HD DVD branden in video de luxe 2013

Hannydz schreef op 16.12.2012 om 21:26 uur

Ik wil voor het eerst een HD breedbeeld DVD branden in m'n nieuwe video de luxe 2013, maar daar kom ik niet uit! Er zijn drie opties: voor tv met beeldbuis : voor bleu ray ( is voor mij niet van toepassing) : Of tot slot AVCHD.Dat leek mij een goede optie maar dat gaat niet lukken. Ik heb een film van 36 minuten, dvd kan 30 min. opslaan. De optie 'aanpassen' werkt niet. Na het afmixen wordt de dvd eruit gegooid, en wordt er om een groter opslag medium gevraagd. Ik weet niet wat ik nu doen moet!

Bij video de luxe 16 heb ik deze problemen nooit ondervonden.

Hoe kan ik nu een zo mooi mogelijke film maken in een zo hoog mogelijke resolutie voor een normale DVD speler, te bekijken op een breedbeeld HDtv??

Met andere woorden welke keuze moet ik maken in de branddialoog??

Hopelijk kan ik hier gauw duidelijkheid over krijgen!!

Ik gebruik windows 7

Reacties

Cinecor schreef op 16.12.2012 om 22:46 uur

Uw vraag:

"Hoe kan ik nu een zo mooi mogelijke film maken in een zo hoog mogelijke resolutie voor een normale DVD speler, te bekijken op een breedbeeld HDtv??"

Voor een "normale" DVD ("abnormale" DVD's bestaan niet) wordt gebruik gemaakt van MPEG-2 compressie voor DVD. Dat zal NOOIT High Definition (HD) blijven, maar is dan ALTIJD Standaard Definition (SD). Dat is de maximaal haalbare kwaliteit voor een DVD. HD kan natuurlijk geconverteerd worden naar MPEG-2 voor DVD, maar dan is de kwaliteit uiteraard stukken minder.

Blu-ray is één van de mogelijkheden om de HD resolutie te behouden. Dat kan op een BRdisk, maar (mits het bestand daarvoor niet te groot is, wrs ca 15 min speelduur) ook op een DVD. Om af te spelen is echter in beide gevallen een BR speler nodig.

Uiteraard kan je de HD kwaiteit alleen maar zien op een HD-TV.

Overweeg eens de aanschaf van een mediaplayer ipv BR brander/speler.

RiViS schreef op 16.12.2012 om 22:49 uur

Hallo Hanny,

Ik ben bang dat ik je moet teleurstellen: Met een gewone dvd speler kun je geen HD afspelen, dat kan wel met een blu ray speler. Als je dat geen optie vindt, dan kun je een media player overwegen, die kan ook HD afspelen, vanaf een USB stick, vanaf een (externe) harde schijf of via het interne netwerk. Ik meen dat er tegenwoordig ook TV's zijn die vanaf een externe harde schijf of usb stick HD kunnen afspelen, maar ben daar niet zeker van. Kijk in de gebruiksaanwijzing van je TV.

Met een normale dvd speler kun je alleen in het "gewone" dvd formaat afspelen, dus in de resolutie 720x576. Maar dat is wel jammer van je mooie HD opnames.

groet,

Rijk

Hannydz schreef op 17.12.2012 om 09:19 uur

Beide hartelijk dank voor de snelle reactie. Al ben ik niet zo blij met het resultaat. Zou ik dan nog geadviseerd kunnen worden wat dan in mijn geval de beste brandopties zijn. Ik vond dat in deluxe 16 een stuk duidelijker. Als ik het goed begrijp moet ik nu veel meer handmatig instellen.

Heb inmiddels een film gebrand, maar ben niet blij met het resultaat. Ook reageert de afstandbediening van de videorecorder niet op de film. Hebben een Bose systeem, daar ligt het niet aan. Er werd in de branddialoog niet naar het plaatsen van een marker gevraagd, wat bij deluxe 16 wel het geval was. Is dus niet geplaatst door mij, zou dat het kunnen zijn?

Ik film met een Lumix 30 foto/film camera

magixagent schreef op 17.12.2012 om 10:02 uur

Ter aanvulling van RiViS, er zijn nieuwe Tv die direct toegang hebben als je er een USB stick in doe,
Als U naar optie Exporteren gaat, kies als video bestand uitvoeren, klik dit open kies bij Kwaliteit, HD kwaliteit 2.
Bij Formaat klik U aan MPEG4. dan wordt gevraagd waar U het wilt opslaan, dan zoals RiViS heeft omschreven op een externe disk of USB stick. dan naar de TV die zal meerder USB ingangen hebben, en dan veel kijk plezier .
Succes met het mooie MAGIX product.