Halverwege videospoor geluid verdwenen

Rutger-deBeer schreef op 31.03.2019 om 14:37 uur

Tijdens het maken van een film is halverwege het videospoor oppeens het geluid verdwenen. Als ik de clip echter verderop in het videospoor plaats is het geluid weer terug. Hoe krijg ik het geluid over het gehele videospoor terug?

Ik gebruik de laatste versie van video deluxe 2019.

Reacties

mi-bo schreef op 31.03.2019 om 15:13 uur

@Rutger-deBeer

Beste Rutger,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Niet wetend of U een geregistreerd DVD of online versie heeft.

Na installeren heeft U via hulp online registreren gedaan dit i.v.m laatste download update.

Via hulp extra programma installeren ( ong 8 Gb ).

optie :

Zet totaal project op de tijdlijn, klik rechts muis, dan optie Frametable ( nieuw ) aanmaken .

Mvg

Michael

Rutger-deBeer schreef op 31.03.2019 om 15:21 uur

Beste Michael, bedankt voor de snelle reactie, maar ik begrijp u niet helemaal.Bij aanklikken van betreffende object - rechter muisknop - frametable (nieuw) aanmaken gebeurdt er niets en het geluid blijft weg.

mi-bo schreef op 31.03.2019 om 15:35 uur

@Rutger-deBeer

Beste Rutger,

Als U frametable opnieuw aanmaakt worden de 0 &1 weer onder elkaar gezet, dit was een optie.

Als beeld en geluid aan elkaar gekoppeld is en het 1 opgenomen shot is, is het vreemd dat het geluid halverwege weg is,

Wat is het resultaat als U opnieuw de Pc opstart met MAGIX dvl 2019 en het geheel opnieuw op het spoor zet en beeld aanklik en optie( Ctrl + H) Video / Audio op 2 aparte sporen doet , dan golfweergave aanmaken ( Shift + E )staat beeld en geluid onder elkaar als 2 sporen,

ziet U dan waar U geen geluid hoort ook helemaal geen uitslag.

Mvg

Michael

Rutger-deBeer schreef op 31.03.2019 om 15:45 uur

PC opnieuw opgestart. VDL 2019 opnieuw gestart en de film op tijdlijn geplaatst. In de golfweergave gewoon uitslagen te zien, maar ik hoor ze niet.

Doe ik dit met een ander beeld hoor ik ze wel. Ik begrijp er niets van...

Rutger-deBeer schreef op 31.03.2019 om 15:46 uur

Als ik ditzelfde beeld bijvoorbeeld 20 minuten verderop schuif, dan hoor ik weer wel geluid.

Rutger-deBeer schreef op 31.03.2019 om 17:19 uur

Wat ook vreemd is dat wanneer er keknipt wordt, de volgense scene automatisch ingefade wordt. Misschien dat het iets met elkaar te maken heeft?

mi-bo schreef op 31.03.2019 om 17:45 uur

@Rutger-deBeer

Beste Rutger.

Het is heel vreemd.

Misschien een optie,ga naar bestand,instellingen,instellingen terug zetten naar standaardwaarde.

Dan wordt alles weer terug gezet zoals het voor de eerste keer is geinstalleerd.

Mvg

Michael

Rutger-deBeer schreef op 31.03.2019 om 17:50 uur

Oke, maar dan ben ik niet alle wijzigingen reeds in mijn project kwijt?

mi-bo schreef op 31.03.2019 om 19:16 uur

@Rutger-deBeer

Beste Rutger,

U schrijft (Tijdens het maken van een film is halverwege het videospoor oppeens het geluid verdwenen)

later schrijft U (Oke, maar dan ben ik niet alle wijzigingen reeds in mijn project kwijt?).

Dit betekend dat U al verschillende projectjes achter elkaar heeft staan, en gedeelte hiervan al bewerkt heeft.

klopt dit.

Dan is er een mogelijk, splits voor dat U geen geluid meer heeft. verschuif de rest iets naar rechts en zet het eerst gedeelte via Ctrl + C en dan Ctrl + V naar datum 2019-03-31-01 zie print

Dan is het eerste gedeelte goed, en als ik het verhaal goed begrijp dat na het loskoppelen via schaartje ( T ) speelt de rest wel goed af, als dat zo is kan de rest van het project in 2019-03-31-02 worden gezet. Hoe is het resultaat dan als het in datum 2019-03-31-0 1 & 02 wordt afgespeeld.

Ik hoor het graag

MVG

Michael

mi-bo schreef op 31.03.2019 om 20:28 uur

@Rutger-deBeer

Beste Rutger,

hier een uitleg wat ik bedoelde

totaal project staat op de tijdlijn, nieuwe film gemaakt, project gesplitst, eerste in nieuwe film 1 gezet, achterste stuk in nieuwe film 2 gezet. daarna in nieuwe film 3 project 1 & 2 weer achter elkaar gezet

mvg

Michael

Rutger-deBeer schreef op 01.04.2019 om 15:48 uur

Beste Michael, Helaas met deze optie ook niet gelukt. Ik heb het stuk wat geen geluid meer gaf eruit geknipt en verwijderd. Vervolgens dezelfde objecten vanaf het origineel geimporteert en opdezelfde plek geplakt en wederom bewerkt. Nu doet hij het weer wel! In iedergeval bedankt voor de inspanningen!

mi-bo schreef op 01.04.2019 om 16:16 uur

@Rutger-deBeer

Beste Rutger,

Ik was er vanuit gegaan dat U de originele beelden niet meer had.

Fijn te lezen dat U zelf een oplossing heeft gevonden die werkt.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product.

Mvg

Michael

Liwy schreef op 11.04.2019 om 17:06 uur

Beste gebruikers,

Ik had ook hetzelfde probleem bij het herbekijken van een oude montage, ziehier mijn oplossing:

Onder het videospoor stonden meerdere klanksporen ( een van mijn eerste montages, dus dan doe je al eens iets verkeerd).

- Ik heb de videoclip geactiveerd, dus ook de bijhorende klanksporen kwamen geel te staan.

- Dan met het teken van de gebroken ketting alles van die clip ontkoppeld.

-- Al de klanksporen van die clip verwijdert.

- rechts op de videoclip klikken.

- In het venster dat zich dan opent bij audiofuncties het item origineel geluid terugzetten aanklikken.

Alles was terug oké.

Hopelijk kan deze tip andere gebruikers helpen als ze dit voor hebben.

Groetjes

Willy