menu van de camera kijken als je met firewire werkt dan kan je in het menu de uitgaande film op SD c.q. DV zetten en kan je alles met 2007 bewerken ik doe dat weleens als het er niet op aan komt voor kennissen. Mijn camera kan dat,FX1000 van Sony.

Maar monteren in MX of 2013 is natuurlijk een vooruitgang.

Suc6 Frans S. 

gjgvideo schreef op 07.11.2012 om 09:47 uur

Ik heb een Sony Cam HDR-CX 210E

Sony levert via WWW een pro om AVCHD in te lezen probeer dese dan evt te importereb!!

Gr.GJG