Hallo met jules

simpel schreef op 21.02.2017 om 18:57 uur

ik heb video camera JVC 520 FULL HD als ik beelden afspeel op tv ijn ze haar scherp

als ik ze op pro x 7 in ACVHD brand krijg ik onscherpen vlekken vooral in de schaduw IK werk met wind 10

zie in bijlage insteling en rezultaat graag n goede tip alvast bedankt mvg jules

Reacties

mi-bo schreef op 22.02.2017 om 11:56 uur

Jules,

Waar wordt het project op gebrandt als het in AVCHD wordt gedaan, dat het na het branden ( resultaat ) onscherp is zal de oorzaak vermoedelijk moeten worden gezocht in de Blu-ray speler.

gr

Michael

simpel schreef op 22.02.2017 om 12:38 uur

dank u ik brand op dvd r en op mijn pc met full hd scherm is het ook niet meer goed ? bedankt voor je antwoord

mvg jules ps als ik naar magxi support ga zijn ze op deze vraag blijkbaar doof

ik werk al van 2009 met magxi nooit klacht gehad ; en nog iets raar fotos in film verwerkt zijn ok film niet ????

zal u een voorbeeld laten zien alvast hartelijke dank voor je antwoord

simpel schreef op 24.02.2017 om 21:13 uur

weet niemand raad ?

lucky_me schreef op 25.02.2017 om 05:30 uur

Dag Jules

*zoals mi-bo reeds aangeeft kan dit te maken hebben met je blu-ray speler. AVCHD is een bestandsformaat dat compatibel is met blu-ray maar niet elke blu-ray speler speelt dit even goed af. kijk best eens naar de eigenschappen van je speler?

bij het converteren van je film naar AVCHD kan je ook een aantal instellingen kiezen. bij mij werkt bvb 25p een stuk vlotter dan 50i.

suces

Luc

Voormalige gebruiker schreef op 25.02.2017 om 08:18 uur

Hallo Jules,

Vannacht heb ik je een persoonlijk bericht gestuurd. Ik zie wel of je, als wat Luc beschreven hebt, niet heeft geholpen, daarvan gebruik maakt.

Groet,

Rob

simpel schreef op 25.02.2017 om 18:29 uur

hallo ik vind je bericht niet sorry ? gr

Voormalige gebruiker schreef op 25.02.2017 om 20:50 uur

Klik rechtsboven waar je inlogt, en klik op berichten.

simpel schreef op 26.02.2017 om 10:40 uur

HOI ROB KRIJG HET FILMPJE NIET WEG KRIJG BERICHT OEI IETS FOUT PROBEER OP NIEUW

HET IS MAAR N KORT STUKJE MAX 20 SEC

simpel schreef op 26.02.2017 om 11:23 uur

hallo rob dit zijn de instelingen van mijn camera zit ik hier mischien fout

Voormalige gebruiker schreef op 27.02.2017 om 16:11 uur

Hallo Jules,

Ik kan je MTS bestandje niet downloaden. Doe het zoals ik je heb aangegeven in mijn persoonlijk bericht. Klik op de link WeTransfer.

Groet,

Rob

simpel schreef op 27.02.2017 om 16:30 uur

GRAAG MAAR KRIJG STEEDS KATJE MET HMMM ER IS IETS FOUT ?

Voormalige gebruiker schreef op 27.02.2017 om 16:36 uur

Je moet ongeveer dit scherm te zien te krijgen. Plaatjes veranderen steeds!!

simpel schreef op 27.02.2017 om 16:44 uur

OKE DENK DAT HET GELUKT IS GR JULES

Voormalige gebruiker schreef op 27.02.2017 om 16:54 uur

Hallo Jules,

Heb jij het filmfragment bewerkt?

