GPS gegevens van Gopro

EM-Rijsdijk schreef op 20.03.2020 om 17:24 uur

Sinds kort heb ik een Gopro Hero 8 om wat actie filmpjes mee te maken. Deze camera registreert via gps ook snelheid, hoogte, G-krachten enz. MEt een standaard programma van GoPro kan je dan achtera allerlei metertjes op de film monteren om die gegevens te zien echter werkt dit niet met deze nieuwe camera.

Weet iemand of er een manier is om dit in VDL zichtbaar te maken . Hoop uiteraard van wel

Reacties

mi-bo schreef op 20.03.2020 om 17:55 uur

@EM-Rijsdijk

Beste Etienne,

Als U dit bedoel   dan moet dit van te voren in de camera evt met bij behorende horloge worden in geprogrammeerd

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

EM-Rijsdijk schreef op 20.03.2020 om 18:06 uur

Hoi mi-bo. Dit is wel wat ik bedoel maar..... ik kan niets instellen in de Gopro. Alleen dat hij gps data moet opslaan. Het zichtbaar maken moet dus achteraf gebeuren. De vraag is of dit kan met VDL

mi-bo schreef op 20.03.2020 om 18:17 uur

@EM-Rijsdijk

Beste Etienne.

Wat U heeft gezien in het filmpje is met een Go Pro gemaakt in combinatie van een Gopro horloge en Direct ingeladen in MAGIX Fastcut.

Het verhaal GPS kunt U als U MAGIX vdl 2020 plus of Premium heeft met MTM (Magix Travel Maps )inladen.

Sc6

Michael

Bol schreef op 21.03.2020 om 11:46 uur

Hallo Etienne,

Zelf ben ik niet in het bezit van Gopro Hero 8. Misschien, dat dit YouTube filmpje u op het spoor zet. Of je deze gegevens in kan lezen in VDL 2020, dat zou ik u niet kunnen zeggen.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 21.03.2020 om 12:30 uur

Hallo Etienne,

Zie ook eens: https://gopro.com/help/articles/how_to/How-to-Install-GoPro-Studio-in-Windows

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

EM-Rijsdijk schreef op 21.03.2020 om 16:50 uur

Goedemiddag Rob en Michael,

Beide dank voor jullie reacties maar in alle eerlijkheid is dit niet de oplossing. Rob, programmatuur van Gopro zelf werk niet met mijn model camera dus gebruik maken van hun software gaat niet. Michael, ik weet niet wat je bedoeld met gps via reisroute. Ik wil niet iest op een kaart weergeven dus denk niet dat reisroutes de oplossing is. ik zoek de mogelijkeheid om via VDL 2020 overlays te plaatsen aan de hand van de gps data (snelheid, hoogte en routes enz).

Mocht een van jullie een goede oplossing hebben dan verneem ik dit graag.

Bol schreef op 21.03.2020 om 17:39 uur

Hallo Etienne,

Vreemd, dat de programmatuur van GoPro niet werkt met uw Gopro Hero 8. Ik zou zeggen neem contact op met GoPro Support. Er is geen functie binnen Video Deluxe 2020 of Pro X 11, die de GPS data (snelheid, hoogte en routes enz.. kan inlezen.

Succes,

Rob

PS. Wat het exacte type Gopro Hero 8 die u hebt?

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 21.03.2020 om 17:42 uur

@EM-Rijsdijk

Beste Etienne.

Als het goed is heeft U bij de Go Pro een dvd gehad of een link (eigen programma van Carmin) zodat alles wat gefilmd is geïmporteerd kan worden naar de Pc.

Als U met de Go Pro op lokatie gaat kunt U Gps enz instellen dit heb ik 20.03.2020 om 17.55 uur laten zien.

De gegevens zijn ingeladen in MAGIX Fastcut (ook gratis te downloaden ) de Go Pro aangesloten via Usb op de computer dan wordt de camera erkent en kunnen de beelden worden ingeladen.

En later worden geïmporteerd in MAGIX vdl 2020 en bewerkt.

In de camera is ook een functie om de geven uit te schakelen en wordt Gps en toebehoren niet zichtbaar .

Sc6

Michael

2x Wijziging aan gebracht i.v.m met meer informatie en toevoeging Filmpje met en zonder GPS

Bol schreef op 21.03.2020 om 18:19 uur

Hallo Etienne,

Volgens mij is het echt niet mogelijk om met MAGIX Fastcut de GPS data (snelheid, hoogte en routes enz. in te lezen, die u tijdens het filmen hebt opgenomen. Natuurlijk kunt u wel de gemaakte filmpjes inlezen en bewerken. In de handleiding van Fascut heb ik op GPS laten zoeken, maar niets gevonden. Wel dit:

Mocht ik een goed en correct antwoord hebben voor u, dan zal ik dit aan u laten weten.

Voorlopig wens ik u succes met het zoeken naar de juiste oplossing.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 21.03.2020, 18:23, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

EM-Rijsdijk schreef op 23.03.2020 om 14:21 uur

Heren,

Er is een software pakket van Gopro beschikbaar maar die kan niet overweg met de nieuwste Hero 8. Op diverse fora is dit een probleem dat al een tijdje bestaat en nog niet opgepakt door Gopro zelf.

software van garmin gebruikt aanvullende data files die er niet zijn in Gopro. Camera zelf kan niets zichbaar maken alleen maar gps data opslaan. In magix Fastcut zit naar mijn mening en onderzoek ook geen mogelijkheid om dit zichtbaar te maken. En andere software zoals racerender moet gekocht worden wat ik nu niet wil

john-rmagix schreef op 04.04.2020 om 12:47 uur

Hoi, ik weet niet of dit wat is:
https://goprotelemetryextractor.com/free/

Misschien kan je er wat mee