geschikte processor om lag vrij te bewerken

janco-kock schreef op 02.09.2011 om 16:28 uur

hallo,

mijn cpu trekt dit programma niet echt, dus vandaar dat ik opzoek ben naar een nieuwe processor. Ik weet wel wat af van computers kan zelf processors plaatsen dus :) Video kaart is goed kan haast niet anders dus daar legt het niet aan (= AMD HD  6870). Nou wou ik dus vragen hoeveel mb cach geheugen en hoeveel ghz heb ik minimaal nodig om een filmpje vloeiend af te spelen, ook met effecten en ook met overgangen?

 

groetjes janco :D

Reacties

S-Leiderdorp schreef op 02.09.2011 om 17:29 uur

Janco,

Met simpelweg een nieuwe processor ben je er niet. Vaak moet dan ook het moederbord en andere onderdelen worden vervangen.

Tegenwoordig kijk je niet meer naar het aantal Ghz van de processor maar het aantal cores. Voor videobewerking is een processor met 8 cores een must wanneer je schokvrij en inclusief alle effecten wilt kunnen bewerken en afspelen. En een 8-core processor (lees 4 cores met HT) heeft een eigen socket en daarom ook een specifiek moederbord nodig.

Het gevolg van een nieuwe moederbord is ook nieuw geheugen want de i5 en i7 processors van Intel gebruiken gepaard geheugen (2 aan 2 of 3 aan 3).

De volgende stap is dan je netvoeding. Daarbij moet je al gauw denken aan 600 W, liefst meer en dan tenslotte de videokaart. Als jouw AMD HD6870 is uitgerust met tenminste 1 Gb of meer geheugen en beschikt over een PCi-Ex aansluiting dan kan het. Anders zul je die ook moeten vernieuwen.

Daarnaast moet je ook denken aan schijven. Besturing, programma en data moeten op verschillende schijven staan en het liefst ook nog een aparte schijf voor renderen van een film.

Ik heb het kort gehouden, mocht je meer willen weten dan hoor ik dat wel

Koos

 

janco-kock schreef op 03.09.2011 om 09:54 uur

hee, sowieso al bedankt voor dit snelle antwoord! :D

Ja ik wis dus ook niet of 6/8 core werd ondersteun, maar nu weet ik dat ook weer :"D Ik zal nog wat specs geven van mijn computer:

  • moederbord een AM2+ met 2x 2gb ddr2 geheugen
  • videokaart AMD HD6850 black edition (sorry had hiervoor de verkeerde gezegt)
  • voeding 650 watt
  • proccesor nu, een dual core van amd maar weet t type niet meer.
  • Omdat ik windows 7 64b i. p. v w7 32b wou, heb ik de 64b op een laptop harde schijf gezet (120gb) om geen bestanden te verliezen die op mijn goeie harde schijf stonden... Die is dus een tukie slomer. De rest van mijn gegevens staan op een snellere harde schijf (500gb). Beide een sata aansluiting.

Dus mijn video kaart hou ik sowieso, heb ik pas een half jaar en doet het perfect voor gaming etc. Hardeschijf waar w7 op staat is matig. Er komt eind dit jaar een nieuwe processor serie van AMD uit, miscien dat ik hier op wacht mischien ook niet, maar dan heb ik in ieder geval een idee welke processor of welke dingen ik moet vervangen om dit prog soepel te laten lopen :D

Ik zat te denken aan zon processor, zou deze geschikt zijn hiervoor?
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-102459http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-102459

ik hoor nader :D

 




 

janco-kock schreef op 03.09.2011 om 09:57 uur

sorry die link werkte niet, hier de goeie: http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-102459

mi-bo schreef op 05.09.2011 om 20:30 uur

Uw verhalen gelezen, mijn  voorkeur gaat ten aller tijden uit naar een intel processor , AMD is wel sneller maar niet krachtiger,

en de koeling is zeker zeer belangrijk minimaal 700 watt,

Nu is het in het Magix systeem zo, dat is het iets schokkerig op de tijdlijn, het eind resultaat als het berekend is, is meestal goed.

De nieuwe MX versie belooft dat het nog sneller en krachtiger is, misschien de moeite waard even te wachten met aanschaf Pc onderdelen.

gr

 

janco-kock schreef op 06.09.2011 om 14:50 uur

ja ik zit dus ook met mijn budget. Nieuwe processor met moeder bord gaat nog wel (denk ik), maar als ik dan ook nog nieuw ram geheugen erbij moet wordt het steeds een tukie duurder, daarom wou ik stapje voor stapje gaan upgraden ;) Maar om zo te lezen ben je eigenlijk nooit zeker om dit prog soepel te laten lopen ofniet? En wanneer zou die nieuwe magix delux uitkomen dan?

 

groetjes :D
P.S. wat denken jullie van die processor, zou die het wel beter kunnen doen ofniet? Zou dat lukken om hem soepel te laten lopen?

plemmens schreef op 06.09.2011 om 15:52 uur

Of je pc "het trekt" hangt ook af van de bestanden waarmee je werkt.

Werk je met HD of SD opnames?

Indien HD, zijn die dan mpeg-2 of AVCHD gecodeerd? Van welke camera komen ze?

janco-kock schreef op 07.09.2011 om 16:45 uur

Full HD en gecodeerd als AVCHD. Ze komen van een sony handycam HDR-CX115

janco-kock schreef op 18.12.2011 om 16:59 uur

wow, de nieuwe mx versie is echt super! ik heb even een trial gedownload, en het werkt veel beter. Eerst was het zo in overgang schokkerig, daarna ook heel de tijd, nu is het alleen in de overgang schokkerig en daarna weer normaal wat dus veel beter werkt :D Wel zal ik een nieuwe processor, moederbord en ram aanschaffen om toch niet in die overgangen te gaan happeren en hopelijk in de effecten dan ook niet :D

zelf dacht ik toch liever aan een amd, omdat ik veel meer ervaring met amd heb:
http://www.4launch.nl/shop/product/053366/vergelijk#p-4-productid-116691

zou ik deze nemen of de 8 core van deze serie?
moederbord en ram kom ik zelf wel uit :D

 

groetjes!

GerardR schreef op 21.12.2011 om 19:18 uur

Voor videobewerking wordt vaak een Intel-processor aangeraden. Je ziet dat ook terug in tests waar benchmarks met verschiilende procesoren van Intel en AMD worden uitgevoerd voor verschillende situaties. Voor renderen wordt de Intelchip bijna altijd de winnaar. Kijk maar eens rond op internet.