Ik zou graag het originele bestand van je willen hebben. (Onbewerkt)

Groet,

Rob

simpel schreef op 27.02.2017 om 17:10 uur

sorry Rob ik heb alles gewist omdat ik er niet goed van kon maken maar de beelde zijn niet bewerkt alleen de start licht n masker op

simpel schreef op 27.02.2017 om 17:20 uur

mijn camera is al na gezien ik weet het ook niet meer toch bedankt voor je hulp mvg jules

Voormalige gebruiker schreef op 27.02.2017 om 19:46 uur

Hallo Jules,

Het is jammer dat je niet meer over het originele MTS bestand beschikt. Zoals ik het nu kan beoordelen is de Licht N Masker de boosdoener. Deze veroorzaakt bewust de onscherpe beelden. Dit moet je ook op de TV gehad hebben. Nog een advies voor dat je de MTS bestanden op je camera bewerkt, kopieer eerst deze onbewerkte bestanden naar je PC. Je kan dan later altijd terugvallen op de originele.

Succes,

Rob 

simpel schreef op 28.02.2017 om 09:55 uur

bedankt Rob geeft niet ik kom er nog wel eens tot gauw mvg jules

simpel schreef op 16.11.2017 om 19:59 uur

ik heb een dom vraagje als ik beelden van pc scherm opneem heb ik nooit klank wat doe ik fout ? dank u

ik werk met pro x 7 op win 10

janheijnis schreef op 17.11.2017 om 10:09 uur

ik heb een dom vraagje als ik beelden van pc scherm opneem heb ik nooit klank wat doe ik fout ? dank u

ik werk met pro x 7 op win 10

In tabblad "Beeldschermopname" kies het Audio-stuurprogramma opname apparaat (vaak is dat Stereo mix). Staat die er niet tussen? Klik op "Niveauregeling"; het Windows tabblad "Geluid" opent zich dan. Schakel onder tabblad "Opnemen" het "Stereomix" apparaat in en bij de "Eigenschappen" daarvan kun je de "Opnameniveau's" instellen.

Vervolgens evt. Pro X opnieuw opstarten, tabblad "Beeldschermopname" weer kiezen en het juiste "Audio opname" apparaat kiezen.

Stereomix apparaat kun je ook al instellen alvorens Pro X op te starten; gewoon rechtsklik op de Volumeknop rechtsonder in de Windows taakbalk >> "Opname apparaten" kiezen.

janheijnis schreef op 17.11.2017 om 10:30 uur

ik heb video camera JVC 520 FULL HD als ik beelden afspeel op tv ijn ze haar scherp

als ik ze op pro x 7 in ACVHD brand krijg ik onscherpen vlekken vooral in de schaduw IK werk met wind 10

zie in bijlage insteling en rezultaat graag n goede tip alvast bedankt mvg jules

Rechtsklik eens op een origineel videofragment van je camera en kies "Eigenschappen/details". Kijk bij Video/audio wat de eigenschappen van het originele videofragment zijn.

Deze details houdt je ook aan bij het aanmaken van een nieuw project in Pro X. Bij Exporteren kun je er ook voor kiezen dezelfde details/formaten aan te houden. Tenzij je met lagere resolutie/bitrate/eigenschappen wilt werken. Alles is vooraf/tijdens en bij uitvoer aan te passen.

janheijnis schreef op 17.11.2017 om 10:49 uur

ps. Je camera neemt op in de hoogste kwaliteitsstand: UXP bij JVC. Dit zal waarschijnlijk AVCHD 1920x1080 50p zijn met een bitrate van 24.000 of hoger. Wil je dezelfde kwaliteit op een exportmedium hebben dan zul je deze instellingen moeten aanhouden.

Exporteer je bijvoorbeeld!! naar HDTV 1920x1080 25 fps met een bitrate van 10.000, dan zal de uiteindelijke kwaliteit altijd lager zijn dan het origineel. Maar je hebt dan wel n kleiner exportbestand.

Bol schreef op 17.11.2017 om 15:39 uur

Hallo Jan,

Hier was ik al een tijdje naar opzoek, het geluid van een film kon ik via een omweg opnemen. Wat jij hier heb beschreven, heb ik uitgeprobeerd en het werkt prima. Alleen stond bij mij de stereo-mix standaard uitgeschakeld. Ik heb het via Eigenschappen de stereo-mix ingeschakeld.

Hartelijk dank voor deze input,

Groet,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 17.11.2017, 16:03, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

janheijnis schreef op 17.11.2017 om 16:52 uur

"Alleen stond bij mij de stereo-mix standaard uitgeschakeld". >> klopt. Staat -standaard- altijd uitgeschakeld.