geluidsnivo cd regelen

tolhu079 schreef op 22.11.2011 om 13:48 uur

Bij het instellen van het geluidsnivo van mij  toegevoegde muziek van cd op een apart spoor lijkt alles goed te gaan. Bij het afspelen blijkt dat het muziekgeluid qua nivo toich gekoppeld blijft aan het oordpronkelijke geluidsnivo van de film. Kan ik dat anders regelen, zodat ik, onafhankelijk van het geluid van de filopname, het geluid van de cd kan veranderen?

Reacties

Cinecor schreef op 22.11.2011 om 15:11 uur

Het muziekbestand kunt u het beste van de CD rippen en opslaan op schijf. Dit bestand importeert u in het filmproject van Magix Video de Luxe. Het komt dan op een aparte track te staan, die op de normale manier (dus los van de andere tracks) is te bewerken. Voor controle en de juiste mix gebruikt u de mixer (toets M)

tolhu079 schreef op 22.11.2011 om 15:15 uur

Dank voor je antwoord, maar.... zoals je beschrijft heb ik het gedaan. Toch blijkt dat bij het afspelen mijn aangebrachte curves geen effect hebben. Weet je daar ook nog een oplossing voor?

 

lucky_me schreef op 22.11.2011 om 18:57 uur

Hallo

*selecteer het audio bestand (of beter nog, alle audio bestanden)

*rechtsklik en in de snelmenu kies je "normaliseren"

*alle audio wordt even luid geplaatst en net zo berekend dat er geen oversturing optreed

mvg

Luc

Cinecor schreef op 23.11.2011 om 16:34 uur

Het "normaliseren" van ALLE audiotracks is het slechtste wat u kunt doen. U heeft dan totaal geen controle meer over de geluidsmix. Life geluid, toegvoegde muziek, toegevoegde soudseffects en voice over zijn alle op zichzelf staande tracks, die uitsluitend handmatig gemixed kunnen worden om een goedresultaat te bereiken. Daarbij is de mixer onontbeerlijk, want wat u op het gehoor doet kan bij gebruik van andere appartuur (hoodtelefoon, geluidsinstallatie, TV, enz) totaal anders uitpakken. Misschien is die koppeling tussen verschillnde tracks wel per ongeluk bij u ingesteld. Verwijder dan alle audioeffecten op alle audiotracks en begin opnieuw met de mix in te stellen.

lucky_me schreef op 24.11.2011 om 07:18 uur

Het "normaliseren" van ALLE audiotracks is het slechtste wat u kunt doen. U heeft dan totaal geen controle meer over de geluidsmix. Life geluid, toegvoegde muziek, toegevoegde soudseffects en voice over zijn alle op zichzelf staande tracks, die uitsluitend handmatig gemixed kunnen worden om een goedresultaat te bereiken. Daarbij is de mixer onontbeerlijk, want wat u op het gehoor doet kan bij gebruik van andere appartuur (hoodtelefoon, geluidsinstallatie, TV, enz) totaal anders uitpakken. Misschien is die koppeling tussen verschillnde tracks wel per ongeluk bij u ingesteld. Verwijder dan alle audioeffecten op alle audiotracks en begin opnieuw met de mix in te stellen.

jawadde, als we elkaar al op deze manier beginnen tegen te spreken wordt het moeilijk om eenvormige antwoorden te geven.

Laat dit duidelijk zijn, wat juist is en wat fout hangt natuurlijk af van wat men wil. Het komt vaak voor dat men een geluidstrack heeft waar de ene opname onbedoeld luider is dan de andere. In dit geval werk je zoals ik aangaf om alles even luid te plaatsen.

Wanneer je echter in een project verschillende geluidssporen hebt, kan je met behulp van de mixer de geluidssterkte van de sporen onderling regelen

Om de geluidssterkte te regelen binnen één spoor werk je mijns inziens beter met de spoorcurve

Luc

tolhu079 schreef op 24.11.2011 om 10:07 uur

Het "normaliseren" van ALLE audiotracks is het slechtste wat u kunt doen. U heeft dan totaal geen controle meer over de geluidsmix. Life geluid, toegvoegde muziek, toegevoegde soudseffects en voice over zijn alle op zichzelf staande tracks, die uitsluitend handmatig gemixed kunnen worden om een goedresultaat te bereiken. Daarbij is de mixer onontbeerlijk, want wat u op het gehoor doet kan bij gebruik van andere appartuur (hoodtelefoon, geluidsinstallatie, TV, enz) totaal anders uitpakken. Misschien is die koppeling tussen verschillnde tracks wel per ongeluk bij u ingesteld. Verwijder dan alle audioeffecten op alle audiotracks en begin opnieuw met de mix in te stellen.

Mag ik nog vragen hoe je die koppeling dan instelt?

 

Theo