goede grafische kaart voor VDL 2018 ?

patriek-hoet schreef op 08.04.2019 om 18:38 uur

Welke grafische kaart raden de forum-leden me aan. (videodeluxe plus 2018)

Momenteel heb ik een nvidia Geforce 9400 GT kaart ( volgens speccy : Name    E2342 on NVIDIA GeForce 9400 GT, Current Resolution    1920x1080 pixels , Work Resolution    1920x1033 pixels , Memory    512 MB), maar wanneer ik de preview laat lopen van objecten met effecten (collage, titelsjablonen , etc...) is deze preview schokkerig. Ik heb al de opties framerate reduceren en resolutie reduceren aangevinkt bij preview-rendering (het bliksem-icoon) maar het blijft zeer schokkerig . Bij het exporteren verloopt alles vloeiend, dus mijn grafische kaart is , denk ik, te zwak.

Men vertelde mij dat het type moederbord de mogelijkheden bepaalt welke grafische kaart men kan steken.

Ik heb een ASUSM4A77T/USB3 (AM3) moederbod en de huidige grafische kaart is aangesloten via pci express x16.

Welke grafische kaart kunnen jullie aanraden? (middenmoter, ik speel geen games)

Bedankt

Reacties

mi-bo schreef op 08.04.2019 om 19:14 uur

@patriek-hoet

beste Patriek,

Memory geheugen is erg krap( 512 Mb ), en wat voor schijven heeft U in d Pc zitten.

Mvg

Michael

janheijnis schreef op 08.04.2019 om 20:44 uur

Ik kan daar kort over zijn, Patriek: je "budget" systeem was destijds al krap bemeten; is - voor elke vorm van videomontage - ruim over datum en valt met (nieuwe) componenten niet meer te upgraden. Als ik jou was zou ik er geen euro meer aan uitgeven, ook niet aan 2e hands onderdelen. De kracht van een systeem komt niet uit enkel één hardware onderdeel. Tijd om in iets nieuws te investeren.

patriek-hoet schreef op 09.04.2019 om 17:53 uur

Ik denk dat er iets verkeerd is bij interpretatie van de post:

met memory wordt de interne memory bedoeld van de grafische klaart, het systeem , een AMD Phenom II X6 1100T ( dus een 6-core systeem) heeft 16GB geheugen ( DDR3), een SSD-disk als C: (256GB) en een 500GB data-disk (D:-schijf).

Dus niet echt een zwak systeem, maar naar mijn gevoel is de grafische kaart nogal zwak.

janheijnis schreef op 09.04.2019 om 23:17 uur

Excuus, Patriek. Gezien het budget moederboard ben ik er niet vanuit gegaan dat er een Phenom II X6 op gemonteerd zat. Alhoewel ik van mening blijf dat eea. enigszins "over datum" is: welk materiaal bewerk je? Treedt het schokkerige voor het eerst op of al langer? (omdat de software in de praktijk meest op de prestaties van je CPU leunt..)

Je moederboard ondersteunt PCIe 2.0 x16 grafische kaarten; wellicht dan een 2e hands proberen te vinden..? Je kan ook een nieuwe PCIe 3.0 kaart insteken; deze is backwards compatible met 2.0.

Wellicht 'n GeForce GTX 1050 Ti uitvoering, 4 GB (GDDR5, 128 bit) insteken; kost je zo vanaf € 165,- dus dat valt zéker te overzien.

Voor minder geld heb je 'n goede, Radeon RX 570 Gaming 4 GB (GDDR5, 256 bit).

Denk erom dat je méér vermogen van je voeding gaat vragen en let er ook op of je 'n méér dan 1 slots grafische kaart kwijt kan. Voor je videoschijf is 7200 rpm met een zo hoog mogelijke cache aan te raden.

patriek-hoet schreef op 13.04.2019 om 18:43 uur

Ik zal de verschillende opties overwegen.

- ofwel de voorgestelde grafische kaart (maar dan moet de voeding verhoogt worden, want die heeft nu (sporadisch) het al moeilijk .( bij aangesloten USB3-apparaten)

- ofwel koop ik mij een volledig nieuw systeem

Maar eerst ga ik eens zien in hoeverre het videowerk een investering waard is. ( hoe vaak ik het nog itvoer)

Bedankt voor de repies.

Kees-Haremaker schreef op 14.04.2019 om 12:46 uur

Hallo Patriek heb je ook al bekeken of het uiteindelijke resultaat na exporteren naar een mp4 bestand goed is zou ik je systeem zo laten want MAGIX heeft bij het vertonen in de preview monitor ook soms schokkerige beelden maar de uiteindelijke export is altijd goed.
Ik werk veel met bestanden voor lokale omroep dus dat moet altijd uitzendbaar zijn en dat is ook zo ondanks dat het in de preview soms schokkerig is.
Daar kijk ik alleen of het geheel van de film goed is en ik niets vergeten ben alvorens ik ga exporteren.

Mvg Kees

patriek-hoet schreef op 14.04.2019 om 16:00 uur

De geëxporteerde film is goed. Dus u adviseert het zo te laten ?

Kees-Haremaker schreef op 14.04.2019 om 16:12 uur

Hallo Patriek, ja dat is natuurlijk jou eigen beslissing. Als voorgaande reageerders b.v. aangeven dat er systemen zijn die meer kunnen zoals meer geheugen of meer processor is dat een keuze.
Maar voor mij is altijd het resultaat b.v. resolutie zoals bedoelt en zonder haperingen dan is het te gebruiken.
Het is het resultaat dat telt

Mvg Kees

janheijnis schreef op 14.04.2019 om 16:15 uur

ps. Heb je "proxy"montage ook/wel geactiveerd, Patriek..?

Indien ja.. Inderdaad zal de export - ondanks de schokkerige preview - in orde zijn.

Geen vloeiende preview geeft enkel aan dat je systeem in deze - deels - een beetje op achter begint te raken..

patriek-hoet schreef op 14.04.2019 om 19:18 uur

Bedankt guys voor de bijdragen.