Geluids fragment plaatsen.

Bofido schreef op 26.03.2019 om 17:09 uur

Hallo.

In heb video Pro X versie 16.02.317.

Nu ben ik met een film aan de gang en mijn vriendin wil er een muziek fragment in hebben.

Maar er wordt ook in gepraat nu is mijn vraag gaat hij dan automatisch zachter of moet je dat elke keer weer aangeven.

Met andere woorden kan je dat ook door het programma laten doen.

Zachte stukken muziek luider en natuurlijk ook omgekeerd en dan muziek zachter.

Mvg.

Bofido.

Reacties

mi-bo schreef op 26.03.2019 om 17:42 uur

@Bofido

Beste Bofido.

Project staat op de tijdlijn,beeld en geluid op 2 verschillende sporen,muziek wordt er onder gezet.

Activeer aan de rechterzijde geluid mixer,open deze en speel het project af,nu ziet U de level van de geluid sporen bewegen,klik op auto en bij afspelen kunt U met schuif de geluid level zachter of harder zetten.

Mvg

Michael

janheijnis schreef op 26.03.2019 om 22:08 uur

Wanneer muziek en spraak in één en hetzelfde geluidsbestand voorkomen zul je daar zelf handmatig mee aan de slag moeten dan wel je eigen creativiteit op los moeten laten..

Bofido schreef op 26.03.2019 om 22:22 uur

Heel vriendelijk bedankt voor het antwoord.

Alleen ik had stille hoop dat je het eventueel op twee verschillende geluidsporen zet, dat je dan bij wijze het eerste spoor kan zeggen jij bent nummer 1 en als nummer 1 stil is dat spoor twee dan gaat maar zoals ik heb begrepen van Jan Heijnis moet ik dat zelf instellen.

mi-bo schreef op 26.03.2019 om 23:12 uur

@Bofido

Beste Bofide,

een compilatie wat om 17.42 uur door mij is omschreven

Mvg

Michael

Bofido schreef op 26.03.2019 om 23:32 uur

Beste Michael.

Grandioos een ander woord heb ik er niet voor.

Alleen ik heb in de gaten dat ik het helaas zelf zo moet maken.

Maar ja het is ook een Hobby dus we gaan het morgen of overmorgen eens proberen.

Ik heb een prachtig voorbeeld dus het moet nu wel goed komen.

Eerst nog even muziek uit Bulgarije op zoeken.

Maar nogmaals bedankt hiervoor.

Mvg

Bofido.

mi-bo schreef op 26.03.2019 om 23:44 uur

@Bofido

Beste Bofido.

Goed te lezen dat een filmpje meer resultaat heeft dan geschreven uitleg en U op een idee heeft gebracht,

succes samen met de montage, en het zoeken van de juiste muziek uit Bulgarije ( let op de BUMA rechten )

Mvg

Michael

Bofido schreef op 26.03.2019 om 23:54 uur

Ja het blijft toch in de Familie dus ik denk dat het niet zoveel uit maakt voor BUMA.