Reacties

Bol schreef op 09.08.2018 om 14:30 uur

@svdp,

U heeft het over de laatste update (6-8-2018), wat is hiervan het versienummer?

Dit kan je raadplegen bij: Hulp / over Magix Video Deluxe.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

svdp schreef op 10.08.2018 om 13:39 uur

Mijn versie is dezelfde als die in de afbeelding staat. Kan jij me helpen ?

Bol schreef op 10.08.2018 om 13:51 uur
  1. U heeft zeker een Nvdia kaart, bij mij wordt ook de hardwareversnelling gedeactiveerd.
  2. Wat bedoelt u precies met ik kan mijn objecten niet meer groeperen?

Laatst gewijzigd door Bol op 10.08.2018, 13:52, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

svdp schreef op 11.08.2018 om 17:14 uur

1 ik heb inderdaad een NVIDIA kaart

2 dat ik een 1 beweging alle objecten gezamelijk kan verplaatsen ipv 1 voor 1

mi-bo schreef op 11.08.2018 om 18:22 uur

@svdp.

Volgens het MAGIX Video Boek is groeperen als volgt:

Selecteer alle objecten met de muis en ingedrukte Shift- toets of trek een kader om de betreffende objecten.

Als alle gewenste objecten zijn geselecteerd, klikt U op het gereedschap Groeperen of U activeer de gelijknamige functie in het menu bewerken.

en dan verplaatsen is dit de bedoeling.

Mvg

Michael

Bol schreef op 11.08.2018 om 21:44 uur

@svdp,

Hier eerst een aanvullend antwoord op: "Waarom de hardware versnelling wordt gedeactiveerd".

Ik weet niet hoe CUDA (hardware versnelling) precies werkt. Zie voor CUDA uitleg: https://nl.wikipedia.org/wiki/CUDA Wanneer er gebruik gemaakt wordt van het MainConcept wordt de hardware versnelling bij mijn Nvidia Geforce GTX 970 gedeactiveerd. Lees dit eens: http://www.mainconcept.com/eu/products/sdks/gpu-acceleration-sdk/cuda-h264avc.html . Als je het  MainConcept niet gebruikt, maar wel H.264 i.p.v. Mpeg-2 dan wordt de hardware versnelling ook gedeactiveerd.

Succes,

Rob

PS. Op het niet meer groeperen van objecten, zal ik op een later tijdstip een gedetailleerd antwoord proberen te geven.

Laatst gewijzigd door Bol op 11.08.2018, 21:54, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 11.08.2018 om 22:15 uur

@svdp,

Hier het antwoord op: "Hoe kan in één beweging alle objecten gezamenlijk verplaatsen i.p.v. één voor één"

Volgens mij bedoel je dit: zie het filmpje.

Laat het mij weten,

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 11.08.2018, 22:17, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

svdp schreef op 12.08.2018 om 12:16 uur

Dank je wel voor de antwoorden. Ik zal er eens induiken. De uitleg over : Hoe kan in één beweging alle objecten gezamenlijk verplaatsen i.p.v. één voor één, is erg duidelijk alleen gaat het op mijn computer niet zo soepel 😞, misschien toe aan een nieuwe 😅

Weet je toevallig ook of ik de laatste up date ongedaan kan maken mocht ik er niet uitkomen ??

Bol schreef op 14.08.2018 om 15:43 uur

@svdp

Een update van Magix programma's kan je niet ongedaan maken!! Windows maak meestal zelf een herstelpunt aan, je zou dan zo'n herstelpunt kunnen terugplaatsen met een hersteldatum, die ligt voor de Magix update datum. Zelf maak ik altijd, voordat ik een update uitvoer, een backup van hele opstart schijf (image file) met Acronis True Image, maar er zijn hier ook freeware programma's te downloaden van het internet.

Er kunnen ook nog andere oorzaken ten grondslag liggen aan het feit dat e.a. op je PC niet meer soepel verloopt. Kan je een gedetailleerde omschrijving van je PC en de gebruikte Videokaart geven?

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-