HD video afspelen via mediaspeler ( formaat AVCHD) gaat dat ?

michelE schreef op 13.03.2010 om 10:42 uur
Kun je een met Video Deluxe 16 Premium bewerkte film ( duur 2 uur) in full HD kwaliteit en met perfect geluid afspelen via een gangbare (formaat AVCHD is niet erg gebruikelijk in die omgeving )mediaspeler ( het eindresultaat branden gaat immers zeer lastig- slechts 25 min. film op een gewone DVD -en een fatsoenlijke Blu Ray brander voor computer blijkt nog in de kinderschoenen te staan).
Ik gebruik een Panasonic HDC-SD 200 camera ( perfect beeld en geluid!), en wil het eindresultaat kunnen bekijken op m'n Sony Bravia LCD t.v. (full HD).

N.B. Als dit lukt gaat dit wellicht ook draadloos, maar lever je dan geen kwaliteit in van je beeld en geluid ?

Reacties

mi-bo schreef op 13.03.2010 om 21:11 uur
Beste, de enige juiste manier is met een Hdmi kabel,want deze is aan te sluiten op Pc, camera en Tv.
gr,
mi-bo Team
Voormalige gebruiker schreef op 13.03.2010 om 21:27 uur
Hallo Michel, Wellicht enkele nuttige aanvullingen: met Video de Luxe kun je HD-bestanden uitstekend exporteren in een full HD-formaat. Zet deze bestanden op een harde schijf en speel ze, in volledige high definition, af met een mediaplayer. Ik gebruik zelf de Western Digital HD TV maar er zijn veel meer uitstekende spelers. (www.hardware.info.nl). Overigens heeft o.a. LG een prima bluray-brander. Kijk maar eens op de site van hardware.info. Waarom ik toch een mediaplayer gebruik: de prijs van een schrijfbaar bluray-schijfje is nog steeds hoog. De mogelijkheid om met Video de Luxe een bluray-image te branden op een DVD vind ik een prima alternatief. Een film van circa 25 minuten is voor de meesten toeschouwers ruim voldoende. Maar dat kan ook aan de kwaliteit van mijn films liggen.....Veel succes.