geluidsspoor niet zichtbaar

hdereus schreef op 26.02.2015 om 20:44 uur

Hallo,

Het gaat om een toepassing in VdL 2015.

Ik wil het geluidspoor aanpassen door hier en daar het geluid te dempen. Echter ik zie het geluidsspoor niet meer op de film (zoals voorheen). Als ik rechts op een videofragment klik vind ik de optie 2 aparte sporen aanmaken ook niet meer. Ik kan alleen al het complete geluidsniveau op een stukje film verlagen of verhogen met Db's, maar dat is niet de bedoeling.

Ik kan alleen via de handels de lichtsterkte van het fragment beinvloeden. Ok zie ik de optie niet meer waarbij je de geluidscurve zichbaar kunt maken.

Enig idee hoe ik deze opties weer terug krijg?

Zie verder bijgaand screenshot.

Mvg.,

Henk

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 26.02.2015 om 23:05 uur

Hallo Henk,

1. Ga naar: Bestand / instellingen / programma of gebruik de sneltoets "Y". Klik op het tabblad Video / Audio en haal het vinkje weg bij " Video/audio op één spoor ".

2. Met Ctrl+A selecteer je de hele film en druk dan op: Ctrl+H. Nu komt het geluid op spoor 2 te staan. zie afbeelding

Succes,

Rob

hdereus schreef op 27.02.2015 om 22:55 uur

Hallo Rob,

Dank voor je snelle antwoord.

Bij instellingen stond geen vinkje bij video en audio op 1 spoor.

Na Cntrl + A en Cntrl + H verschijnt er geen nieuw spoor. Ook de optie, zoals op jouw screenshot te zien is, krijg ik bij mij nie te zien.

In ben bang dat ik helemaal opnieuw moet beginnen met het project. Wel jammer, want ik was net bezig aan de laatste fase (muziek toevoegen).

Ik zal eerst Magix nog eens opnieuw installeren.

Groet,

Henk

Voormalige gebruiker schreef op 28.02.2015 om 22:06 uur

Hallo Henk,

Voordat je opnieuw gaat installeren, ga naar: bestand / instellingen / programma-instellingen op standaardwaarde zetten.

Succes,

Rob

hdereus schreef op 28.02.2015 om 23:04 uur

Hallo Rob,

Ik kom bij bestand/instellingen/programma-instellingen niet de optie tegen "programmainstellingen op standaardwaarde zetten". Bij welke tab zou ik deze optie moeten vinden?

Groet,

Henk

hdereus schreef op 28.02.2015 om 23:07 uur

Sorry Rob. ik keek niet goed. Inmiddels gevonden.

Groet,

Henk

hdereus schreef op 28.02.2015 om 23:12 uur

Helaas, het resultat is hetzelfde. Ook nu geen optie om beeld en geluit op gescheiden sporen te krijgen. Ook op de fimstrook nog steeds geen handeltje om het geluid te versterken, of te verzwakken. Ook in submenu geen mogelijkheid om geluidslijn aan te brengen.

Groet,

Henk

Voormalige gebruiker schreef op 01.03.2015 om 09:24 uur

Hallo,

1. Welke VDL 2015 versie heb je? (Classic, plus of premium)

2. Heb je een 64 bits computer of een 32 bits?

groet,

Rob

hdereus schreef op 01.03.2015 om 09:47 uur

Hallo Rob,

Ik heb de premium versie in 64 bits.

Ik was inmiddels opnieuw aan het project begonnen. Nu wel apart een geluidspoor. Doordat ik in de snelheid kennelijk iets verkeerd deed had ik ineens geen beeld meer, maar wel geluid. 

Ik heb hierop het programma gedeinstalleerd en weer opnieuw geinstalleerd.

Was ik misschien iets te vroeg met deze actie?

Groet,

Henk