geluidsprobleem

Kees-vandePol schreef op 11.07.2023 om 15:25 uur

Normaal heb ik geen problemen met het invoeren van bestanden in mijn projecten. Nu ervaar ik een probleem met enkele bestanden die ik heb ontvangen via WeTransfer. Enkele daarvan geven in mijn Magix montage programma wel het beeld weer maar niet het wel aanwezige geluid. Dit geluid wordt ook niet weergegeven als ik de bestanden afspeel via Windows mediaspeler maar wel als ik dat via VLC doe. Wat is hiervan de oorzaak, mis ik een driver? Ik werk op een HP Elitebook laptop met Windows 10 Pro besturing, versie 22H2, die automatisch wordt bijgewerkt.

Reacties

Bol schreef op 11.07.2023 om 16:44 uur

@Kees-vandePol

Hallo Kees,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum proberen forumleden elkaar te helpen, maar het staat wel geheel los van Magix Support.

U bent vergeten om uw gebruikte Video Deluxe versie te vermelden. Maar misschien kan dit uw probleem veroorzaken.

Zie: Geen audio meer *. MTS bestanden na herinstalleren van VDL 2016

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Kees-vandePol schreef op 12.07.2023 om 17:06 uur

Inmiddels heb ik Magix Video de Luxe Premium 2023 aangekocht en geïnstalleerd, maar ook in deze nieuwe versie blijft het probleem bestaan. Desondanks toch uw advies opvolgen?

Bol schreef op 12.07.2023 om 18:26 uur

@Kees-vandePol,

Hallo Kees,

Het opvolgen van mijn bovenstaand antwoord is zinloos, want dit probleem is in VDL2013 reeds opgelost. Zie mijn persoonlijk bericht aan u, waar ik u vraag om een probleembestand te mailen, zodat ik voor u 1:1 testen op mijn PC'S kan doen. Ik zie wel of u hiervan gebruik maak.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 12.07.2023, 22:35, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Kees-vandePol schreef op 13.07.2023 om 15:01 uur

I.v.m. het te sturen testbestand het volgende. Ik ben lid van een filmclub. Deze club bestaat dit jaar 50 jaar. Naar aanleiding hiervan zijn wij een documentaire aan het maken met daarin historische beelden uit ons archief. Deze beelden ziijn in het verleden op verschillende momenten gedigitaliseerd op verschillende computers, zowel op Apple - als op Windows systemen. Daarbij doen zich verschillende problemen voor. Alle bestanden zijn afzonderlijk volledig afleesbaar via VLC, zowel beeld als geluid. Bij sommige bestanden, waaronder het bestand dat ik u toestuur via WeTransfer, zijn wel de beelden maar niet het geluid afleesbaar via "Films en TV", "Mediaspeler" en "Windows Media Player", dus wel via VLC. Als ik deze bestanden importeer in "Magix Video de Luxe Premium 2023" wordt wel het beeldspoor zichtbaar, maar vertoont het geluidspoor geen zichtbare geluidsgolven en is ook geen geluid hoorbaar.

Bij een enkel ander bestand is wel het geluid hoorbaar, maar geen beeld zichtbaar als ik het project exporteer naar Mpeg 4. Mijn project staat ingesteld op Full HD 1080p (1920 x 1080) 16:9 met een framerate van 25.00 fps. Geluid op 48.000 Hz stereo. In het overzicht van bestanden komen de volgende extensies voor: mov, mpg, m4v, mp4, H.264.m4v en avi.

Misschien lukt het u om de oorzaak aan te geven. Bij voorbaat dank.

Gr. Kees

Bol schreef op 13.07.2023 om 19:22 uur

@Kees-vandePol

Hallo Kees,

....Bij een enkel ander bestand is wel het geluid hoorbaar, maar geen beeld zichtbaar als ik het project exporteer naar Mpeg 4..... 

Zijn uw videokaartdrivers up-to-date?

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Kees-vandePol schreef op 16.07.2023 om 14:58 uur

Intussen heb ik het probleem opgelost met behulp van de originele bestanden die mij werden aangereikt.. Ook het bestand dat u mij via WeTransfer terugstuurde bleek na opname in mijn Magix project geen geluid weer te geven. Het is mij nog steeds niet duidelijk wat hiervan de oorzaak kan zijn. Het gaat wel steeds om bestanden die mij via WeTransfer bereiken. Als ik ze afzonderlijk via VLC afspeel heb ik wel geluid, vandaar mijn gedachte dat het om een ontbrekende driver in de andere systemen kon gaan, danwel een bewuste blokkade via Microsoft. Dat laatste idee ontstond toen mij duidelijk werd dat alle bestanden met dit probleem afkomstig waren van een Apple computer. Voor dit moment heb ik het probleem langs andere wegen kunnen oplossen, maar het blijft vreemd.

Gr. Kees

Kees-vandePol schreef op 16.07.2023 om 16:20 uur

Een andere vraag: Hoe kan ik een naar boven rollende titel op een door mij gewenst moment laten stoppen zodat de laatste tekst stilstaand in beeld blijft

Bol schreef op 16.07.2023 om 16:29 uur

@Kees-vandePol

Hallo Kees,

Het is en blijft voor mij óók een zeer groot raadsel. Het filmbestand, dat u mij via WeTransfer toe heeft gemaild, speelde bij zonder problemen gelijk af met beeld en geluid. Nog vreemder wordt het, nadat u de originele bestanden werden aangereikt, deze nu wel beeld en geluid afspelen op de tijdlijn van VDL. Nu u het over Apple bestanden heeft, kan het zijn dat u QuickTime lite for Windows 4.1.0 moet installeren. Zie: Download QuickTime Lite 4.1.0 for Windows - Filehippo.com Ik zou zeggen installeer deze eens en probeer het uit? Laat het mij weten wat nu het resultaat is?

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

PS. mail mij eens zo'n originele bestand via WeTransfer toe, zodat ik dit bestand kan analyseren

 

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 16.07.2023 om 16:36 uur

@Kees-vandePol

Hallo Kees,

....Een andere vraag: Hoe kan ik een naar boven rollende titel op een door mij gewenst moment laten stoppen zodat de laatste tekst stilstaand in beeld blijft....

Dit doet u met key-frames. Zie filmpje

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-